õppeaine eesmärgid eesti k
Õppeaine eesmärgiks on toetada arusaama kujunemist töölõppimise eripäradest ning toetada töölõppimise mõistmiseks ja analüüsimiseks vajalike kontseptsioonide ja meetodite rakendamise oskuste kujunemist ning töölõppimise analüüsimise, juhendamis- ja hindamismeetodite tundamõppimise ja rakendamisoskuste kujunemist.
õppeaine eesmärgid inglise k
The aim of the course is to support the development of understanding of the specifics of work-leaving, and to develop skills in applying concepts and methods for understanding and analyzing work-related learning, and in developing skills for analyzing, supervising and evaluating work-based learning.
õppeaine õpiväljundid eesti k.
Üliõpilane:
- analüüsib oma töölõppimise kogemust tuginedes töölõppimise teoreetilistele käsitlustele;
- analüüsib töölõppimise toetamist ja juhendamist lähtuvalt töölõppimise printsiipidest, meetoditest ja hindamise iseärasustest;
- mõistab töölõppimist mõjutavaid tegureid, sh töölõppimise õpipotentsiaali, luues seoseid töölõppimise konteksti ja praktikatega;
- mõistab töölõppimise reguleerimist erinevates kutseharidussüsteemides.
õppeaine õpiväljundid ingl k.
Having passed the course the Student:
- Analyzes their experience of leaving work, based on theoretical approaches to leaving work;
- Analyzes the support and guidance for leaving the workplace, based on the principles, methods and evaluation features of the job leaving;
- understands the determinants of work-related learning, including the learning potential of work-based learning, by linking to the context and practice of work-based learning;
- understands the regulation of leaving work in different VET systems.
õppeaine sisu lühikirjeldus eesti k
Töö kui õppimise keskkond. Tööl õppimise iseärasused. Tööl õppimise kontseptsioonid, rakendatavad mudelid ja seda mõjutavad tegurid. Töölõppimise kontekst ja töö õpipotentsiaal. Meetodid tööl õppimise äratundmiseks ja toetamiseks. Töölõppimise head praktikad. Töölõppimise võrgustikud ja praktikakogukondade tähendus. Töölõppimise printsiibid ja meetodid. Õpipoisiõpe kui töölõppimine. Õpipoisiõpe erinevates kutseharidussüsteemides Euroopas.
õppeaine sisu lühikirjeldus ingl k
Workplace as a learning environment. Peculiarities of studying at work. Concepts of work-based learning, applicable models and factors affecting it. Contextualization of work and learning potential of work. Methods for recognizing and supporting work-based learning. Good practice in quitting. Graduate networks and the role of communities of practice. Principles and methods of leaving work. Apprenticeship training as a job. Apprenticeships in different VET systems in Europe.
hindamisviis eesti k
kirjalik eksam
hindamisviis ingl k
Written examination
iseseisev töö eesti k
Üliõpilane viib läbi töölõppimise enesevaatluse ja analüüsib selle tulemusi, kasutades asjakohaseid kontseptsioone ning teeb ettepanekuid töölõppimise tõhustamiseks.
Üliõpilane analüüsib ühte õpipoisiõppe süsteemi EL-s ja tutvustab seda seminaris
iseseisev töö ingl k
The student conducts a self-study of the job-seeking process and analyzes its results, using appropriate concepts and making suggestions for improving the job-seeking.
The student analyzes one apprenticeship system in the EU and presents it in a seminar.
õppekirjandus
Billett, S. (2002). Toward a Workplace pedagogy: guidence, participation and engagement. Adult Education Quarterly, Vol 53, no 1, november, 27-43?
Kutsehariduse II teaduskonverentsi materjalid, Praktikal “käimisest” õppimiselt töökohal õppimiseni (2005)
Stenström, M.- L.; Lane, K. (eds) 2006 Quality and Practice of Assessment. New Approaches in Work-Related Learning;
Loogma, K. 2004 Töökeskkonnas õppimise tähendus töötajate kohanemisel töömuutustega. TPÜ. Sotsiaalteaduste dissertatsioonid; Stenström, M.- L.;
Lane, K. (eds) 2006 Towards Good Practices for Practice-Oriented Assessment in European Vocational Education.
Apprenticeship supply in the Member States of the European Union (2012). Luxembourg: Publications Office of the European Union,
- Tobias Ley, John Cook, Sebastian Dennerlein, Milos Kravcik, Christine Kunzmann, Kai Pata, Jukka Purma, John Sandars, Patricia Santos, Andreas Schmidt, Mohammad Al-Smadi and Christoph Trattner (2014). Scaling informal learning at the workplace: A model and four designs from a large-scale design-based research effort. British Journal of Educational Technology Vol 45 No 6 2014 1036–1048 doi:10.1111/bjet.12197
õppevormid ja mahud
päevaõpe: nädalatunnid
2.0
sessioonõppe töömahud (semestris):
praktikume
0.0
praktikume
0.0