õppeaine eesmärgid eesti k
Õppeaine eesmärk on toetada teaduspõhise arusaama kujunemist kutseõpetaja professionaalsusest ja luua võimalused kutseõpetajatööks vajalike kompetentside omandamiseks kutseõppeasutuses.
õppeaine eesmärgid inglise k
The aim of the subject is to support the development of a research-based understanding of the professionalism of a vocational teacher and to create opportunities for acquiring the competencies necessary for the work of a vocational teacher in a vocational education institution.
õppeaine õpiväljundid eesti k.
Õppeaine edukal läbimisel üliõpilane:
- analüüsib kutseõpetaja professionaalsuse väljendumist töökeskkonnas, tuginedes kompetentsusnõuetele ja professionaalsuse teoreetilistele käsitlustele;
- planeerib teaduspõhiselt õppeprotsessi, lähtudes nüüdisaegsest õpikäsitusest ja kutsepedagoogika teoreetilistest alustest, õppekava õpiväljunditest ja sihtrühma eripärast;
- toetab õppija arengut ja õpiväljundite saavutamist turvalises ja motiveerivas õpikeskkonnas, kasutades eesmärgipäraselt lõiminguid, õppe- ja hindamismeetodeid ning õppevara;
- osaleb erialaõppe arendamises, kutseõppe maine kujundamises ning meeskonna juhtimises ja toetamises, arvestades organisatsiooni väärtuste ja tegevustavadega;
- reflekteerib oma kutsepedagoogilisi tegevusi ja arenguvajadusi kutseõpetajana, tõendades oma valmisolekut kutseõpetajatööks.
õppeaine õpiväljundid ingl k.
Upon successful completion of the subject, the student:
- analyzes the expression of professionalism of a vocational teacher in the work environment, based on the competence requirements and theoretical approaches to professionalism;
- plans the study process on the basis of research, based on the modern concept of learning and the theoretical foundations of vocational pedagogy, the learning outcomes of the curriculum and the specifics of the target group;
- supports the development of the learner and the achievement of learning outcomes in a safe and motivating learning environment, using integrations, learning and assessment methods and learning resources in a targeted manner;
- participates in the development of professional training, building the reputation of vocational training and in leading and supporting the team, taking into account the values and practices of the organization;
- reflects on his / her vocational pedagogical activities and development needs as a vocational teacher, proving his / her readiness for the job of a vocational teacher.
õppeaine sisu lühikirjeldus eesti k
Professionaalsus hariduses ja ühiskonnas. Professionalismi ja professionaalsuse teaduslikud käsitlused. Kutseõpetaja professionaalsus, selle olemus, määratlemine ja mõjutavad tegurid. Kutseõpetaja staatus ühiskonnas. Kutseõpetaja kvalifikatsioon, selle kujunemine ja hindamine. Kutseõpetajaks kujunemine - kutseõpetaja ametiidentiteet, kutse-eetika.
Professionaalne enesearendamine kutseõpetajana, praktiseerides kutseõpetajana kutseõppeasutuses või kutsekoolitust läbiviivas asutuses: õppeprotsessi planeerimine, õppimise ja õppija arengu toetamine, erialaõppe arendamine ja kutseõppe maine kujundamine, meeskonna ja protsesside juhtimine ning eestvedamine ja kolleegide toetamine. Refleksioon ja valmisoleku tõendamine kutseõpetajatööks.
õppeaine sisu lühikirjeldus ingl k
Professionalism in education and society. Scientific approaches to professionalism and professionalism. Professionalism of a vocational teacher, its nature, definition and influencing factors. The status of a vocational teacher in society. Vocational teacher qualification, its development and evaluation. Becoming a vocational teacher - professional identity of a vocational teacher, professional ethics.
Professional self-development as a vocational teacher, practicing as a vocational teacher in a vocational school or vocational training institution: planning the learning process, supporting learning and learner development, developing professional learning and the reputation of vocational education, team and process management and leadership and peer support. Reflection and proof of readiness for vocational teaching.
hindamisviis eesti k
Arvestus
hindamisviis ingl k
Pass-fail assessment
iseseisev töö eesti k
Annab õppejõud esimesel kohtumisel
iseseisev töö ingl k
Gives a lecturer at the first meeting
õppekirjandus
Annab õppejõud esimesel kohtumisel
õppevormid ja mahud
päevaõpe: nädalatunnid
4.0
sessioonõppe töömahud (semestris):
praktikume
4.0
praktikume
36.0