Hariduslikud erivajadused (KAE7033.HR)
PÕHIANDMED
õppeaine register
Y - ühisõppekavade ained
õppeaine kood
KAE7033.HR
õppeaine nimetus eesti k
Hariduslikud erivajadused
õppeaine nimetus inglise k
Special Educational Needs
õppeaine maht AP
-
õppeaine maht EAP
3.00
deklareeritav
jah
õppeaine täies mahus läbitav e-õppes
ei
kontrollivorm
eksam
õpetamise semester
sügis-kevad
õppekeel
eesti keel
inglise keel
Õppekavad, millesse aine kuulub
Ainet õpetavad struktuuriüksused
EM - mehaanika ja tööstustehnika instituut
Ainekaardi link
Tunniplaani link
Vaata tunniplaani
Versioon:
VERSIOONIPÕHISED ANDMED
õppeaine eesmärgid eesti k
Kujundada väärtustav hoiak tööks erivajadustega õppijatega kaasava hariduse kontekstis. Luua võimalused teadmiste kujunemiseks hariduslike erivajadustega inimestest ja nende toetamisest. Kujundada valmisolek eetilistele tõekspidamiste rajatud teadlikule tegevusele kutsetöös, mis põhineb selleks vajaliku informatsiooni valimisel ja mõtestamisel
õppeaine eesmärgid inglise k
Develop a valuable approach to working with SEN in the context of inclusive education. To create opportunities to develop knowledge and support for people with special educational needs. To develop readiness for ethical beliefs in conscious professional activities based on the selection and interpretation of information
õppeaine õpiväljundid eesti k.
Üliõpilane:
- oskab eristada ja kirjeldada erivajadustest tingitud arengu eripära ja rakendada esmaseid koostöö alustamise põhimõtteid erinevate tugispetsialistidega;
- oskab kohaldada õpetamise põhimõtteid vastavalt õppija erivajadusele;
- on võimeline siduma kaasava õppe ideid koolitegelikkusega ja tunneb üldisi hariduspoliitilisi suundumusi erivajaduste kontekstis;
- oskab formuleerida, presenteerida ja argumenteerida asjakohaseid seisukohti oma vaatenurgast lähtuvalt.
õppeaine õpiväljundid ingl k.
The student will:
- be able to distinguish and describe the peculiarities of special needs development and apply the first principles of starting cooperation with different support specialists;
- is able to apply teaching principles according to the specific needs of the learner;
- is able to relate inclusive learning ideas to school reality and is aware of general educational policy trends in the context of special needs;
- is able to formulate, present and argue relevant positions from his point of view.
õppeaine sisu lühikirjeldus eesti k
Kaasava hariduse filosoofilised alused ja rakendamise põhimõtted; ülevaade hariduslike erivajaduste klassifikatsioonist ja diagnostilistest põhimõtetest; individuaalse õppekava koostamine ja lapse vaatluse ja uurimise korraldamine; kaasav kool kui kokkulepe õpetajate, õpilaste ja üldsuse vahel.
õppeaine sisu lühikirjeldus ingl k
Philosophical foundations and principles of inclusive education; overview of special needs education classification and diagnostic principles; preparation of an individual curriculum and organization of observation and examination of the child; inclusive school as an agreement between teachers, students and the public.
hindamisviis eesti k
Eksam
hindamisviis ingl k
Examination
iseseisev töö eesti k
Essee erivajadusest, õpimapp
iseseisev töö ingl k
Essay on special needs, portfolio
õppekirjandus
Croll, P. Special needes in the primary school: one in five? 2000
Kikas, E. (toim.) (2008) Õppimine ja õpetamine koolieelses eas, lk 198–222.
Kikas, E. (toim.) (2010) Õppimine ja õpetamine esimeses ja teises kooliastmes, kättesaadav ka internetist http://eduko.archimedes.ee/files/EDUKOraamatkaanega.pdf, lk 153–214 .
Lapsevanematele erivajadustega lastest II. (2009)
Lapsevanematele erivajadustega lastest. (2008)
Lerner, J. W. (2000) Learning disabilities.
Martinson, M. (2010) Õpiraskused.
Reid, G. (2011; 2007; 2005) Dyslexia.
Rogers, B. (2008) Taasleitud käitumine.
Rogers, B. (2011) Käitumine klassiruumis. Kättesaadav ka internetist http://avastustee.ee/leht/aju/publ/rogers.pdf
Sepp, V. (2010) Andekusest ja andekatest lastest.
Special needs and beginning teacher. 2000
õppevormid ja mahud
päevaõpe: nädalatunnid
2.0
sessioonõppe töömahud (semestris):
loenguid
1.0
loenguid
18.0
praktikume
0.0
praktikume
0.0
harjutusi
1.0
harjutusi
0.0
vastutav õppejõud
-
ÕPPEJÕU AINEKAVA INFO
õppetöö semester
õpetav õppejõud / üksus
õppetöö keel
Laiendatud ainekava
Vastava versiooni aine-õppejõu paarid on puudu!
Ainekaart eesti keeles
Ainekaart inglise keeles