Kutsedidaktika (KAV7127.HR)
PÕHIANDMED
õppeaine register
Y - ühisõppekavade ained
õppeaine kood
KAV7127.HR
õppeaine nimetus eesti k
Kutsedidaktika
õppeaine nimetus inglise k
Vocational Didactics
õppeaine maht AP
-
õppeaine maht EAP
6.00
deklareeritav
jah
õppeaine täies mahus läbitav e-õppes
ei
kontrollivorm
eksam
õpetamise semester
sügis-kevad
õppekeel
eesti keel
inglise keel
Õppekavad, millesse aine kuulub
kavaversiooni kood
aine kohustuslik
HALM15/25
jah
Ainet õpetavad struktuuriüksused
EM - mehaanika ja tööstustehnika instituut
Ainekaardi link
Tunniplaani link
Vaata tunniplaani
Versioon:
VERSIOONIPÕHISED ANDMED
õppeaine eesmärgid eesti k
Õppeaine eesmärk on toetada arusaama kujunemist kutsedidaktika olemusest ja kutseõpetaja pädevuste arengut õpikeskkonna teaduspõhiseks kujundamiseks kutseõppes.
õppeaine eesmärgid inglise k
The purpose of the subject is to support the development of an understanding of the nature of vocational didactics and the development of vocational teacher competencies for the science-based design of the learning environment in vocational education.
õppeaine õpiväljundid eesti k.
Õppeaine edukal läbimisel üliõpilane:
- mõistab kutsedidaktika olemust kutseõpetajatöö teoreetilise alusena;
- mõistab kutseõpetajatöö filosoofilisi ja haridusteoreetilisi lähtealuseid ning põhimõisteid;
- analüüsib oma pädevusi teaduspõhise õpikeskkonna kujundamiseks kutseõpetaja kompetentsusnõuete kontekstis;
- kavandab õppija kutseidentiteedi kujunemist toetava õpikeskkonna erialaõppes, tuginedes väljundipõhise kutsehariduse regulatiivsetele ja haridusteoreetilistele alustele;
- arvestab õpikeskkonna kujundamisel sihtrühma varasemaid õpikogemusi ja -vajadusi.
õppeaine õpiväljundid ingl k.
Upon completing the course the student:
- understands the nature of vocational didactics as the theoretical basis of vocational teacher's work;
- understands the philosophical and educational theoretical foundations and basic concepts of professional teaching;
- analyzes their competences in order to design a research-based learning environment in the context of the professional teacher's competence requirements;
- plans a learning environment that supports the development of the learner's professional identity in professional studies, based on the regulatory and educational theoretical foundations of output-based vocational education;
- takes into account the previous learning experiences and needs of the target group when designing the learning environment.
õppeaine sisu lühikirjeldus eesti k
Kutseõpetaja pädevused õpikeskkonna kujundajana ja kutseõpetajate koostöö õpikeskkonna kujundamisel. Kutsehariduse filosoofilised, haridusteoreetilised ja regulatiivsed alused. Kutsedidaktika olemus ja lähtekohad. Toetava õpikeskkonna mudel kutseõppes. Kutseidentiteedi kujunemist toetav õpikeskkond ja õppe seostatus kutseõppes. Autentne õpikeskkond, realistlikud ja reaalsed õpitegevused ja kontekst, õppe- ja tööülesanded, töövahendid. Konstruktivistlik, refleksiivne, sotsiaalne ja kogemuslik õppimine kutseõppes. Õpikeskkonna kohandamine ja õppija toetamine lähtuvalt kutseõppe sihtrühmade õpikogemustest ja -vajadustest.
õppeaine sisu lühikirjeldus ingl k
Competences of the vocational teacher as a designer of the learning environment and the cooperation of vocational teachers in shaping the learning environment. Philosophical, theoretical and regulatory foundations of vocational education. The nature and starting points of professional didactics. A model of a supportive learning environment in vocational education. Learning environment supporting the formation of professional identity and relatedness of learning in vocational education. Authentic learning environment, realistic and real learning activities and context, learning and work tasks, work tools. Constructivist, reflexive, social and experiential learning in vocational education. Adapting the learning environment and supporting the learner based on the learning experiences and needs of the target groups of vocational education.
hindamisviis eesti k
eksam
hindamisviis ingl k
exam
iseseisev töö eesti k
-
iseseisev töö ingl k
-
õppekirjandus
Annab õppejõud
õppevormid ja mahud
päevaõpe: nädalatunnid
4.0
sessioonõppe töömahud (semestris):
loenguid
4.0
loenguid
36.0
praktikume
0.0
praktikume
0.0
harjutusi
0.0
harjutusi
0.0
vastutav õppejõud
-
ÕPPEJÕU AINEKAVA INFO
õppetöö semester
õpetav õppejõud / üksus
õppetöö keel
Laiendatud ainekava
Vastava versiooni aine-õppejõu paarid on puudu!
Ainekaart eesti keeles
Ainekaart inglise keeles