Kutseõpetaja
Õppekava nimetus e.k.
Kutseõpetaja
Õppekava nimetus i.k.
Vocational Teacher
TalTechi õppekava kood
HALM15
HTMi õppekava kood
135197
Õppekavaversiooni kood
HALM15/25
Teaduskond / kolledž
E - inseneriteaduskond
Õppekava juht/programmijuht
Tiia Rüütmann
Õppetöö keel
eesti keel
Õppetase
magistriõpe
Maht (EAP)
120
Täistasuline õppekava
ei
Nominaalne õppeaeg
6 semestrit
Õppekavagrupp
õpetajakoolitus ja kasvatusteadus
Õppevaldkond
haridus
Õppesuund
haridus
Õppekavarühm
Aineõpetajate koolitus
Õppe läbiviimise õiguse andmine õppekavagrupis
õppe läbiviimise õigus
Õppe läbiviimise õiguse andmise kehtivuskuupäev
tähtajatu
Juurdepääsu tingimused
Õppekavale võetakse vastu õppureid, kes omavad vähemalt bakalaureusekraadi või rakenduskõrgharidust või sellele vastavat kvalifikatsiooni.

Vastavalt Tallinna Ülikooli ja TalTechi vastuvõtueeskirjale.
Kuva rohkem...
Õppekava eesmärgid
- luua võimalused tervikliku akadeemilise hariduse ja kutseõpetaja tööks vajalike pädevuste omandamiseks;

- kujundada arusaam kutsehariduse funktsioonidest ühiskonnas;
- toetada valmisoleku kujunemist elukestvaks õppimiseks, sh õpingute jätkamiseks doktoriõppe tasemel;
- kujundada arengut toetava õpikeskkonna loomise pädevusi.
Õppekava Tehnikaõpetaja ainedidaktika moodul vastab Rahvusvahelise Inseneripedagoogika Ühingu (IGIP) poolt kehtestatud rahvusvahelistele tehnikaõpetajate koolituse nõuetele ja on akrediteeritud IGIP-i poolt. Õppekava lõpetanutel on võimalus taotleda rahvusvahelise insenerpedagoogi ING-PAED IGIP kvalifikatsiooni ja rahvusvahelist diplomit, esitades vastava taotluse IGIP-i Eesti seirekomiteele.
Kuva rohkem...
Õppekava õpiväljundid
Õppekava lõpetanu:
- mõistab kasvatusteaduslikke, kutseõppe- ja didaktikaalaseid põhimõisteid, teooriaid ja uurimismeetodeid;


- hindab kriitiliselt erinevaid kasvatusparadigmasid ja nende rakendamise võimalusi õpikeskkonna kujundamisel;
- loob interdistsiplinaarseid seoseid pedagoogiliste ja erialaste teadmiste vahel;
- analüüsib pedagoogilisi protsesse ja neid mõjutavaid tegureid lähtuvalt õppija terviklikust arenguvajadusest;
- analüüsib ja kavandab enese täiendamist lähtuvalt kutseõpetaja professionaalsest tegevusest;
- demonstreerib iseseisva uurimistöö kaudu süvendatud teadmisi kasvatusteaduste ja õpetajakoolituse valdkonnas nii eesti kui ka võõrkeeles;
- on valmis tööks kutseõpetajana ning osalemiseks kodanikuühiskonnas, järgides eetilisi põhimõtteid;
- mõistab kutsehariduse, ühiskonna ja majanduse seoseid rahvuslikul ja rahvusvahelisel tasandil.
Kuva rohkem...
Õppekava lõpetamistingimused
Õppekava täitmine nõutud mahus ja lõputöö kaitsmine TalTechi
senati kehtestatud korras; cum laude diplomi saamiseks peab olema lõputöö kaitstud hindele "5" ja kaalutud keskhinne vähemalt 4,60, kusjuures arvestatakse kõiki akadeemilisele õiendile kantavaid hindeid.
Kuva rohkem...
Antavad kraadid
haridusteaduse magister
Õppekava versiooni struktuur:
Mooduli liik
EAP kokku
Üldõpe
24.0
Põhiõpe
24.0
Eriõpe / peaeriala
48.0
Vabaõpe
6.0
Lõputöö
18.0
Kokku
120.0
  • +
       PEAERIALA 1: kutseõpetaja
    • +
         MOODUL: Üldkasvatusteaduslikud ja psühholoogiaained 24.0 EAP (Üldõpe)
      Eesmärgid
      - toetada arusaama kujunemist inimese ja töö psühholoogilistest ja eetilistest aspektidest indiviidi, grupi ja kodanikuühiskonna ning teaduse ja tehnika kontekstis;

