õppeaine eesmärgid eesti k
• Kujundada tehnikaõpetaja isikupärast tehniliste ainete õpetussüsteemi, arvestades inseneripedagoogika rakenduslikke võimalusi õpetamisel.
• Õpetada erinevate kaasaegsete mõjusate inseneripedagoogika strateegiate, mudelite ja õppemeetodite analüüsi ja rakendamist õppeainete integreeritud õpetamiseks.
•Tutvustada tähtsamaid tehnilisi õppevahendeid, seadmeid ja õppeprotsessis kasutatavaid tehnilisi süsteeme, nende kasutusala, tööpõhimõtet ja käsitsemist;
•Õpetada valima ja kasutama sobivat esitlustehnikat arvestades visualiseerimise põhireegleid;
• Õpetada visuaalsete õppematerjalide kujundamist ja esitlusprogrammide kasutamist;
•Õpetada kasutama meediat, e-õpet, virtuaalseid keskkondi ja sisuhaldussüsteeme tehnikaõpetuses.
õppeaine eesmärgid inglise k
• To shape an individual teaching system of technical subjects based on the principles of engineering pedagogy science;
• To teach to analyse and implement different contemporary strategies, models and methodology of Engineering Pedagogy for integrated teaching;
• To introduce the main teaching and learning technologies, the most important technical devices, equipment and systems, their function, operation and wise use to back up teaching;
• To teach to select a suitable presentation technique taking account of the main principles of visualisation;
• To teach to design visual teaching materials and presentation programmes;
• To teach to use media, E-learning, virtual environments and techniques in teaching.
õppeaine õpiväljundid eesti k.
Aine läbinud üliõpilane:
• kavandab didaktiliselt mõjusat õppetööd ja erialapädevusi lõimivaid õppeülesandeid;
• analüüsib õppeprotsessi ja valib õpieesmärkide täitmise toetamiseks parima komplekti IKT ning tehnilistest õppevahenditest, põhjendades valikut;
• kasutab sobilikke seadmeid ja õppeprotsessis kasutatavaid tehnilisi süsteeme;
• valib, kujundab, hindab ja rakendab didaktiliselt mõjusat esitlustehnikat lähtudes visualiseerimise põhireeglitest;
• kasutab õppimist toetavat e-õpet, virtuaalseid keskkondi ja sisuhaldussüsteeme.
õppeaine õpiväljundid ingl k.
Having passed the course students:
• Model didactically effective teaching and learning process and design integrated real-world specialty problems;
• Analyse the learning process and choose the best set of ICT and teaching technology for reaching designed learning outcomes;
• Use didactically proper devices and technical systems in the process of teaching and learning;
• Select, design, evaluate and implement didactically effective presentation techniques to back up teaching;
• Use E-learning, virtual environments and techniques for supporting learning.
õppeaine sisu lühikirjeldus eesti k
Põhilised tehnilised õppevahendid, seadmed ja õppeprotsessis kasutatavad tehnilised süsteemid, nende kasutusala ja tööpõhimõte. Erinevad esitlemise tehnikad. Klassikalised ja kaasaegsed tehnilised õppevahendid ja tehnoloogiad. Näitlike õppematerjalide kujundamine ja esitlusprogrammid. Näitlikustamise põhireeglid: teksti visualiseerimine, kujundamise strateegia, heli kasutamine. Tehnilised õppevahendid õppetöös. Esitlustehnika ja esitlusvahendid Esitlusvahendite valikupõhimõtted. E-õpe: kontseptsioon ja vajadus. E-õppe komponendid: E-õppe portfell, virtuaalsed keskkonnad ja tehnikad. E-õppe standardid ja regulatsioonid. E-õppe kursuse elemendid. Moodle. E-kursuse struktuur ja korraldus. Didaktika e-õppes. E-kursuse analüüs ja efektiivsuse hindamine. E-õppe korraldamine. Kaasaegsed tehnoloogiad.
Tehnikaõppe didaktika praktikumi raames rakendatakse tehnikaõppe didaktika ainekursusel omandatud teadmisi ja oskusi. Praktikumi eesmärki, korraldust ja ülesandeid tutvustatakse sissejuhatavas seminaris ning sellele järgneb õppurite iseseisev töö. Arvestusel analüüsitakse ja esitletakse õppeülesannete tulemusi.
õppeaine sisu lühikirjeldus ingl k
The most important teaching and learning technologies, technical devices, equipment and systems, their function, operation and wise use to back up teaching. The main presentation techniques. The use of classic and new teaching media in teaching engineering. Design of visual teaching materials and presentation programmes. The main principles of visualisation: text visualisation, design principles, use of audio technology. Technical devices. The presentation technology in teaching engineering. Teaching media in teaching engineering. The choice of suitable teaching technologies. E-learning courses, virtual environments and techniques. Development of E-learning supporting materials, presentation systems. E-learning concept. E-Learning standards and regulations. Basic elements of E-learning courses. E-Learning portfolio.
In Practice, the main principles and acquired knowledge in Engineering Pedagogy Science will be implemented. In the first seminar the aim, organisation and tasks will be introduced and students work according to the guidelines individually. In the assessment, individuaal work will be analysed.
hindamisviis eesti k
arvestus
hindamisviis ingl k
pass/fail assessment
iseseisev töö eesti k
E-õppe materjalidega. Ainekursuse struktuuri esialgse versiooni koostamine Moodle'is.
õppekirjandus
1. Rüütmann T. (2016). Inseneripedagoogika käsiraamat. STEM valdkonna õppeainete mõjus õpetamise ja õppimine. TTÜ kirjastus. E-õppe materjal kättesaadav Moodle’s.
2. Lever-Duffy Judy, McDonald Jean B.(2008), Teaching and Learning with Technology, Pearson Education, Inc. 486 p.
Täiendav kirjandus:
Leppik Peep (2008) Õpetajatöö psühholoogilisi probleeme. Õpetajatöö kui looming.
Krull E. (2001) Pedagoogilise psühholoogia käsiraamat.
Wankat Philip C., Oreovicz Frank S (1993). Teaching Engineering McGraw-Hill, Inc.
McKeachie Wilbert J., Svinicki Marilla (2006). McKeachie’s Teaching Tips – Strategies, Research and Theory for College and University Teachers, Houghton Mifflin Company.
Allen, Michael W. (2010). Michael Allen’s Online Learning Library, Evaluation – Instructional Design Basics, Misconceptions, and Modifications for eLearning. Jossey-Bass Inc., U.S., 150 pp.
Bernsteiner, Andrea (2009). Simulation and eLearning: Design, Benefits, Gender. VDM Verlag Dr Muller Aktiengesellschaft & Co. KG, 104 pp.
Bozarth, Jane (2008). Better Than Bullet Points: Creating Engaging eLearning with Power Point. Jossey-Bass Inc., U.S., 360 pp.
Brandon, Bill (Ed) (2008). Best of the eLearning Guild’s Learning Solutions: Top Articles from the eMagazine’s First Five Years. Jossey Bass Wiley, 416 pp.
õppevormid ja mahud
päevaõpe: nädalatunnid
4.0
sessioonõppe töömahud (semestris):
praktikume
2.0
praktikume
18.0