Kutseõpetaja
Õppekava nimetus e.k.
Kutseõpetaja
Õppekava nimetus i.k.
Vocational Teacher
TalTechi õppekava kood
HALM15
HTMi õppekava kood
135197
Õppekavaversiooni kood
HALM15/20
Teaduskond / kolledž
E - inseneriteaduskond
Õppekava juht/programmijuht
Tiia Rüütmann
Õppetöö keel
eesti keel
Õppetase
magistriõpe
Maht (EAP)
120
Täistasuline õppekava
ei
Nominaalne õppeaeg
6 semestrit
Õppekavagrupp
õpetajakoolitus ja kasvatusteadus
Õppevaldkond
haridus
Õppesuund
haridus
Õppekavarühm
Aineõpetajate koolitus
Õppe läbiviimise õiguse andmine õppekavagrupis
õppe läbiviimise õigus
Õppe läbiviimise õiguse andmise kehtivuskuupäev
tähtajatu
Juurdepääsu tingimused
Õppekavale võetakse vastu õppureid, kes omavad vähemalt bakalaureusekraadi või rakenduskõrgharidust või sellele vastavat kvalifikatsiooni.

Vastavalt Tallinna Ülikooli ja TalTechi vastuvõtueeskirjale.
Kuva rohkem...
Õppekava eesmärgid
- luua võimalused tervikliku akadeemilise hariduse ja kutseõpetaja tööks vajalike pädevuste omandamiseks;

- kujundada arusaam kutsehariduse funktsioonidest ühiskonnas;
- toetada valmisoleku kujunemist elukestvaks õppimiseks, sh õpingute jätkamiseks doktoriõppe tasemel;
- kujundada arengut toetava õpikeskkonna loomise pädevusi.
Õppekava Tehnikaõpetaja ainedidaktika moodul vastab Rahvusvahelise Inseneripedagoogika Ühingu (IGIP) poolt kehtestatud rahvusvahelistele tehnikaõpetajate koolituse nõuetele ja on akrediteeritud IGIP-i poolt. Õppekava lõpetanutel on võimalus taotleda rahvusvahelise insenerpedagoogi ING-PAED IGIP kvalifikatsiooni ja rahvusvahelist diplomit, esitades vastava taotluse IGIP-i Eesti seirekomiteele.
Kuva rohkem...
Õppekava õpiväljundid
Õppekava lõpetanu:
- mõistab kasvatusteaduslikke, kutseõppe- ja didaktikaalaseid põhimõisteid, teooriaid ja uurimismeetodeid;


- hindab kriitiliselt erinevaid kasvatusparadigmasid ja nende rakendamise võimalusi õpikeskkonna kujundamisel;
- loob interdistsiplinaarseid seoseid pedagoogiliste ja erialaste teadmiste vahel;
- analüüsib pedagoogilisi protsesse ja neid mõjutavaid tegureid lähtuvalt õppija terviklikust arenguvajadusest;
- analüüsib ja kavandab enese täiendamist lähtuvalt kutseõpetaja professionaalsest tegevusest;
- demonstreerib iseseisva uurimistöö kaudu süvendatud teadmisi kasvatusteaduste ja õpetajakoolituse valdkonnas nii eesti kui ka võõrkeeles;
- on valmis tööks kutseõpetajana ning osalemiseks kodanikuühiskonnas, järgides eetilisi põhimõtteid;
- mõistab kutsehariduse, ühiskonna ja majanduse seoseid rahvuslikul ja rahvusvahelisel tasandil.
Kuva rohkem...
Õppekava lõpetamistingimused
Õppekava täitmine nõutud mahus ja lõputöö kaitsmine TalTechi
senati kehtestatud korras; cum laude diplomi saamiseks peab olema lõputöö kaitstud hindele "5" ja kaalutud keskhinne vähemalt 4,60, kusjuures arvestatakse kõiki akadeemilisele õiendile kantavaid hindeid.
Kuva rohkem...
Antavad kraadid
haridusteaduse magister
Õppekava versiooni struktuur:
Mooduli liik
EAP kokku
Üldõpe
24.0
Põhiõpe
30.0
Eriõpe / peaeriala
48.0
Lõputöö
18.0
Kokku
120.0
  • +
       PEAERIALA 1: kutseõpetaja
    • +
         MOODUL: Üldkasvatusteaduslikud ja psühholoogiaained 24.0 EAP (Üldõpe)
      Eesmärgid
      - toetada arusaama kujunemist inimese ja töö psühholoogilistest ja eetilistest aspektidest indiviidi, grupi ja kodanikuühiskonna ning teaduse ja tehnika kontekstis;