      - luua eeldused õppimise ja arengu aluseks olevate psüühiliste protsesside mõistmiseks eri vanuses inimeste õppimises ning õppijate arenguvajaduste märkamiseks ja analüüsimiseks;
      - luua võimalused andragoogika põhiprobleemide mõistmiseks ja süsteemseks käsitlemiseks, andragoogi identiteedi teadvustamise toetamiseks ning täiskasvanu arengu ja õppimise iseärasuste mõistmiseks.
      Kuva rohkem...
      Õpiväljundid
      Mooduli läbinud üliõpilane:
      - mõistab inimese ja töö psühholoogilisi ning eetilisi aspekte indiviidi, grupi ja kodanikuühiskonna ning teaduse ja tehnika kontekstis;


      - mõistab õppimise ja arengu aluseks olevaid psüühilisi protsesse ning nende bioloogilisi aluseid ja hindamise põhimõtteid eri vanuses inimeste õppimise ja arenguvajaduste kontekstis;
      - mõistab enesearengu subjektsust andragoogika põhiprobleemina ning täiskasvanu arengu ja õppimise iseärasusi, kohanemisprotsesse ja õppimissituatsioone erinevates professionaalsetes ja õppekontekstides.

      Valiku põhimõtted: Mooduli läbimiseks tuleb sooritada kõik kohustuslikud ained mahus 18 EAP ning valikained mahus 6 EAP.
      Kuva rohkem...
      Kohustuslikud ained:
      Aine nimetus
      Aine kood
      EAP
      Tunde nädalas
      Loenguid
      Praktikume
      Harjutusi
      E/A/H
      Õpetamise semester
      Tööpsühholoogia ja eetika
      EME0030
      6.0
      4.0
      4.0
      0.0
      0.0
      A
      SK
      Areng ja õppimine
      KAE7068.HR
      6.0
      4.0
      4.0
      0.0
      0.0
      E
      SK
      Andragoogika
      KAN7049.HR
      6.0
      4.0
      4.0
      0.0
      0.0
      E
      S
      Kokku: 18.0 EAP
      Valikained:
      Aine nimetus
      Aine kood
      EAP
      Tunde nädalas
      Loenguid
      Praktikume
      Harjutusi
      E/A/H
      Õpetamise semester
      Õppe kohandamine erivajadustega õpilastele
      KAE7056.HR
      3.0
      1.0
      1.0
      0.0
      0.0
      E
      SK
      Kvalitatiivsed ja kvantitatiivsed meetodid
      KAI7013.HR
      6.0
      4.0
      4.0
      0.0
      0.0
      A
      SK
      Kasvatus- ja haridusmõtlemise arengulugu
      KAT7035.HR
      6.0
      4.0
      4.0
      0.0
      0.0
      E
      S
      Noored ja noorsoouurimus
      TPN7026.HR
      6.0
      4.0
      2.0
      0.0
      2.0
      E
      S
      ELU - Erialasid Lõimiv Uuendus
      YID6001.YM
      6.0
      4.0
      0.0
      4.0
      0.0
      A
      SK
      Kokku: vähemalt 6.0 EAP
    • +
         MOODUL: Erialaained 1: Kutseõpetaja professionaalsus 24.0 EAP (Põhiõpe)
      Eesmärgid
      - toetada arusaama kujunemist üldjuhtimise põhimõtete rakendamisest organisatsioonis;

      - toetada arusaama kujunemist majanduse, tööturu ja kutsehariduse seostest, regulatsioonidest, hariduspoliitilistest arengusuundadest ja aktuaalsetest probleemidest;
      - toetada arusaama kujunemist õpikeskkonna loomise aluseks olevatest kutse-didaktika teoreetilistest käsitlustest, töölõppimise kontseptsioonidest ja meetoditest
      - toetada arusaama kujunemist erialaõppe arendamisest ja kvaliteeditagamise protsessist ning valmisolekut kutsehariduse õppekavade koostamiseks, hindamiseks ja õppekavaarenduse juhtimiseks.
      Kuva rohkem...
      Õpiväljundid
      Mooduli läbinud üliõpilane:
      - mõistab üldjuhtimise põhimõtteid organisatsiooni protseduuride süsteemi kontekstis;


