Kutsepedagoogika (KAV7115.HR)
PÕHIANDMED
õppeaine register
Y - ühisõppekavade ained
õppeaine kood
KAV7115.HR
õppeaine nimetus eesti k
Kutsepedagoogika
õppeaine nimetus inglise k
Vocational Pedagogy
õppeaine maht AP
-
õppeaine maht EAP
6.00
deklareeritav
jah
õppeaine täies mahus läbitav e-õppes
jah
kontrollivorm
eksam
õpetamise semester
sügis-kevad
õppekeel
eesti keel
inglise keel
Õppekavad, millesse aine kuulub
Ainet õpetavad struktuuriüksused
EM - mehaanika ja tööstustehnika instituut
Ainekaardi link
Tunniplaani link
Vaata tunniplaani
Versioon:
VERSIOONIPÕHISED ANDMED
õppeaine eesmärgid eesti k
Õppeaine eesmärgiks on toetada arusaama kujunemist kutsepedagoogika kui kasvatusteadusliku distsipliini filosoofilistest alustest, kutsepedagoogika erinevatest teaduslikest käsitlustest tänapäeval ning kutsekasvatusest.
õppeaine eesmärgid inglise k
The aim of the course is to support the development of understanding of the philosophical foundations of vocational education as a discipline of education, of the various scientific approaches to vocational education today and of vocational education.
õppeaine õpiväljundid eesti k.
Üliõpilane:
- analüüsib kutsepedagoogikat kui kasvatusteaduslikku distsipliini lähtuvalt selle filosoofilistest ja ajaloolistest aspektidest ning erinevatest teaduslikest käsitlustest;
- mõistab kutsepedagoogika teoreetilisi käsitlusi ja põhitermineid seostades neid koolitegelikkuse ja õpetatava erialavaldkonnaga;
- analüüsib väärtusi kutsehariduses seostades koolitegelikkusest ja teoreetilistest käsitlustest
- mõtestab oma kutseidentiteeti ning propageerib oma kutseala ja kutseõpet tuginedes kutsepedagoogika teoreetilistele alustele.
õppeaine õpiväljundid ingl k.
Student:
- Analyzes vocational education as a discipline of education from the philosophical and historical point of view and from a variety of scientific points of view;
- understands the theoretical approaches and key terms of VET by linking them to school reality and the discipline they teach;
- Analyzing values in VET, linking school reality and theoretical approaches
- Conceives his / her professional identity and promotes his / her profession and vocational training, drawing on the theoretical foundations of vocational pedagogy.
õppeaine sisu lühikirjeldus eesti k
Kutsepedagoogika interdistsiplinaarse kasvatusteadusliku distsipliinina. Kutsepedagoogika filosoofilised alused: Pragmatism. Tööfilosoofia, töö, ameti ja elukutse tähendus. Väärtusfilosoofia, eetika ja esteetika kutsealal. Kutsekasvatus ja kutseidentiteedi kujunemine. Väärtused kutsehariduses, kutseõppeasutuse kui organisatsiooni kultuur, väärtused: töötervishoid ja –ohutus, keskkonnasäästlikkus ja ressursside säästlik kasutamine. Kutsepedagoogika erinevad käsitlused ja uurimisteemad, õppijakeskse kutsepedagoogika dimensioonid.
õppeaine sisu lühikirjeldus ingl k
Vocational pedagogy as an interdisciplinary discipline of education. Philosophical Foundations of Vocational Education: Pragmatism. Meaning of work philosophy, job, profession and profession. Value philosophy, ethics and aesthetics in the profession. Vocational education and formation of professional identity. Values in VET, culture of VET institution as an organization, values: occupational health and safety, environmental sustainability and sustainable use of resources. Different approaches and research topics in VET, dimensions of learner-centered VET.
hindamisviis eesti k
Kirjalik eksamitöö
hindamisviis ingl k
Written examination
iseseisev töö eesti k
Kutseõppeasutuse kui organisatsiooni väärtuste ning kutsekasvatuse aspekte vaatlus- analüüs.
Referaat: Kutsepedagoogika kujunemine Euroopas.
iseseisev töö ingl k
.
õppekirjandus
- Billett, S.(2011) Vocational education. Purposes, traditions and prospects. Springer. (lk 59-109)
- Cedefop (2015). Vocational pedagogies and benefits for learners: practices and challanges in Europe. Luxembourg: Publications Office of the European Union. Cedefop research paper; No 47
- Gonon, P. (2009). The quest for modern vocational education - Georg Kerschensteiner between Dewey, Weber and Simmel. Bern: Peter Lang AG, International Academic Publishers. (lk 225-247)
- Helakorpi, S. (2009). Väärtused kutsehariduses. Koost. Margit Sutrop, Pille Valk, Katrin Velbaum. Väärtused ja väärtuskasvatus: Valikud ja võimalused 21.sajandi Eesti ja Soome koolis. Tartu Ülikooli eetikakeskus. Tartu. (lk 189-211)
- Pahl, J.-P. (2014). Vocational Education Research: Research on Vocational Pedagogy, Vocational Discipline and Vocational Didactics. Z. Zhao & F. Rauner (Toim), Areas of Vocational Education Research (lk 17–43). Springer Berlin Heidelberg. https://doi.org/10.1007/978-3-642-54224-4_2
õppevormid ja mahud
päevaõpe: nädalatunnid
4.0
sessioonõppe töömahud (semestris):
loenguid
3.0
loenguid
24.0
praktikume
0.0
praktikume
0.0
harjutusi
1.0
harjutusi
12.0
vastutav õppejõud
-
ÕPPEJÕU AINEKAVA INFO
õppetöö semester
õpetav õppejõud / üksus
õppetöö keel
Laiendatud ainekava
Vastava versiooni aine-õppejõu paarid on puudu!
Ainekaart eesti keeles
Ainekaart inglise keeles