Digivahendid ja nende kasutamine õppetöös (EME0450)
PÕHIANDMED
õppeaine register
A - põhiregister
õppeaine kood
EME0450
õppeaine nimetus eesti k
Digivahendid ja nende kasutamine õppetöös
õppeaine nimetus inglise k
Digital Tools and Their Use in Teaching
õppeaine maht AP
-
õppeaine maht EAP
6.00
deklareeritav
jah
kontrollivorm
arvestus
õpetamise semester
sügis-kevad
õppekeel
eesti keel
inglise keel
Õppekavad, millesse aine kuulub
kavaversiooni kood
aine kohustuslik
HALM15/25
ei
Ainet õpetavad struktuuriüksused
EM - mehaanika ja tööstustehnika instituut
Ainekaardi link
Tunniplaani link
Vaata tunniplaani
Versioon:
VERSIOONIPÕHISED ANDMED
õppeaine eesmärgid eesti k
Aine eesmärk on:
- tutvustada tähtsamaid tehnilisi õppevahendeid, seadmeid ja õppeprotsessis kasutatavaid tehnilisi süsteeme, nende kasutusala, tööpõhimõtet ja käsitsemist;
- õpetada valima ja kasutama sobivat esitlustehnikat arvestades visualiseerimise põhireegleid;
- õpetada digiõppevara loomise võimalusi, milles kasutatakse nii video, heli, pildi kui tekstilist infot;
- õpetada kasutama meediat, e-õpet, virtuaalseid keskkondi ja sisuhaldussüsteeme.
õppeaine eesmärgid inglise k
The aim of this course is to:
- introduce the most important technical teaching aids, tools, equipment and technical systems used in the learning process, their use, working principle and handling;
- teach to choose and use appropriate presentation techniques considering the basic rules of visualization;
- teach the possibilities of creating digital learning materials that use video, audio, image and textual information;
- teach the use of media, e-learning, virtual environments and content management systems.
õppeaine õpiväljundid eesti k.
Aine läbinud üliõpilane:
- koostab digiõppevara vastavalt õpieesmärkidele ja visualiseerimise soovitustele;
- analüüsib õppeprotsessi ja valib õpieesmärkide täitmise toetamiseks parima komplekti digivahendid, põhjendades valikut;
- valib, kujundab ja rakendab didaktiliselt mõjusat digiõppevara lähtudes visualiseerimise põhireeglitest;
- analüüsib sihtrühma vajadusi ja kombineerib erinevatest e-õppe vahenditest tervikliku õpikeskkonna.
õppeaine õpiväljundid ingl k.
After completing this course, the student:
- compiles digital learning materials in accordance with the learning objectives and visualization recommendations;
- analyzes the learning process and selects the best set of digital tools to support the achievement of the learning objectives, justifying the choice;
- selects, designs and implements a didactically effective digital learning material based on the basic rules of visualization;
- analyzes the needs of the target group and combines a comprehensive learning environment from different e-learning tools.
õppeaine sisu lühikirjeldus eesti k
Põhilised tehnilised õppevahendid, seadmed ja õppeprotsessis kasutatavad tehnilised süsteemid, nende kasutusala ja tööpõhimõte. Erinevad esitlemise tehnikad. Digiõppevara loomine, näitlikustamise põhireeglid: teksti visualiseerimine, kujundamise strateegia, heli kasutamine, õppevideote loomine. Esitlemise võimalused, loomise ja õppijate kaasamise vahendid. Meeskonna suhtlust ja koostööd toetavad vahendid. Digiõpe. Hübriidõpe või hajaõpe, põimõpe. Digiõpe: kontseptsioon ja vajadus. Digiõppe komponendid: õpikeskkonnad ja tehnikad. E-õppe standardid ja regulatsioonid. E- kursuse elemendid.. E-kursuse struktuur ja korraldus. Didaktika e-õppes. E-kursuse analüüs ja efektiivsuse hindamine. E-õppe korraldamine. Pööratud klassiruum, virtuaal- ja kauglaborid. Meedia õppetöös.
õppeaine sisu lühikirjeldus ingl k
Basic technical teaching aids, equipment and technical systems used in the learning process, their use and principle of operation. Different presentation techniques. Creation of digital learning materials, basic rules of illustration: text visualization, design strategy, use of sound, creation of instructional videos. Opportunities for presentation, creation and involvement of learners. Tools to support team communication and collaboration. Digital learning. Hybrid or diffuse learning, intertwining, blended learning. Digital learning: concept and need. Components of digital learning: learning environments and techniques. E-learning standards and regulations. Elements of an e-course. Structure and organization of an e-course. Didactics in e-learning. E-course analysis and evaluation of effectiveness. Organizing e-learning. Flipped classroom, virtual and remote laboratories. Media in education.
hindamisviis eesti k
Arvestus. Iseseisvad tööd
hindamisviis ingl k
Arvestus iseseisvad tööd
iseseisev töö eesti k
Annab õppejõud
iseseisev töö ingl k
Annab õppejõud
õppekirjandus
1. Lever-Duffy Judy, McDonald Jean B.(2008), Teaching and Learning with Technology, Pearson Education, Inc. 486 p.

Täiendav kirjandus: annab õppejõud
õppevormid ja mahud
päevaõpe: nädalatunnid
4.0
sessioonõppe töömahud (semestris):
loenguid
2.0
loenguid
10.0
praktikume
2.0
praktikume
26.0
harjutusi
0.0
harjutusi
0.0
vastutav õppejõud
-
ÕPPEJÕU AINEKAVA INFO
õppetöö semester
õpetav õppejõud / üksus
õppetöö keel
Laiendatud ainekava või link Moodle või kodulehele
2024/2025 kevad
Tiina Kasuk, IC - IT kolledž
eesti keel
    kuva rohkem
    2023/2024 kevad
    Tiina Kasuk, IC - IT kolledž
    eesti keel
      Ainekaart eesti keeles
      Ainekaart inglise keeles