õppeaine eesmärgid eesti k
Luua võimalused välisriigis kutseõppeasutuse õppijate iseärasuste, kolleegide toetamise ja koostöö, erialaõppe arendamise ja kutseõppe maine kujundamise parimate praktikate analüüsimiseks, õppeprotsessi teaduspõhiseks planeerimiseks, õppimist ja õppija arengut toetava turvalise õpikeskkonna kujundamiseks ning kutseõpetaja identiteedi ja tervikliku kutsealase rollipildi mõistmiseks, refleksiooniks ja professionaalseks enesearendamiseks.
õppeaine eesmärgid inglise k
To create opportunities for analyzing best practices of VET student learners, peer support and cooperation, developing VET reputation and developing VET reputation, research-based planning of the study process, developing a safe learning environment supporting VET, and developing a VET teacher identity and integrity.
õppeaine õpiväljundid eesti k.
Üliõpilane:
- analüüsib välisriigi kutseõppeasutuse tegevustavasid, õppekorralduslikke dokumente ning õppijate iseärasusi, koostöö ja kolleegide toetamise, erialaõppe arendamise ja kutseõppe maine kujundamise parimaid praktikaid, seostades neid teoreetiliste teadmistega;
- planeerib koostöös kolleegidega õppetegevused ning õpiväljundite saavutamist toetavad õppemeetodid, - materjalid ja hindamise, arvestades õppekava, õppeasutuse tegevustavade, õppekorralduslikke dokumentide, teooria, praktika ja iseseisva töö osakaalu ning sihtrühma iseärasusi;
- kujundab õppimist ja õppija arengut toetava turvalise õpikeskkonna, kaasates õppijaid õpitegevustesse ja hindamisse, suunates grupiprotsesse ja arvestades sihtrühma eripära, oma isikliku eeskuju mõju väärtushoiakute kujunemisele ning töötervishoiu ja –ohutuse nõudeid organisatsioonis;
- mõistab kutseõpetaja identiteeti ja terviklikku kutsealast rollipilti ning enda valmisolekut kutseõpetaja tööks ja professionaalse enesearendamise vajadust, tuginedes oma pedagoogilise tegevuse refleksioonile.
õppeaine õpiväljundid ingl k.
Student:
- Analyze the practice of foreign vocational education institutions, study organization documents and characteristics of learners, best practices of cooperation and peer support, development of specialty education and development of vocational training reputation, linking them with theoretical knowledge;
- Plans, in collaboration with colleagues, the learning activities and teaching methods, materials and assessment that support the achievement of learning outcomes, taking into account the importance of the curriculum, educational practice, organization of learning, theory, practice and independent work, and the characteristics of the target group;
- develops a secure learning environment for learning and learner development, engaging learners in learning activities and assessment, guiding group processes and taking into account the specifics of the target group, the impact of their personal role model on values and occupational health and safety requirements;
- understands the identity and comprehensive professional role of the vocational teacher and his / her willingness to work as a vocational teacher and the need for professional development based on reflection in his / her pedagogical activities.
õppeaine sisu lühikirjeldus eesti k
Kutsepedagoogiline välispraktika I sooritatakse välisriigi kutseõppeasutuses 30 tunni, ülikoolis praktikaseminaridel 6 tunni ja iseseisva tööna 120 tunni mahus. Kutsepedagoogilise praktika I fookuses on järgnevad kutseõpetajatööga seotud aspektid: Kutseõppeasutuse tegevustavad, tööplaan, õppekorralduslikud dokumendid; koostöö, kolleegide toetamise ja erialaõppe arendamise praktikad; Õpilaskonna iseärasuste vaatlus-analüüs. Kutseõppeprotsessi planeerimine lähtuvalt eriala õppekava, mooduli rakenduskava õpiväljunditest, sihtrühma eripärast, õppeprotsessi ülesehituse loogikast; Õppimist ja õppija arengut soodustav vaimselt, sotsiaalselt ja füüsiliselt turvaline õpikeskkond, õppe- ja hindamismeetodid ja -vahendid. Kutseõppe maine kujundamine, kutseõpetaja isiklik eeskuju, organisatsiooni väärtuste kandmine õppijatele. Õpetajatöö kogemuste ja parimate praktikate refleksioon. Digitaalne arengumapp.
õppeaine sisu lühikirjeldus ingl k
Foreign professional traineeship I is completed at a foreign vocational education institution for 30 hours, at university for practical seminars 6 hours and for independent work 120 hours. Vocational pedagogical practice I focuses on the following aspects related to vocational teacher education: Vocational education institution operating practices, work plan, study organization documents; collaborative, peer support and professional development practices; Observational analysis of the characteristics of the student body. Planning of the VET process based on the learning outcomes of the specialty curriculum, module implementation plan, the specifics of the target group, the logic of the structure of the study process; A mentally, socially and physically secure learning environment, learning and assessment methods and tools that promote learning and learner development. Developing the image of VET, personal role model of VET teacher, transferring organizational values to learners. Reflection on teaching experience and best practices. Digital development portfolio.
hindamisviis eesti k
Arvestus. Arengumapp
hindamisviis ingl k
Pass/fail assessment. Portfolio
iseseisev töö eesti k
Üliõpilane tutvub kohustusliku kirjandusega, kavandab koostöös juhendajaga tegevused praktikaperioodiks; vaatleb ja analüüsib õpilaskonna iseärasusi, koostöö ja kolleegide toetamise ning erialaõppe arendamise praktikaid; planeerib ja viib läbi kutseõpet; reflekteerib oma kutsepedagoogilist tegevust ning koostab digitaalse arengumapi.
iseseisev töö ingl k
The student becomes acquainted with the compulsory literature, plans activities in cooperation with the supervisor for the period of practice; observe and analyze the characteristics of the student body, the practices of collaboration and peer support and the development of professional training; plans and conducts vocational training; Reflects on their professional pedagogical activities and compiles a digital development portfolio.
õppekirjandus
Praktikajuhend
Praktikakooli õppekorralduse eeskiri, sisekorra eeskiri jm õppekorralduslikud dokumendid
Eriala õppekava ja mooduli rakenduskava
Jm pedagoogilise tegevusega seotud allikad.
õppevormid ja mahud
päevaõpe: nädalatunnid
4.0
sessioonõppe töömahud (semestris):
praktikume
4.0
praktikume
36.0