      - luua eeldused õppimise ja arengu aluseks olevate psüühiliste protsesside mõistmiseks eri vanuses inimeste õppimises ning õppijate arenguvajaduste märkamiseks ja analüüsimiseks;
      - luua võimalused andragoogika põhiprobleemide mõistmiseks ja süsteemseks käsitlemiseks, andragoogi identiteedi teadvustamise toetamiseks ning täiskasvanu arengu ja õppimise iseärasuste mõistmiseks.
      Kuva rohkem...
      Õpiväljundid
      Mooduli läbinud üliõpilane:
      - mõistab inimese ja töö psühholoogilisi ning eetilisi aspekte indiviidi, grupi ja kodanikuühiskonna ning teaduse ja tehnika kontekstis;


      - mõistab õppimise ja arengu aluseks olevaid psüühilisi protsesse ning nende bioloogilisi aluseid ja hindamise põhimõtteid eri vanuses inimeste õppimise ja arenguvajaduste kontekstis;
      - mõistab enesearengu subjektsust andragoogika põhiprobleemina ning täiskasvanu arengu ja õppimise iseärasusi, kohanemisprotsesse ja õppimissituatsioone erinevates professionaalsetes ja õppekontekstides.
      Kuva rohkem...
      Kohustuslikud ained:
      Aine nimetus
      Aine kood
      EAP
      Tunde nädalas
      Loenguid
      Praktikume
      Harjutusi
      E/A/H
      Õpetamise semester
      Tööpsühholoogia ja eetika
      EME0030
      6.0
      4.0
      4.0
      0.0
      0.0
      A
      SK
      Õppimine ja individuaalsed erinevused
      KAM7040.HR
      6.0
      4.0
      2.0
      0.0
      2.0
      E
      SK
      Andragoogika
      KAN7049.HR
      6.0
      4.0
      4.0
      0.0
      0.0
      E
      S
      Kokku: 18.0 EAP
      Valikained:
      Aine nimetus
      Aine kood
      EAP
      Tunde nädalas
      Loenguid
      Praktikume
      Harjutusi
      E/A/H
      Õpetamise semester
      Hariduslikud erivajadused
      KAE7033.HR
      3.0
      2.0
      1.0
      0.0
      1.0
      E
      SK
      Kvalitatiivsed ja kvantitatiivsed uurimismeetodid kasvatusteadustes
      KAT7022.HR
      3.0
      2.0
      2.0
      0.0
      0.0
      A
      SK
      Kasvatus- ja haridusmõtlemise arengulugu
      KAT7035.HR
      6.0
      4.0
      4.0
      0.0
      0.0
      E
      S
      Õpi- ja käitumisraskustega õpilane ainetunnis
      KAT7038.HR
      3.0
      2.0
      2.0
      0.0
      0.0
      A
      S
      Hääl õpetaja töös
      KUM7135.FK
      3.0
      2.0
      1.0
      0.0
      1.0
      A
      S
      Noored ja noorsoouurimus
      TPN7026.HR
      6.0
      4.0
      2.0
      0.0
      2.0
      E
      S
      ELU - Erialasid Lõimiv Uuendus
      YID6001.YM
      6.0
      4.0
      0.0
      4.0
      0.0
      A
      SK
      Kokku: vähemalt 6.0 EAP
    • +
         MOODUL: Erialaained 1: Tööturg ja kutseharidus 24.0 EAP (Põhiõpe)
      Eesmärgid
      - toetada arusaama kujunemist üldjuhtimisepõhimõtete rakendamisest organisatsioonis;

      - toetada arusaama kujunemist majanduse, tööturu ja kutsehariduse seostest, regulatsioonidest, hariduspoliitilistest arengusuundadest ja aktuaalsetest probleemidest;
      - toetada arusaama kujunemist töölõppimise eripäradest ja kontseptsioonidest ning töölõppimise analüüsimise, juhendamis- ja hindamismeetodite rakendamisoskuste kujunemist;
      - toetada arusaama kujunemist õppekava koostamist toetavast metoodikast ja reguleerivast seadusandlusest ning valmisolekut kutsehariduse õppekavade koostamiseks, hindamiseks ja õppekavaarenduse juhtimiseks.
      Kuva rohkem...
      Õpiväljundid
      Mooduli läbinud üliõpilane:
      - mõistab üldjuhtimise põhimõtteid organisatsiooni protseduuride süsteemi kontekstis;