      - analüüsib majanduse, tööturu ja kutsehariduse vaheliste seoste makro- ja mikrotasandi probleeme, neid mõjutavaid tegureid ning Eesti kutsehariduspoliitikat ja kutsehariduse arenguid, tuginedes riiklikele regulatsioonidele ja asjakohastele andmetele;
      - analüüsib töölõppimise teoreetilisi käsitlusi, printsiipe, meetodeid ja hindamise iseärasusi, luues seoseid töölõppimise konteksti ja praktikatega;
      - mõistab erialaõppe arendamise ja kvaliteeditagamise protsessi, selle aluseks olevaid kutsehariduse õppekavade teoreetilisi käsitusi, kontseptuaalseid aluseid ning õppekavadisaini probleeme ja neid mõjutavaid tegureid;
      - analüüsib kutsekooli õppekava koostamise, hindamise ja õppekavaarenduse juhtimise põhimõtteid lähtuvalt õpetatavast erialast ja õppekavale esitatud nõuetest;
      - mõistab kutsedidaktika teoreetilisi käsitlusi ja põhimõisteid ning nende rakendusvõimalusi arengut toetava õpikeskkonna kujundamisel


      Valiku põhimõtted: Mooduli läbimiseks tuleb sooritada kõik kohustuslikud ained mahus 24 EAP.
      Kuva rohkem...
      Kohustuslikud ained:
      Aine nimetus
      Aine kood
      EAP
      Tunde nädalas
      Loenguid
      Praktikume
      Harjutusi
      E/A/H
      Õpetamise semester
      Erialaõppe arendamine
      KAV7125.HR
      6.0
      4.0
      1.0
      3.0
      0.0
      A
      SK
      Tööturg ja töökohal õppimine
      KAV7126.HR
      6.0
      4.0
      4.0
      0.0
      0.0
      E
      SK
      Kutsedidaktika
      KAV7127.HR
      6.0
      4.0
      4.0
      0.0
      0.0
      E
      SK
      Juhtimise alused
      MMO5631
      6.0
      4.0
      3.0
      0.0
      1.0
      E
      SK
      Kokku: 24.0 EAP
    • +
         MOODUL: Erialaained 2: Haridusuuringud 12.0 EAP (Eriõpe / peaeriala)
      Eesmärgid
      - luua võimalused teadustöö põhimõtete, teadusparadigmade ja uurimistöö protsessi loogika mõistmiseks;

      - toetada ning luua võimalused iseseisva aktuaalse uurimisprobleemi lahendamisele suunatud uurimuse kavandamiseks, läbiviimiseks, magistritöö koostamiseks ning kaitsmiseks;
      - luua võimalused uurimistöö läbiviimiseks vajaminevate kaasaegsete teoreetiliste ning metodoloogiaalaste teadmiste ja praktiliste oskuste arenguks;
      - toetada üliõpilase kui iseseisva eetilise uurijapraktiku arengut.
      Kuva rohkem...
      Õpiväljundid
      Mooduli läbinud üliõpilane:
      - mõistab teadusliku uurimistöö põhialuseid, teadusparadigmasid ning uurimistöö protsessi loogikat, järgib uurimistöö nõudeid;


      - oskab määratleda ning põhjendada uurimisprobleemi ning kasutada;
      - uurimisprobleemi lahendamiseks asjakohaseid kaasaegseid uurimismeetodeid;
      - kavandab ja viib läbi aktuaalse, uudse ning teadustöö nõuetele vastava uurimistöö;
      - oskab oma uurimistulemusi tõlgendada ning paigutada rahvusvahelisse teadusruumi, avalikult esitada ning uurimisteema valdkonnas diskuteerida;
      - analüüsib ennast iseseisva eetilise uurijapraktikuna.

