Õppimine ja individuaalsed erinevused (KAM7040.HR)
PÕHIANDMED
õppeaine register
Y - ühisõppekavade ained
õppeaine kood
KAM7040.HR
õppeaine nimetus eesti k
Õppimine ja individuaalsed erinevused
õppeaine nimetus inglise k
Learning and Individual Differences
õppeaine maht AP
-
õppeaine maht EAP
6.00
deklareeritav
jah
õppeaine täies mahus läbitav e-õppes
ei
kontrollivorm
eksam
õpetamise semester
sügis-kevad
õppekeel
eesti keel
inglise keel
Õppekavad, millesse aine kuulub
Ainet õpetavad struktuuriüksused
EM - mehaanika ja tööstustehnika instituut
Ainekaardi link
Tunniplaani link
Vaata tunniplaani
Versioon:
VERSIOONIPÕHISED ANDMED
õppeaine eesmärgid eesti k
Luua võimalused teadmiste omandamiseks hariduse kontekstis oluliste baasiliste ja kõrgemate psüühiliste protsesside olemuse ja arengu kohta.
õppeaine eesmärgid inglise k
To create opportunities for acquiring knowledge of the nature and development of basic and advanced psychic processes relevant to education.
õppeaine õpiväljundid eesti k.
Üliõpilane:
1. omab algteadmisi õppimise ja arengu (sh üldpädevuste arengu) aluseks olevate psüühiliste protsesside, nende bioloogiliste aluste ja hindamise põhimõtete kohta;
2. oskab märgata ja analüüsida erinevate psüühiliste protsesside rolli eri vanuses inimeste õppimises (sh üld- või võtmepädevuste kujunemisel);
3. oskab analüüsida eri vanuses õppijate arenguvajadusi, tuginedes teadmistele psüühilistest protsessidest.
õppeaine õpiväljundid ingl k.
Student:
1. has a basic understanding of the mental processes underlying learning and development, including the development of generic competences, and the biological basis and evaluation principles;
2. Is able to notice and analyze the role of different psychic processes in the learning of people of different ages (incl. Development of general or key competences);
3. is able to analyze the developmental needs of learners of different ages, based on their knowledge of psychic processes.
õppeaine sisu lühikirjeldus eesti k
Õppimisel olulised psüühilised protsessid, nende olemus, areng ja omavahelised seosed. Aju strukturaalne ja funktsionaalne ülesehitus, areng ja küpsemine, funktsioonide emergentsus, õppimise neuropsühholoogilised alused, kognitiivse infotöötluse mudel, mentaalsed representatsioonid ja mõtlemisühikute areng, mälufunktsioonid, täidesaatvad funktsioonid, probleemilahendus, loovus, keele ja kõne areng, matemaatiline mõtlemine.
õppeaine sisu lühikirjeldus ingl k
Psychic processes, their nature, development and interrelations are important to learning. Structural and functional structure of the brain, development and maturation, emergence of functions, neuropsychological basis of learning, model of cognitive information processing, mental representations and development of thinking units, memory functions, executive functions, problem solving, creativity, language and speech development, mathematical thinking.
hindamisviis eesti k
Eksam, mis koosneb individuaalsest teadmistekontrollist ning grupitööde esitlusest ja diskussioonist. Eksamile pääsemise eelduseks on õigeaegselt esitatud ja kokku lepitud kriteeriumidele vastavad iseseisvad tööd.
hindamisviis ingl k
An examination consisting of an individual knowledge test and a presentation and discussion of group work. The prerequisite for passing the exam is independent work submitted in due time and meeting the agreed criteria.
iseseisev töö eesti k
● Individuaalsed lugemisülesanded koos teemakohaste lühianalüüside ja märkamisülesannetega igaks kohtumiseks
● Grupitöödena teostatavad hindamisülesanded psüühiliste protsesside rolli analüüsimiseks eri vanuses inimestel.
Iseseisvate ülesannete käigus toetatakse muuhulgas nii koostööoskuste ja üksteiselt õppimise kui ka uurimispädevuse kujunemist.
iseseisev töö ingl k
● Individual reading assignments with brief analysis and subject assignments for each appointment
● Group assignments to analyze the role of psychic processes in people of different ages.
Independent assignments support, among other things, the development of collaborative and peer learning skills as well as research competence.
õppekirjandus
Valitud peatükke kogumikust Wood, T., Nelson, B. S., & Warfield, J. E. (Eds.). (2014). Beyond classical pedagogy: Teaching elementary school mathematics. Routledge.
Sweller, J. (2009). What human cognitive architecture tells us about constructivism. In S. Tobias, Duffy, T. M. (Eds), (2009). Constructivist instruction: Success or failure? New York, NY, US: Routledge/Taylor & Francis Group.
õppevormid ja mahud
päevaõpe: nädalatunnid
4.0
sessioonõppe töömahud (semestris):
loenguid
2.0
loenguid
18.0
praktikume
0.0
praktikume
0.0
harjutusi
2.0
harjutusi
18.0
vastutav õppejõud
-
ÕPPEJÕU AINEKAVA INFO
õppetöö semester
õpetav õppejõud / üksus
õppetöö keel
Laiendatud ainekava
Vastava versiooni aine-õppejõu paarid on puudu!
Ainekaart eesti keeles
Ainekaart inglise keeles