      - analüüsib majanduse, tööturu ja kutsehariduse vaheliste seoste makro- ja mikrotasandi probleeme, neid mõjutavaid tegureid ning Eesti kutsehariduspoliitikat ja kutsehariduse arenguid, tuginedes riiklikele regulatsioonidele ja asjakohastele andmetele;
      - analüüsib töölõppimise teoreetilisi käsitlusi, printsiipe, meetodeid ja hindamise iseärasusi, luues seoseid töölõppimise konteksti ja praktikatega;
      - mõistab kutsehariduse õppekavade teoreetilisi käsitusi, kontseptuaalseid aluseid ning õppekavadisaini probleeme ja neid mõjutavaid tegureid;
      - analüüsib kutsekooli õppekava koostamise, hindamise ja õppekavaarenduse juhtimise põhimõtteid lähtuvalt õpetatavast erialast ja õppekavale esitatud nõuetest.

      Valiku põhimõtted: Mooduli läbimiseks tuleb sooritada kõik kohustuslikud ained mahus 18 EAP ja valikained 6 EAP mahus. *Inseneripedagoogikale spetsialiseerumisel IGIP-i kvalifikatsiooni taotlemiseks
      Kuva rohkem...
      Kohustuslikud ained:
      Aine nimetus
      Aine kood
      EAP
      Tunde nädalas
      Loenguid
      Praktikume
      Harjutusi
      E/A/H
      Õpetamise semester
      Õppimine töökohal
      KAV7110.HR
      3.0
      2.0
      2.0
      0.0
      0.0
      E
      SK
      Õppekavaarenduse juhtimine kutsehariduses
      KAV7112.HR
      6.0
      4.0
      2.0
      2.0
      0.0
      E
      SK
      Tööturg ja kutseharidus
      KAV7114.HR
      3.0
      2.0
      2.0
      0.0
      0.0
      E
      SK
      Juhtimise alused
      MMO5631
      6.0
      4.0
      3.0
      0.0
      1.0
      E
      SK
      Kokku: 18.0 EAP
      Valikained:
      Aine nimetus
      Aine kood
      EAP
      Tunde nädalas
      Loenguid
      Praktikume
      Harjutusi
      E/A/H
      Õpetamise semester
      Tootearendus ja kvaliteet
      EME0040
      6.0
      4.0
      2.0
      2.0
      0.0
      E
      SK
      Protsessid majanduskeskkonnas
      TET0150
      6.0
      4.0
      3.0
      0.0
      1.0
      E
      K
      Ettevõtlus ja äri planeerimine
      TMJ3300
      6.0
      4.0
      1.0
      0.0
      3.0
      E
      SK
      Kokku: vähemalt 6.0 EAP
    • +
         MOODUL: Valdkondlik võõrkeel 6.0 EAP (Põhiõpe)
      Eesmärgid
      Arendada üliõpilase erialast ja valdkondlikku võõrkeele oskust.
      Õpiväljundid
      Üliõpilane mõistab ja koostab erialaseid võõrkeelseid tekste,
      oskab oma seisukohti võõrkeeles ladusalt väljendada.
      Kuva rohkem...
      Valikained:
      Aine nimetus
      Aine kood
      EAP
      Tunde nädalas
      Loenguid
      Praktikume
      Harjutusi
      E/A/H
      Õpetamise semester
      Erialane inglise keel I
      LCE6541.HT
      6.0
      4.0
      2.0
      0.0
      2.0
      E
      SK
      Erialane inglise keel II
      LCE6542.HT
      6.0
      4.0
      2.0
      0.0
      2.0
      E
      SK
      Akadeemiline inglise keel
      LCE7302.HT
      6.0
      4.0
      2.0
      0.0
      2.0
      E
      SK
      Kokku: vähemalt 6.0 EAP
    • +
         MOODUL: Erialaained 2: Haridusuuringud 12.0 EAP (Eriõpe / peaeriala)
      Eesmärgid
      - luua võimalused teadustöö põhimõtete, teadusparadigmade ja uurimistöö protsessi loogika mõistmiseks;