      Valiku põhimõtted: mooduli läbimiseks tuleb sooritada kõik kohustuslikud ained.
      Kuva rohkem...
      Kohustuslikud ained:
      Aine nimetus
      Aine kood
      EAP
      Tunde nädalas
      Loenguid
      Praktikume
      Harjutusi
      E/A/H
      Õpetamise semester
      Magistritöö seminar I
      KAI7005.HR
      3.0
      2.0
      2.0
      0.0
      0.0
      A
      K
      Magistritöö seminar II
      KAI7006.HR
      3.0
      2.0
      0.0
      2.0
      0.0
      A
      SK
      Uurimistöö alused
      KAI7012.HR
      6.0
      4.0
      2.0
      2.0
      0.0
      A
      S
      Kokku: 12.0 EAP
    • +
         MOODUL: Erialaained 3: Eriala valikmoodul 24.0 EAP (Eriõpe / peaeriala)
      Eesmärgid
      Antud moodul koosneb kolmest valikmoodulist: Hariduslike erivajadustega õppija toetamine (24 EAP) ,
      Ettevõtluspedagoogika (24 EAP) ja Inseneripedagoogika. (24 EAP). Üliõpilane valib ühe valikmooduli.

      Valikmoodul 1: Inseneripedagoogika
      - kujundada teaduspõhine ja süsteemne arusaam inseneripedagoogika põhimõistetest, teooriatest ning mõjusast interaktiivsest õppeprotsessist;
      - kujundada arusaam inseneripedagoogika uuenduslikest mudelitest, strateegiatest ja meetoditest tehnikaeriala integreeritud õpetamiseks, arvestades õpilaste individuaalsete erinevuste ning erinevate õpistiilidega;
      - toetada tehnikaõpetaja inseneripedagoogilist pädevust õppeprotsessis, et planeerida, mõjusalt läbi viia ja analüüsida õppeprotsessi, anda tagasisidet ning hinnata õpilaste õpitulemusi.
      Valikmooduli õppeained: EME0450, EME0040, EME0140, EME0150

      Valikmoodul 2: Ettevõtluspedagoogika
      - kujundada süsteemne arusaam majanduse põhiprotsessidest, ettevõtliku eluhoiaku olulisusest tööturul ning ettevõtluse olemusest, protsessidest, ettevõtte planeerimisest ja arendamisest;
      - kujundada teaduspõhine ja süsteemne arusaam ettevõtluspedagoogikast ja selle rakendamise võimalustest üld- ja kutsehariduse ning elukestva õppe kontekstis;
      - toetada valmisoleku kujunemist ettevõtlusõppe didaktiliselt otstarbekaks ja teaduspõhiseks planeerimiseks, läbiviimiseks ja hindamiseks lähtuvalt õppijast ja õppekavast.
      Mooduli õppeained: RIM7038.YK, TMJ3300, KAV7116.HR, KAV7123.HR.

      Valikmoodul 3: Hariduslike erivajadustega õppija toetamine
      - kujundada arusaam kaasavast haridusest, erivajaduse olemusest ja vormidest, rehabiliteerimise võimalustest ja regulatsioonidest;
      - toetada valmisoleku kujunemist erivajadustega õppija märkamiseks ning koostööks õppija arengu toetamisel ja turvalise õpikeskkonna kujundamisel;
      - toetada valmisoleku kujunemist hariduslike erivajadustega õppija õppe kohandamiseks, õppevara jõukohastamiseks ja õppimist toetavate digivahendite kasutamiseks.
      Mooduli õppeained: KAT7050.HR, KAT7046.HR, KAT7049.HR, EME0450.

      Valiku põhimõtted: Valikmooduli läbimiseks tuleb sooritada kõik kohustuslikud ained mahus 24 EAP. Võimalik on valida spetsialiseerumise valikmoodul või õpetaja lisapädevust tagav moodul 24 EAP mahus.
      - Inseneripedagoogika valikmooduli sihtrühmaks on üldjuhul üliõpilased, kes omavad eelnevat haridust tehnikavaldkonnas ja/või õpetavad tehnikavaldkonna erialasid kutseõppes.
      - Ettevõtluspedagoogika valikmooduli sihtrühmaks on üldjuhul üliõpilased ja kõrgharidusega isikud, kes õpetavad või soovivad õpetama asuda majandus- ja ettevõtlusõpet kutseõppeasutuses või gümnaasiumis. Moodulit võib läbida avatud tasemeõppena.
      - Kutseõpetaja, tase 7 valitava kompetentsi "Hariduslike erivajadustega õppija toetamine" omandamiseks õpingute käigus tuleb läbida ained KAT7046.HR, KAT7050.HR ja KAT7049.HR.
      Kuva rohkem...
      Õpiväljundid
      Valikmoodul 1: Inseneripedagoogika
      Mooduli läbinud üliõpilane:


      - mõistab inseneripedagoogika põhikontseptsioone, teooriaid ja uuemaid arengusuundi;
      - mõistab tehnikaõppe didaktika teoreetilisi aluseid, põhikontseptsioone ja oskab pädevalt ja loominguliselt kavandada didaktiliselt mõjusat õppetööd, arvestades õpilaste individuaalsete erinevuste ning erinevate õpistiilidega;
      - oskab läbi viia interaktiivset õppetööd, rakendades kaasajastatud õppijakeskseid õppe- ja hindamismeetodeid;
      - valib ja koostab õppetööks erialapädevusi lõimivaid õppeülesandeid, didaktiliselt mõjusaid õppematerjale ning kasutab otstarbekaid tehnoloogilisi vahendeid lähtuvalt õppijate iseärasustest ja õpiväljunditest.

      Valikmoodul 2: Ettevõtluspedagoogika
      Mooduli läbinud üliõpilane:
      - mõistab olulisemaid majandusteoreetilisi baasteooriad ja majanduse põhiprotsesside seoseid igapäevaste majandusnähtuste ja ettevõtluse kontekstis;
      - mõistab ettevõtlikkuse ja ettevõtluse olemust, ettevõtte majandustegevuse ja turunduse põhimõtteid praktilise äri planeerimise kontekstis;
      - mõistab ettevõtluspedagoogika teoreetilisi aluseid ja selle teaduspõhise rakendamise võimalusi ettevõtlusõppe kavandamisel üld- ja kutsehariduse ning elukestva õppe kontekstis;
      - rakendab ettevõtlusõppes ettevõtluspedagoogika teoreetilistest alustest, õppekavast ja õppijate iseärasustest lähtuvalt lõimivaid didaktiliselt mõjusaid õppeülesandeid, õppematerjale ning õpiväljundite saavutamist toetavaid otstarbekaid loov- ja arendusprojekte ning tehnoloogilisi vahendeid.

      Valikmoodul 3: Hariduslike erivajadustega õppija toetamine
      - mõistab kaasava hariduse põhimõtteid, hariduslike erivajadustega seotud terminoloogiat, õppijate erivajaduste liike ja õppe kohandamise võimalusi, tuginedes valdkonna regulatsioonidele ja teaduspõhistele allikatele;
      - kujundab erivajadusega õppija õppimist toetava koostöise ja turvalise õpikeskkonna, kohandades meetodeid, töövõtteid, õppevara ja digiõppevahendeid;
      - mõistab õppija eneseregulatsioonioskuste toetamise ning käitumisprobleemide ja konfliktolukordade ennetamise võimalusi, akadeemiliste tulemuste saavutamise ja turvalise õpikeskkonna loomise kontekstis;
      - mõistab tõenduspõhiseid sekkumistegevusi ning nõustamise ja nõustamiseetika põhimõtteid kaasava hariduse tingimustes.
      Kutseõpetaja, tase 7 valitava kompetentsi "Hariduslike erivajadustega õppija toetamine" omandamiseks õpingute käigus tuleb läbida ained KAT7046.HR, KAT7050.HR ja KAT7049.HR.
      Kuva rohkem...
      Valikained:
      Aine nimetus
      Aine kood
      EAP
      Tunde nädalas
      Loenguid
      Praktikume
      Harjutusi
      E/A/H
      Õpetamise semester
      Tootearendus ja kvaliteet
      EME0040
      6.0
      4.0
      2.0
      2.0
      0.0
      E
      SK
      Inseneripedagoogika
      EME0140
      6.0
      4.0
      2.0
      0.0
      2.0
      E
      SK
      Tehnikaõppe ja uurimistöö didaktika ning tulemuste esitlus
      EME0150
      6.0
      4.0
      2.0
      0.0
      2.0
      H
      SK
      Digivahendid ja nende kasutamine õppetöös
      EME0450
      6.0
      4.0
      2.0
      2.0
      0.0
      A
      SK
      Õpiraskustega õpilase toetamine
      KAT7046.HR
      6.0
      4.0
      4.0
      0.0
      0.0
      E
      SK
      Käitumisraskuste ennetamine ja nõustamine käitumisprobleemide ilmnemisel
      KAT7049.HR
      6.0
      4.0
      4.0
      0.0
      0.0
      E
      SK
      Hariduslike erivajadustega õppija
      KAT7050.HR
      6.0
      4.0
      4.0
      0.0
      0.0
      E
      SK
      Ettevõtluspedagoogika
      KAV7116.HR
      6.0
      4.0
      2.0
      0.0
      2.0
      E
      SK
      Ettevõtlusõppe praktikum
      KAV7123.HR
      6.0
      4.0
      2.0
      0.0
      2.0
      A
      SK
      Ühiskonna areng ja maailma poliitika
      RIM7038.YK
      6.0
      4.0
      4.0
      0.0
      0.0
      E
      SK
      Ettevõtlus ja äri planeerimine
      TMJ3300
      6.0
      4.0
      1.0
      0.0
      3.0
      E
      SK
      Kokku: vähemalt 24.0 EAP
    • +
         MOODUL: Praktika 12.0 EAP (Eriõpe / peaeriala)
      Eesmärgid
      - luua võimalused õppeprotsessi teaduspõhiseks planeerimiseks, õppija arenguvajaduste analüüsimiseks, õppimist ja õppija arengut toetava turvalise õpikeskkonna kujundamiseks;

