Hariduslike erivajadustega õppija (KAT7050.HR)
PÕHIANDMED
õppeaine register
Y - ühisõppekavade ained
õppeaine kood
KAT7050.HR
õppeaine nimetus eesti k
Hariduslike erivajadustega õppija
õppeaine nimetus inglise k
Learners with Special Educational Needs
õppeaine maht AP
-
õppeaine maht EAP
6.00
deklareeritav
jah
kontrollivorm
eksam
õpetamise semester
sügis-kevad
õppekeel
eesti keel
inglise keel
Õppekavad, millesse aine kuulub
kavaversiooni kood
aine kohustuslik
HALM15/25
ei
Ainet õpetavad struktuuriüksused
EM - mehaanika ja tööstustehnika instituut
Ainekaardi link
Tunniplaani link
Vaata tunniplaani
Versioon:
VERSIOONIPÕHISED ANDMED
õppeaine eesmärgid eesti k
- Luua üliõpilastele võimalused ülevaate saamiseks erivajaduste vormidest ning võimalikest klassifitseerimise viisidest.
- Võimaldada mõista erivajaduse defineerimist, tuvastamist, raskusastmeid ja rehabiliteerimist.
- Kujundada valmisolek erivajadustega õppija arengu toetamiseks sõltuvalt iseärasustest.
õppeaine eesmärgid inglise k
- To create opportunities for students to get an overview of the forms of special needs and possible ways of classification.
- To provide an understanding of the definition, identification, severity and rehabilitation of special needs.
- Develop readiness to support the development of learners with special needs, depending on their specificities.
õppeaine õpiväljundid eesti k.
Õppeaine edukal läbimisel üliõpilane:
- orienteerub HEV valdkonda puudutavates õigusaktides, mõistab ja kasutab HEV valdkonnas kasutatavat enamlevinud terminoloogiat:
- teab hariduslike erivajadustega seotud õppekorralduse võimalusi;
- tunneb tuge vajavate õppijate erivajaduste liike ja teab võimalusi nende individuaalsete õpivajaduste toetamiseks;
- omab meeskonnatöö oskusi, suudab omandatud teadmisi kaaslastele selgitada.
õppeaine õpiväljundid ingl k.
Upon successful completion of the subject, the student:
- is familiar with legislation in the field of SEN, understands and uses the most common terminology used in the field of SEN:
- knows the possibilities of studying related to special educational needs;
- knows the types of special needs of learners in need of support and knows the possibilities to support their individual learning needs;
- has teamwork skills, is able to explain the acquired knowledge to peers.
õppeaine sisu lühikirjeldus eesti k
Haigus, puue ja erivajadus. Kaasava hariduse üldpõhimõtted. HEV valdkonda puudutavad õigusaktid. Erivajaduste olemus, tunnused, põhjused, väljendumine. Õpetaja roll erivajadusega lapse kaasamisel. Erivajadusega lapse arengu toetamine lasteaias, erivajadusega õpilase arengu toetamine koolis. Abivahendid. Lähema arengu tsoon ja sellega arvestamine. Individuaalse arengu jälgimise kaart. Tugiteenused haridusasutuses. Erivajadusest tulenevate sobivate võimaluste valimine.
õppeaine sisu lühikirjeldus ingl k
Illness, disability and special needs. General principles of inclusive education. Legislation in the field of SEN. Nature, features, reasons, expression of special needs. The role of the teacher in involving a child with special needs. Supporting the development of a child with special needs in kindergarten, supporting the development of a student with special needs at school. Aids. The zone of closer development and taking it into account. Individual Development Tracking Card. Support services to educational institutions. Selection of suitable options based on special needs.
hindamisviis eesti k
eksam
hindamisviis ingl k
exam
iseseisev töö eesti k
Annab õppejõud esimesel kohtumisel
iseseisev töö ingl k
Gives a lecturer at the first meeting
õppekirjandus
Annab õppejõud esimesel kohtumisel
õppevormid ja mahud
päevaõpe: nädalatunnid
4.0
sessioonõppe töömahud (semestris):
loenguid
4.0
loenguid
36.0
praktikume
0.0
praktikume
0.0
harjutusi
0.0
harjutusi
0.0
vastutav õppejõud
-
ÕPPEJÕU AINEKAVA INFO
õppetöö semester
õpetav õppejõud / üksus
õppetöö keel
Laiendatud ainekava
Vastava versiooni aine-õppejõu paarid on puudu!
Ainekaart eesti keeles
Ainekaart inglise keeles