      - toetada ning luua võimalused iseseisva aktuaalse uurimisprobleemi lahendamisele suunatud uurimuse kavandamiseks, läbiviimiseks, magistritöö koostamiseks ning kaitsmiseks;
      - luua võimalused uurimistöö läbiviimiseks vajaminevate kaasaegsete teoreetiliste ning metodoloogiaalaste teadmiste ja praktiliste oskuste arenguks;
      - toetada üliõpilase kui iseseisva eetilise uurijapraktiku arengut.
      Kuva rohkem...
      Õpiväljundid
      Mooduli läbinud üliõpilane:
      - mõistab teadusliku uurimistöö põhialuseid, teadusparadigmasid ning uurimistöö protsessi loogikat, järgib uurimistöö nõudeid;


      - oskab määratleda ning põhjendada uurimisprobleemi ning kasutada;
      - uurimisprobleemi lahendamiseks asjakohaseid kaasaegseid uurimismeetodeid;
      - kavandab ja viib läbi aktuaalse, uudse ning teadustöö nõuetele vastava uurimistöö;
      - oskab oma uurimistulemusi tõlgendada ning paigutada rahvusvahelisse teadusruumi, avalikult esitada ning uurimisteema valdkonnas diskuteerida;
      - analüüsib ennast iseseisva eetilise uurijapraktikuna.
      Kuva rohkem...
      Kohustuslikud ained:
      Aine nimetus
      Aine kood
      EAP
      Tunde nädalas
      Loenguid
      Praktikume
      Harjutusi
      E/A/H
      Õpetamise semester
      Magistritöö seminar I
      KAI7005.HR
      3.0
      2.0
      2.0
      0.0
      0.0
      A
      K
      Magistritöö seminar II
      KAI7006.HR
      3.0
      2.0
      0.0
      2.0
      0.0
      A
      SK
      Uurimistöö alused
      KAI7012.HR
      6.0
      4.0
      2.0
      2.0
      0.0
      A
      S
      Kokku: 12.0 EAP
    • +
         MOODUL: Erialaained 3: Eriala valikmoodul 24.0 EAP (Eriõpe / peaeriala)
      Eesmärgid
      Antud moodul koosneb kolmest valikmoodulist: Kutsepedagoogika (24 EAP) , Ettevõtluspedagoogika (24 EAP) ja Inseneripedagoogika. (24 EAP). Üliõpilane valib ühe valikmooduli.


      Ettevõtluspedagoogika valikmooduli eesmärgid:
      - kujundada süsteemne arusaam majanduse põhiprotessidest, ettevõtliku eluhoiaku olulisusest tööturul ning ettevõtluse olemusest, protsessidest, ettevõtte planeerimisest ja arendamisest;
      - kujundada teaduspõhine ja süsteemne arusaam ettevõtluspedagoogikast ja selle rakendamise võimalustest üld- ja kutsehariduse ning elukestva õppe kontekstis;
      - toetada valmisoleku kujunemist ettevõtlusõppe didaktiliselt otstarbekaks ja teaduspõhiseks planeerimiseks, läbiviimiseks ja hindamiseks lähtuvalt õppijast ja õppekavast.
      Valikmooduli kohustuslikud õppeained (24 EAP): TET0150, KAV7116.HR, TMJ3300, KAV7117.HR

      Kutsepedagoogika valikmooduli eesmärgid:
      - toetada teaduspõhise ja süsteemse arusaama kujunemist kutsepedagoogikast kasvatusteaduste aladistsipliinina, kutsepedagoogika filosoofilistest alustest ja kutsekasvatusest;
      - luua võimalus kutseõpetaja professionaalsuse teaduspõhiseks mõistmiseks, oma arengu kavandamiseks kutseõpetajana ning toetada valmisoleku kujunemist kolleegi toetamiseks ja koostööpõhiseks professionaalseks tegevuseks;
      - toetada teaduspõhise arusaama kujunemist kutseõppedidaktika põhiprintsiipidest, teoreetilistest käsitlustest ning väljundipõhise kutseõppe olemusest ja rakendamisest õppeprotsessi planeerimisel;
      - toetada kutseõpetaja didaktilise pädevuse arengut ning valmisolekut teaduspõhiselt planeerida, läbi viia ja hinnata õppetööd lähtuvalt õppijast ja õppekavast.
      Valikmooduli kohustuslikud õppeained (24 EAP): KAV7115.HR, KAV7109.HR, KAV7111.HR, EME0010