      - luua võimalused koostöiseks erialaõppe arendamiseks, kutseõppe maine kujundamiseks ja kolleegi toetamiseks kutsepedagoogilise praktika kontekstis;
      - luua võimalused kutseõpetaja identiteedi ja tervikliku kutsealase rollipildi mõistmiseks ning valmisoleku kujunemiseks kutseõpetaja tööks, oma töö refleksiooniks ja professionaalseks enesearendamiseks ennastjuhtiva õppijana elukestva õppimise kontekstis.

      Valiku põhimõtted: Mooduli läbimiseks tuleb sooritada 12 EAP mahus praktikaid, valides kas EME0230 ja KAV7XXX või kutsepedagoogilised välispraktikad I ja II.
      Kuva rohkem...
      Õpiväljundid
      Mooduli läbinud üliõpilane:
      - planeerib koostöös kolleegidega õppetegevused ning õpiväljundite saavutamist toetavad õppemeetodid,

      - materjalid ja hindamise, arvestades õppekava, õppeasutuse tegevustavade, õppekorralduslikke dokumentide, teooria, praktika ja iseseisva töö osakaalu ning sihtrühma iseärasusi;
      - kujundab õppimist ja õppija arengut toetava turvalise õpikeskkonna, kaasates õppijaid õpitegevustesse ja hindamisse, suunates grupiprotsesse ja arvestades sihtrühma eripära, oma isikliku eeskuju mõju väärtushoiakute kujunemisele ning töötervishoiu ja -ohutuse nõudeid organisatsioonis;
      - analüüsib kutseõppeasutuse parimaid praktikaid koostöö ja kolleegide toetamise, erialaõppe arendamise ning kutseõppe maine kujundamise tegevustes;
      - mõistab kutseõpetaja identiteeti ja terviklikku kutsealast rollipilti ning enda valmisolekut kutseõpetaja tööks ja professionaalse enesearendamise vajadust, tuginedes oma pedagoogilise tegevuse refleksioonile.

      Valiku põhimõtted: Mooduli läbimiseks tuleb sooritada 12 EAP mahus praktikaid, mida võib sisulise sobivuse korral asendada välispraktikaga
      Kuva rohkem...
      Valikained:
      Aine nimetus
      Aine kood
      EAP
      Tunde nädalas
      Loenguid
      Praktikume
      Harjutusi
      E/A/H
      Õpetamise semester
      Coaching ja mentorlus töökohal
      EME0230
      6.0
      4.0
      2.0
      0.0
      2.0
      A
      SK
      Välispraktika
      KAI7023.HR
      15.0
      15.0
      0.0
      15.0
      0.0
      A
      SK
      Kutseõpetaja praktika
      KAV7122.HR
      6.0
      4.0
      0.0
      4.0
      0.0
      E
      SK
      Kokku: vähemalt 12.0 EAP
    • +
         MOODUL: Vabaained 6.0 EAP (Vabaõpe)
      Eesmärgid
      Luua võimalused üliõpilase individuaalsete arenguvajaduste ja intellektuaalsete huvide realiseerimiseks.
      Õpiväljundid
      Üliõpilane:
      - hindab oma arenguvajadusi, vastavalt õppekavas kehtestatud keeleoskusnõuetele;


