Kvalitatiivsed ja kvantitatiivsed meetodid (KAI7013.HR)
PÕHIANDMED
õppeaine register
Y - ühisõppekavade ained
õppeaine kood
KAI7013.HR
õppeaine nimetus eesti k
Kvalitatiivsed ja kvantitatiivsed meetodid
õppeaine nimetus inglise k
Qualitative and Quantitative Methods
õppeaine maht AP
-
õppeaine maht EAP
6.00
deklareeritav
jah
kontrollivorm
arvestus
õpetamise semester
sügis-kevad
õppekeel
eesti keel
inglise keel
Õppekavad, millesse aine kuulub
kavaversiooni kood
aine kohustuslik
HALM15/25
ei
Ainet õpetavad struktuuriüksused
EM - mehaanika ja tööstustehnika instituut
Ainekaardi link
Tunniplaani link
Vaata tunniplaani
Versioon:
VERSIOONIPÕHISED ANDMED
õppeaine eesmärgid eesti k
- Toetada andmete kogumiseks ja analüüsi läbiviimiseks vajaminevate teoreetiliste teadmiste ja praktiliste oskuste arengut;
- Toetada üliõpilastes valmidust iseseisvate empiiriliste kvalitatiivsete ning kvantitatiivsete uuringute läbiviimiseks;
- Toetada üliõpilase kui iseseisva eetilise uurija arengut.
õppeaine eesmärgid inglise k
- Support the development of the theoretical knowledge and practical skills needed to collect and analyze data;
- To support students' readiness to conduct independent empirical qualitative and quantitative research;
- To support the development of the student as an independent ethical researcher.
õppeaine õpiväljundid eesti k.
Õppeaine edukal läbimisel üliõpilane:
- omab teoreetilisi algteadmisi andmete kogumisest ja analüüsi läbiviimisest uurimistöös;
- oskab teha iseseisvaid otsuseid sobiva uuringutüübi, andmete kogumise ja analüüsi meetodite valikuks;
- oskab kasutada lihtsamaid kvalitatiivse ja kvantitatiivse andmeanalüüsi võimalusi;
- oskab esitada ja interpreteerida analüüsitulemusi;
- analüüsib ennast iseseisva eetilise uurijana.
õppeaine õpiväljundid ingl k.
Upon successful completion of the subject, the student:
- has a basic theoretical knowledge of data collection and analysis in research;
- is able to make independent decisions on the choice of the appropriate type of research, data collection and analysis methods;
- is able to use simpler qualitative and quantitative data analysis options;
- is able to present and interpret analytical results;
- analyzes himself as an independent ethical researcher.
õppeaine sisu lühikirjeldus eesti k
Kvalitatiivne ja kvantitiivne lähenemine ja integreeritud uuringudisain. Teooria koht kvantitatiivses ja kvalitatiivses uuringus. Kvalitatiivne lähenemine: Kvalitatiivse uuringu protsess, eripärad ja võimalused. Kvalitatiivse uurija positsioonid, rollid, eetilised valikud ja vastutus. Kvalitatiivsete uuringute strateegiad. Andmete kogumise ja analüüsi meetodid kvalitatiivses uuringus. Andmete analüüsi põhimõtted, analüüs ja tõlgendamine kvalitatiivses uuringus. Andme kogumist ja analüüsi toetavad arvutiprogrammid. Tulemuste esitamine kvalitatiivses uuringus. Valdiidsus ja usaldusväärsus kvalitatiivsed uuringus.Uurija refleksioon. Kvantitatiivne lähenemine: Statistiline andmestik, selle kogumine (ankeedi koostamine) ning töötlemine. Olemasolevad andmebaasid. Statistiliste tunnuste tüübid. Kirjeldav statistika: erinevad tabelid, diagrammid ja arvnäitajad. Seoste kirjeldamine: seosekordajad ning risttabelid. Sobiva analüüsi- või esitlusmeetodi valik.Üldkogum ja valim. Statistiline järeldamine: üldkogumi arvnäitajate hindamine, statistilised olulisustestid. Kursuse põhiosa koosneb seminari tüüpi loengutest ja praktikumidest.
õppeaine sisu lühikirjeldus ingl k
Qualitative and quantitative approach and integrated research design. The place of theory in quantitative and qualitative research. Qualitative approach: The process, characteristics and possibilities of a qualitative study. Positions, roles, ethical choices and responsibilities of a qualitative researcher. Strategies for qualitative research. Methods of data collection and analysis in a qualitative study. Principles of data analysis, analysis and interpretation in qualitative research. Computer programs support data collection and analysis. Presentation of results in a qualitative study. Valdidity and reliability in qualitative study.Researcher reflection. Quantitative approach: Statistical data, its collection (compilation of a questionnaire) and processing. Existing databases. Types of statistical characteristics. Descriptive statistics: various tables, graphs and figures. Description of relationships: relationship factors and cross-tabulations. Selection of an appropriate method of analysis or presentation. Statistical inference: assessment of population figures, statistical significance tests. The main part of the course consists of seminar-type lectures and practicums.
hindamisviis eesti k
arvestus
hindamisviis ingl k
pass-fail assessment
iseseisev töö eesti k
Annab õppejõud esimesel kohtumisel
iseseisev töö ingl k
Gives a lecturer at the first meeting
õppekirjandus
Annab õppejõud esimesel kohtumisel
õppevormid ja mahud
päevaõpe: nädalatunnid
4.0
sessioonõppe töömahud (semestris):
loenguid
4.0
loenguid
36.0
praktikume
0.0
praktikume
0.0
harjutusi
0.0
harjutusi
0.0
vastutav õppejõud
-
ÕPPEJÕU AINEKAVA INFO
õppetöö semester
õpetav õppejõud / üksus
õppetöö keel
Laiendatud ainekava
Vastava versiooni aine-õppejõu paarid on puudu!
Ainekaart eesti keeles
Ainekaart inglise keeles