      Inseneripedagoogika valikmooduli eesmärgid:
      - kujundada teaduspõhine ja süsteemne arusaam inseneripedagoogika põhimõistetest, teooriatest ning mõjusast interaktiivsest õppeprotsessist;
      - kujundada arusaam inseneripedagoogika uuenduslikest mudelitest, strateegiatest ja meetoditest tehnikaeriala integreeritud õpetamiseks, arvestades õpilaste individuaalsete erinevuste ning erinevate õpistiilidega;
      - toetada tehnikaõpetaja inseneripedagoogilist pädevust õppeprotsessis, et planeerida, mõjusalt läbi viia ja analüüsida õppeprotsessi, anda tagasisidet ning hinnata õpilaste õpitulemusi.
      Valikmooduli kohustuslikud õppeained (24 EAP): EME0140, EME0150, EME0010, EME0040
      Kuva rohkem...
      Õpiväljundid
      Ettevõtluspedagoogika valikmooduli läbinud üliõpilane:
      - mõistab

      olulisemaid majandusteoreetilisi baasteooriad ja majanduse põhiprotsesside seoseid igapäevaste majandusnähtuste ja ettevõtluse kontekstis;
      - mõistab ettevõtlikkuse ja ettevõtluse olemust, ettevõtte majandustegevuse ja turunduse põhimõtteid praktilise äri planeerimise kontekstis;
      - mõistab ettevõtluspedagoogika teoreetilisi aluseid ja selle teaduspõhise rakendamise võimalusi ettevõtlusõppe kavandamisel üld- ja kutsehariduse ning elukestva õppe kontekstis;
      - rakendab ettevõtlusõppes ettevõtluspedagoogika teoreetilistest alustest, õppekavast ja õppijate iseärasustest lähtuvalt lõimivaid didaktiliselt mõjusaid õppeülesandeid, õppematerjale ning õpiväljundite saavutamist toetavaid otstarbekaid loov- ja arendusprojekte ning tehnoloogilisi vahendeid.

      Kutsepedagoogika valikmooduli läbinud üliõpilane:
      - mõistab kutsepedagoogikat kasvatusteaduste aladistsipliinina, kutsepedagoogika kujunemist, filosoofilisi aluseid ja tänapäevaseid käsitlusi ning kutsepedagoogika rakendumist kutsekasvatuse ja koolikultuuri kontekstis;
      - analüüsib kutseõpetaja professionaalsuse väljendumist tööülesannetes, kolleegi toetamisel ja koostöövõrgustikes ning oma professionaalse arengu vajadusi kutseõpetajana, tuginedes kompetentsusnõuetele ja professionaalsuse teoreetilistele käsitlustele;
      - planeerib õppetööd eriala õppekavast, mooduli rakenduskavast, õppekorralduslikest dokumentidest, iseseisva töö, praktika ja teooria osakaalust ning võtmepädevuste, eriala- ja üldõpingute lõimingust lähtuvalt, püstitades õppe eesmärgid ja õpiväljundid ning valides teaduslikult põhjendatult õppe- ja hindamismeetodeid;
      - valib ja koostab õppetööks erialapädevusi lõimivaid õppeülesandeid, didaktiliselt mõjusaid õppematerjale ning kasutab otstarbekaid tehnoloogilisi vahendeid lähtuvalt õppijate iseärasustest ja õpiväljunditest.