      - sooritab enda valitud õppeaine, arvestades oma arenguvajadusi, intellektuaalseid huvisid ja õppekava nõudeid.
      Kuva rohkem...
    • +
         MOODUL: Magistritöö 18.0 EAP (Lõputöö)
      Eesmärgid
      Magistritöö kirjutamise eesmärgid on:
      - erialase kirjanduse ja andmebaaside kasutamise oskuse kujunemine;


      - iseseisva uurimistöö kogemuse omandamine;
      - teadusliku teksti loomise oskuse kujunemine teoreetilistes õpingutes omandatud mõistestiku abil;
      - võime näha ja analüüsida kutsehariduse probleeme ning pakkuda neile teaduslikult põhjendatud lahendusi;
      - rikastada pedagoogilist tegelikkust uute ideede ja lahendustega.

      Magistritöö on õppija enese valikul koostatud iseseisev uurimistöö, milles käsitletakse kasvatusteoreetilist või kasvatustegelikkuses ilmnenud probleemi, uuritakse selle ilminguid, põhjusi, taustategureid, võimalike lahendusi.
      Magistritöö võib olla nii teoreetiline uurimus kui praktilis-rakenduslikke väljundeid taotlev töö.
      Kuva rohkem...
      Õpiväljundid
      Magistritöö kaitsnud üliõpilane:
      - on omandanud teoreetilised teadmised uurimistööks valitud teemal;


      - on omandanud uurimistegevusega seotud metodoloogilised teadmised ja oskused;
      - oskab kasutada andmebaase ja töötada erialakirjandusega nii emakeeles kui ühes võõrkeeles;
      - suudab kasvatustegelikkuse ilminguid usaldusväärsete meetoditega analüüsida ja luua kontseptualiseeritud teadmust selle kohta.
      Kuva rohkem...
    • +
         TÜÜPÕPINGUKAVA: sügis päevaõpe
      • +
           1. semester
      • +
           2. semester
      • +
           3. semester
      • +
           4. semester
      • +
           5. semester
    • +
         TÜÜPÕPINGUKAVA: sügis sessioonõpe
      • +
           1. semester
      • +
           2. semester
      • +
           3. semester
      • +
           4. semester
      • +
           5. semester
      • +
           6. semester
  • +
       KÕRVALERIALA MOODUL: STEM õppeainete õpetamine
    Eesmärgid
    - kujundada teaduspõhine ja süsteemne arusaam inseneripedagoogika põhimõistetest, teooriatest ning mõjusast interaktiivsest õppeprotsessist;

    - kujundada arusaam inseneripedagoogika uuenduslikest mudelitest, strateegiatest ja meetoditest tehnikaeriala integreeritud õpetamiseks, arvestades õpilaste individuaalsete erinevuste ning erinevate õpistiilidega;
    - toetada tehnikaõpetaja inseneripedagoogilist pädevust õppeprotsessis, et planeerida, mõjusalt läbi viia ja analüüsida õppeprotsessi, anda tagasisidet ning hinnata õpilaste õpitulemusi;
    - kujundada arusaam kaasaegse tootearenduse ja innovatsiooni, kvaliteedi ning standardiseerimise põhimõtetest ja nende rakendamisest tehnikaainete õpetamisel.

    Kõrvaleriala mooduli õppeainete deklareerimisel palume eelnevalt konsulteerida TalTech Eesti inseneripedagoogika keskusega.

    TalTechis läbitud Inseneripedagoogika täiendusõppe õppeained on võimalik üle kanda VÕTA teel.

    Valikaineid on võimalik valida kokkuleppel TalTech Eesti inseneripedagoogika keskusega TalTechi õppeainete hulgast või rakendada VÕTA-t.

