õppeaine eesmärgid eesti k
- toetada tehniliste õppeainete õpetamissüsteemi kujunemist, tuginedes inseneripedagoogika teaduslikele alustele nii teooria- kui ka praktikaõppes;
- õpetada didaktiliselt efektiivsete laboratoorsete tööde, tehniliste projektide ja uurimistööde planeerimist, läbiviimist ja juhendite koostamist;
- õpetada korraldama meeskonnatööd, sealhulgas suhtlust meeskonna liikmete vahel;
- õpetada koostama praktika-, labori- ja uurimistööde aruandeid, lõputöid ning teadusartikleid;
- õpetada koostama ettekandeid, vormistama slaidikomplekte ja esinema ning küsimustele vastama.
õppeaine eesmärgid inglise k
- to support the formation of the teaching system of technical subjects based on engineering pedagogy science in theory and practice;
- to teach to plan and implement didactically effective research work, experimental technical projects and laboratory exercises, and to compile laboratory manuals;
- to teach to organize team work and communication between team members;
- to give the basic knowledge on writing reports on practice, laboratory and research work and relevant scientific articles;
- to teach how to compile presentations, slides, make presentations and answer to questions.
õppeaine õpiväljundid eesti k.
Aine läbinud üliõpilane:
- rakendab õppetöö kavandamisel, läbiviimisel ja analüüsil insenerpedagoogilist süsteemset teaduslikku lähenemist;
- valib tulemusliku metoodika oma õppeaine õpetamisel, hindamisel ja tagasisidestamisel;
- viib läbi didaktiliselt efektiivseid laboritöid, tehnilisi projekte ja uurimistöid kinnistamaks teooriaõpinguid praktikas;
- mõistab ohutusnõudeid praktiliste tööde läbi viimisel;
- kirjutab didaktiliselt põhjendatud ja akadeemilistele nõuetele vastavaid kirjatöid oma töö tulemustest;
- oskab esineda ettekandega ja vastata küsimustele;
- korraldab meeskonnatööd, suhtleb ja motiveerib meeskonnaliikmeid, arvestab nende erinevate õpistiilidega.
õppeaine õpiväljundid ingl k.
Having passed the course students:
- implement the engineering pedagogical scientific approach to planning and analysing of the teaching process;
- select effective methodology for teaching, assessment and feedback of the speciality subject;
- organise didactically effective laboratory exercises, experimental technical projects and research in order to unite theory and practice;
- understand safety problems related to practical work in speciality;
- write didactically reasonable texts on the results of the work, meeting academic requirements;
- make presentations and answer the questions;
- organise team work, communicate, motivate and activate team members, taking account of individual learning styles.
õppeaine sisu lühikirjeldus eesti k
Praktiliste tööde tähtsus tehnikaõpetuses. Didaktika printsiibid laboratoorsete tööde, eksperimentide ja uurimistööde läbiviimisel. Laboratoorsete tööde meetodid. Virtuaalsed ja kauglaborid. Plaanitava eksperimendi struktuur. Uurimistöö eesmärkide, ülesannete ja hüpoteesi püstitus , meetodite, metoodika ja metodoloogia valimine.. Praktiliste tööde läbiviimise korraldamine. Ohutusnõuded laboratoorsetel töödel, elektriohutus, inimfaktori arvestamine ohutustehnikas. Tööde kokkuvõtete ja järelduste tegemine, tulemuste esitamine kirjalikult ja suuliste ettekannetega. Õppurite meeskonnatöö lähtudes konstruktivistlikust õpikäsitlusest, mis rõhutab suhtluse osatähtsust õppimisel..
Inimkommunikatsiooni olemus, sõnumite edastamine ja vastuvõtmine, inimsuhted ja erinevad kommunikatsiooni situatsioonid. Kirjatööde koostamine ja vormistamine ning esinemine ja küsimustele vastamine.
õppeaine sisu lühikirjeldus ingl k
Importance of practical lessons in teaching technical subjects. Didactical principles for carrying out practical lab work, experiments and research. Methodology of practical work. Virtual and Distant labs. Structure of the planned experiment. Goals and aims for research work. Organisation of practical work. Safety principles and environmental problems in practical work. Conclusions, written and oral presentation of results. Teamwork and communication in labs. Human Communication, forwarding and receiving information, contexts of communication. Compilation of texts, formatting, presentation and answering to the questions.
hindamisviis eesti k
Hindeline arvestus
hindamisviis ingl k
Graded assessment
iseseisev töö eesti k
Praktilised tööd: meeskonnatöö klassiruumis (tekstianalüüs, retsensiooni jms koostamine). Iseseisev kodutöö - ainetööd (essee jm). Täpsemalt seletavad õppejõud esimeses ainetunnis.
iseseisev töö ingl k
Practical works: teamwork in the classrooms (analysis of different texts, writing a summary and review), individual homework (an essay or summary, report and review).
õppekirjandus
Õppekirjandus
- Psillos, Dimitris; Niedderer, Hans. (2002). Teaching and Learning in the Science Laboratory. Kluwer Academic Publishers, Dordrech/Boston/London, 267 pp.
- Davies Clara (2008). Learning and Teaching in Laboratories. An Engineering Subject Teaching Guide. Higher education Academy. Engineering Subject Centre (Leeds & Liverpool).
- Martin Ehala. Kirjutamise kunst: tekstiõpetuse õpik
- Martin Ehala. Eesti kirjakeel
- James D. Lester. Writing research papers: a complete guide
- Malcolm Kushner. Avalik esinemine: käsiraamat
- Katrin Aava. Kõnekunst
- Katrin Aava. Veenmiskunst
- Stewart L. Tubbs, Sylvia Moss. Human communication
- Matthew McKay, Martha Davis, Patrick Fanning. Suhtlemisoskused
- Vooglaid, Ü. Elanikust kodanikuks. Ülo Vooglaiu Kirjastus OÜ, 2019.
Täiendav kirjandus
- Bruchmüller, H.G.; Haug, A. (2001). Labordidaktik für Hochschulen. Eine Einführung zum Praxisorientieren Projekt-Labor. Leuchturm Verlag, 269 pp.
- Sunal, D.W.; Wright, E.L.; Sundberg, C. (2008). The Impact of the Laboratory and Technology on Learning and Teaching Science K-16. Information Age Publishing Inc., North Carolina, 295 pp.
õppevormid ja mahud
päevaõpe: nädalatunnid
4.0
sessioonõppe töömahud (semestris):
praktikume
0.0
praktikume
0.0
harjutusi
2.0
harjutusi
18.0