      Inseneripedagoogika valikmooduli läbinud üliõpilane:
      - mõistab inseneripedagoogika põhikontseptsioone, teooriaid ja uuemaid arengusuundi;
      - mõistab tehnikaõppe didaktika teoreetilisi aluseid, põhikontseptsioone ja oskab pädevalt ja loominguliselt kavandada didaktiliselt mõjusat õppetööd, arvestades õpilaste individuaalsete erinevuste ning erinevate õpistiilidega;
      - oskab läbi viia interaktiivset õppetööd, rakendades kaasajastatud õppijakeskseid õppe- ja hindamismeetodeid;
      - valib ja koostab õppetööks erialapädevusi lõimivaid õppeülesandeid, didaktiliselt mõjusaid õppematerjale ning kasutab otstarbekaid tehnoloogilisi vahendeid lähtuvalt õppijate iseärasustest ja õpiväljunditest.
      Kuva rohkem...
      Valikained:
      Aine nimetus
      Aine kood
      EAP
      Tunde nädalas
      Loenguid
      Praktikume
      Harjutusi
      E/A/H
      Õpetamise semester
      Tehnilised vahendid tehnikaõppe didaktika rakendamisel
      EME0010
      6.0
      4.0
      2.0
      2.0
      0.0
      A
      SK
      Tootearendus ja kvaliteet
      EME0040
      6.0
      4.0
      2.0
      2.0
      0.0
      E
      SK
      Inseneripedagoogika
      EME0140
      6.0
      4.0
      2.0
      0.0
      2.0
      E
      SK
      Tehnikaõppe ja uurimistöö didaktika ning tulemuste esitlus
      EME0150
      6.0
      4.0
      2.0
      0.0
      2.0
      H
      SK
      Kutseõpetaja professionaalsus
      KAV7109.HR
      6.0
      4.0
      4.0
      0.0
      0.0
      A
      SK
      Kutseõppedidaktika
      KAV7111.HR
      6.0
      4.0
      0.0
      4.0
      0.0
      E
      SK
      Kutsepedagoogika
      KAV7115.HR
      6.0
      4.0
      3.0
      0.0
      1.0
      E
      SK
      Ettevõtluspedagoogika
      KAV7116.HR
      6.0
      4.0
      2.0
      0.0
      2.0
      E
      SK
      Ettevõtluspedagoogiline praktika
      KAV7117.HR
      6.0
      4.0
      0.0
      4.0
      0.0
      A
      SK
      Protsessid majanduskeskkonnas
      TET0150
      6.0
      4.0
      3.0
      0.0
      1.0
      E
      K
      Ettevõtlus ja äri planeerimine
      TMJ3300
      6.0
      4.0
      1.0
      0.0
      3.0
      E
      SK
      Kokku: vähemalt 24.0 EAP
    • +
         MOODUL: Praktika 12.0 EAP (Eriõpe / peaeriala)
      Eesmärgid
      - luua võimalused õppeprotsessi teaduspõhiseks planeerimiseks, õppija arenguvajaduste analüüsimiseks, õppimist ja õppija arengut toetava turvalise õpikeskkonna kujundamiseks;

      - luua võimalused koostöiseks erialaõppe arendamiseks, kutseõppe maine kujundamiseks ja kolleegi toetamiseks kutsepedagoogilise praktika kontekstis;
      - luua võimalused kutseõpetaja identiteedi ja tervikliku kutsealase rollipildi mõistmiseks ning valmisoleku kujunemiseks kutseõpetaja tööks, oma töö refleksiooniks ja professionaalseks enesearendamiseks ennastjuhtiva õppijana elukestva õppimise kontekstis.
      Kuva rohkem...
      Õpiväljundid
      Mooduli läbinud üliõpilane:
      - planeerib koostöös kolleegidega õppetegevused ning õpiväljundite saavutamist toetavad õppemeetodid,