    Kõrvaleriala moodul vastab Rahvusvahelise Inseneripedagoogika Ühingu (IGIP) poolt kehtestatud rahvusvahelistele tehnikaõpetajate koolituse nõuetele ja on akrediteeritud IGIP-i poolt. Kõrvaleriala läbinutel, kellel on kõrgharidus tehnikavaldkonnas, on võimalus taotleda rahvusvahelise insenerpedagoogi ING-PAED IGIP kvalifikatsiooni ja rahvusvahelist diplomit, esitades vastava taotluse IGIP-i Eesti seirekomiteele. Täpsem info TalTech Eesti inseneripedagoogika keskusest.
    Kuva rohkem...
    Õpiväljundid
    Mooduli läbinud üliõpilane:
    - mõistab inseneripedagoogika põhikontseptsioone, teooriaid ja uuemaid arengusuundi;


    - mõistab tehnikaõppe didaktika teoreetilisi aluseid, põhikontseptsioone ja oskab pädevalt ja loominguliselt kavandada didaktiliselt mõjusat õppetööd, arvestades õpilaste individuaalsete erinevuste ning erinevate õpistiilidega;
    - oskab läbi viia interaktiivset õppetööd, rakendades kaasajastatud õppijakeskseid õppe- ja hindamismeetodeid;
    - valib ja koostab õppetööks erialapädevusi lõimivaid õppeülesandeid, didaktiliselt mõjusaid õppematerjale ning kasutab otstarbekaid tehnoloogilisi vahendeid lähtuvalt õppijate iseärasustest ja õpiväljunditest;
    - mõistab tootearenduse, innovatsiooni, kvaliteedi ja standardiseerimise põhimõtteid ning strateegiaid, oskab neid rakendada oma töös ja analüüsida oma töö tulemuslikkust.

    Kõrvaleriala mooduli õppeainete deklareerimisel palume eelnevalt konsulteerida TalTech Eesti inseneripedagoogika keskusega.

    TalTechis läbitud Inseneripedagoogika täiendusõppe õppeained on võimalik üle kanda VÕTA teel.

    Valikaineid on võimalik valida ka kokkuleppel TalTech Eesti inseneripedagoogika keskusega TalTechi õppeainete hulgast või rakendada VÕTA-t.

    Kõrvaleriala moodul vastab Rahvusvahelise Inseneripedagoogika Ühingu (IGIP) poolt kehtestatud rahvusvahelistele tehnikaõpetajate koolituse nõuetele ja on akrediteeritud IGIP-i poolt. Kõrvaleriala läbinutel, kellel on kõrgharidus tehnikavaldkonnas, on võimalus taotleda rahvusvahelise insenerpedagoogi ING-PAED IGIP kvalifikatsiooni ja rahvusvahelist diplomit, esitades vastava taotluse IGIP-i Eesti seirekomiteele. Täpsem info TalTech Eesti inseneripedagoogika keskusest.
    Kuva rohkem...
    Kohustuslikud ained:
    Aine nimetus
    Aine kood
    EAP
    Tunde nädalas
    Loenguid
    Praktikume
    Harjutusi
    E/A/H
    Õpetamise semester
    Tööpsühholoogia ja eetika
    EME0030
    6.0
    4.0
    4.0
    0.0
    0.0
    A
    SK
    Tootearendus ja kvaliteet
    EME0040
    6.0
    4.0
    2.0
    2.0
    0.0
    E
    SK
    Inseneripedagoogika
    EME0140
    6.0
    4.0
    2.0
    0.0
    2.0
    E
    SK
    Coaching ja mentorlus töökohal
    EME0230
    6.0
    4.0
    2.0
    0.0
    2.0
    A
    SK
    Digivahendid ja nende kasutamine õppetöös
    EME0450
    6.0
    4.0
    2.0
    2.0
    0.0
    A
    SK
    Õppe kohandamine erivajadustega õpilastele
    KAE7056.HR
    3.0
    1.0
    1.0
    0.0
    0.0
    E
    SK
    Andragoogika
    KAN7049.HR
    6.0
    4.0
    4.0
    0.0
    0.0
    E
    S
    Juhtimise alused
    MMO5631
    6.0
    4.0
    3.0
    0.0
    1.0
    E
    SK
    Kokku: 45.0 EAP