      - materjalid ja hindamise, arvestades õppekava, õppeasutuse tegevustavade, õppekorralduslikke dokumentide, teooria, praktika ja iseseisva töö osakaalu ning sihtrühma iseärasusi;
      - kujundab õppimist ja õppija arengut toetava turvalise õpikeskkonna, kaasates õppijaid õpitegevustesse ja hindamisse, suunates grupiprotsesse ja arvestades sihtrühma eripära, oma isikliku eeskuju mõju väärtushoiakute kujunemisele ning töötervishoiu ja -ohutuse nõudeid organisatsioonis;
      - analüüsib kutseõppeasutuse parimaid praktikaid koostöö ja kolleegide toetamise, erialaõppe arendamise ning kutseõppe maine kujundamise tegevustes;
      - mõistab kutseõpetaja identiteeti ja terviklikku kutsealast rollipilti ning enda valmisolekut kutseõpetaja tööks ja professionaalse enesearendamise vajadust, tuginedes oma pedagoogilise tegevuse refleksioonile.
      Kuva rohkem...
      Valikained:
      Aine nimetus
      Aine kood
      EAP
      Tunde nädalas
      Loenguid
      Praktikume
      Harjutusi
      E/A/H
      Õpetamise semester
      Kutsepedagoogiline praktika II (praktika)
      KAV7105.HR
      6.0
      4.0
      0.0
      4.0
      0.0
      E
      SK
      Kutsepedagoogiline praktika I (praktika)
      KAV7118.HR
      6.0
      4.0
      0.0
      4.0
      0.0
      A
      SK
      Kutsepedagoogiline välipraktika I (praktika)
      KAV7119.HR
      6.0
      4.0
      0.0
      4.0
      0.0
      A
      SK
      Kutsepedagoogiline välispraktika II (praktika)
      KAV7120.HR
      6.0
      4.0
      0.0
      4.0
      0.0
      A
      SK
      Kokku: vähemalt 12.0 EAP
    • +
         MOODUL: Magistritöö 18.0 EAP (Lõputöö)
      Eesmärgid
      Magistritöö kirjutamise eesmärgid on:
      - erialase kirjanduse ja andmebaaside kasutamise oskuse kujunemine;


      - iseseisva uurimistöö kogemuse omandamine;
      - teadusliku teksti loomise oskuse kujunemine teoreetilistes õpingutes omandatud mõistestiku abil;
      - võime näha ja analüüsida kutsehariduse probleeme ning pakkuda neile teaduslikult põhjendatud lahendusi;
      - rikastada pedagoogilist tegelikkust uute ideede ja lahendustega.

      Magistritöö on õppija enese valikul koostatud iseseisev uurimistöö, milles käsitletakse kasvatusteoreetilist või kasvatustegelikkuses ilmnenud probleemi, uuritakse selle ilminguid, põhjusi, taustategureid, võimalike lahendusi.
      Magistritöö võib olla nii teoreetiline uurimus kui praktilis-rakenduslikke väljundeid taotlev töö.
      Kuva rohkem...
      Õpiväljundid
      Magistritöö kaitsnud üliõpilane:
      - on omandanud teoreetilised teadmised uurimistööks valitud teemal;


      - on omandanud uurimistegevusega seotud metodoloogilised teadmised ja oskused;
      - oskab kasutada andmebaase ja töötada erialakirjandusega nii emakeeles kui ühes võõrkeeles;
      - suudab kasvatustegelikkuse ilminguid usaldusväärsete meetoditega analüüsida ja luua kontseptualiseeritud teadmust selle kohta.
      Kuva rohkem...
    • +
         TÜÜPÕPINGUKAVA: sügis päevaõpe
    • +
         TÜÜPÕPINGUKAVA: sügis sessioonõpe
      • +
           1. semester
      • +
           2. semester
      • +
           3. semester
      • +
           4. semester
      • +
           5. semester
      • +
           semester määramata
  • +
       KÕRVALERIALA MOODUL: STEM õppeainete õpetamine
    Eesmärgid
    - kujundada teaduspõhine ja süsteemne arusaam inseneripedagoogika põhimõistetest, teooriatest ning mõjusast interaktiivsest õppeprotsessist;

    - kujundada arusaam inseneripedagoogika uuenduslikest mudelitest, strateegiatest ja meetoditest tehnikaeriala integreeritud õpetamiseks, arvestades õpilaste individuaalsete erinevuste ning erinevate õpistiilidega;
    - toetada tehnikaõpetaja inseneripedagoogilist pädevust õppeprotsessis, et planeerida, mõjusalt läbi viia ja analüüsida õppeprotsessi, anda tagasisidet ning hinnata õpilaste õpitulemusi;
    - kujundada arusaam kaasaegse tootearenduse ja innovatsiooni, kvaliteedi ning standardiseerimise põhimõtetest ja nende rakendamisest tehnikaainete õpetamisel.

    Kõrvaleriala mooduli õppeainete deklareerimisel palume eelnevalt konsulteerida TalTech Eesti inseneripedagoogika keskusega.

    TalTechis läbitud Inseneripedagoogika täiendusõppe õppeained on võimalik üle kanda VÕTA teel.

    Valikaineid on võimalik valida kokkuleppel TalTech Eesti inseneripedagoogika keskusega TalTechi õppeainete hulgast või rakendada VÕTA-t.

    Kõrvaleriala moodul vastab Rahvusvahelise Inseneripedagoogika Ühingu (IGIP) poolt kehtestatud rahvusvahelistele tehnikaõpetajate koolituse nõuetele ja on akrediteeritud IGIP-i poolt. Kõrvaleriala läbinutel, kellel on kõrgharidus tehnikavaldkonnas, on võimalus taotleda rahvusvahelise insenerpedagoogi ING-PAED IGIP kvalifikatsiooni ja rahvusvahelist diplomit, esitades vastava taotluse IGIP-i Eesti seirekomiteele. Täpsem info TalTech Eesti inseneripedagoogika keskusest.
    Kuva rohkem...
    Õpiväljundid
    Mooduli läbinud üliõpilane:
    - mõistab inseneripedagoogika põhikontseptsioone, teooriaid ja uuemaid arengusuundi;


    - mõistab tehnikaõppe didaktika teoreetilisi aluseid, põhikontseptsioone ja oskab pädevalt ja loominguliselt kavandada didaktiliselt mõjusat õppetööd, arvestades õpilaste individuaalsete erinevuste ning erinevate õpistiilidega;
    - oskab läbi viia interaktiivset õppetööd, rakendades kaasajastatud õppijakeskseid õppe- ja hindamismeetodeid;
    - valib ja koostab õppetööks erialapädevusi lõimivaid õppeülesandeid, didaktiliselt mõjusaid õppematerjale ning kasutab otstarbekaid tehnoloogilisi vahendeid lähtuvalt õppijate iseärasustest ja õpiväljunditest;
    - mõistab tootearenduse, innovatsiooni, kvaliteedi ja standardiseerimise põhimõtteid ning strateegiaid, oskab neid rakendada oma töös ja analüüsida oma töö tulemuslikkust.

    Kõrvaleriala mooduli õppeainete deklareerimisel palume eelnevalt konsulteerida TalTech Eesti inseneripedagoogika keskusega.

    TalTechis läbitud Inseneripedagoogika täiendusõppe õppeained on võimalik üle kanda VÕTA teel.

    Valikaineid on võimalik valida ka kokkuleppel TalTech Eesti inseneripedagoogika keskusega TalTechi õppeainete hulgast või rakendada VÕTA-t.

    Kõrvaleriala moodul vastab Rahvusvahelise Inseneripedagoogika Ühingu (IGIP) poolt kehtestatud rahvusvahelistele tehnikaõpetajate koolituse nõuetele ja on akrediteeritud IGIP-i poolt. Kõrvaleriala läbinutel, kellel on kõrgharidus tehnikavaldkonnas, on võimalus taotleda rahvusvahelise insenerpedagoogi ING-PAED IGIP kvalifikatsiooni ja rahvusvahelist diplomit, esitades vastava taotluse IGIP-i Eesti seirekomiteele. Täpsem info TalTech Eesti inseneripedagoogika keskusest.
    Kuva rohkem...
    Kohustuslikud ained:
    Aine nimetus
    Aine kood
    EAP
    Tunde nädalas
    Loenguid
    Praktikume
    Harjutusi
    E/A/H
    Õpetamise semester
    Tehnilised vahendid tehnikaõppe didaktika rakendamisel
    EME0010
    6.0
    4.0
    2.0
    2.0
    0.0
    A
    SK
    Tööpsühholoogia ja eetika
    EME0030
    6.0
    4.0
    4.0
    0.0
    0.0
    A
    SK
    Tootearendus ja kvaliteet
    EME0040
    6.0
    4.0
    2.0
    2.0
    0.0
    E
    SK
    Inseneripedagoogika
    EME0140
    6.0
    4.0
    2.0
    0.0
    2.0
    E
    SK
    Tehnikaõppe ja uurimistöö didaktika ning tulemuste esitlus
    EME0150
    6.0
    4.0
    2.0
    0.0
    2.0
    H
    SK
    Õppimine töökohal
    KAV7110.HR
    3.0
    2.0
    2.0
    0.0
    0.0
    E
    SK
    Juhtimise alused
    MMO5631
    6.0
    4.0
    3.0
    0.0
    1.0
    E
    SK
    Ettevõtlus ja äri planeerimine
    TMJ3300
    6.0
    4.0
    1.0
    0.0
    3.0
    E
    SK
    Kokku: 45.0 EAP