Õpi- ja käitumisraskustega õpilane ainetunnis (KAT7038.HR)
PÕHIANDMED
õppeaine register
Y - ühisõppekavade ained
õppeaine kood
KAT7038.HR
õppeaine nimetus eesti k
Õpi- ja käitumisraskustega õpilane ainetunnis
õppeaine nimetus inglise k
Student with Learning and Behavioural Difficulties in the Classroom
õppeaine maht AP
-
õppeaine maht EAP
3.00
deklareeritav
jah
kontrollivorm
arvestus
õpetamise semester
sügis
õppekeel
eesti keel
inglise keel
Õppekavad, millesse aine kuulub
Ainet õpetavad struktuuriüksused
EM - mehaanika ja tööstustehnika instituut
Ainekaardi link
Tunniplaani link
Vaata tunniplaani
Versioon:
VERSIOONIPÕHISED ANDMED
õppeaine eesmärgid eesti k
Anda ülevaade õpi- ja käitumisraskustest.
Luua võimalused teadmiste kujunemiseks tööks õpi- ja käitumisraskustega õpilastega klassiruumis.
Kujundada valmisolek kohandada õppetöö vastavalt õppija vajadustele.
Kujundada väärtustav hoiak tööks õpi- ja käitumisraskustega õppijatega.
õppeaine eesmärgid inglise k
To provide an overview oflearning andbehavioural difficulties.
To create opportunities for developing the knowledge to work with students with learning and behavioural difficulties in the classroom.
To develop a readiness to adapt the teaching according to the needs of learners.
To develop valuing attitude to work with learners with learning and behavioural difficulties.
õppeaine õpiväljundid eesti k.
Üliõpilane:
• teab õpi- ja käitumisraskuste liike ja tunnuseid;
• oskab eristada õpi- ja käitumisraskustega õppijaid eakohase arenguga õpilastest;
• oskab rakendada ainealase õpetuse põhimõtteid vastavalt õpilase õpi- või käitumisraskustele;
• oskab koostada õppevara vastavalt õpilase eripärale.
õppeaine õpiväljundid ingl k.
tudent
• knows types and symptoms of learning and behavioural difficulties;
• is able to distinguish students with learning and behavioural problems between students in an age appropriate level;
• is able to apply the principles of the teaching in accordance with the student's learning or behavioural difficulties;
• is able to adapt teaching materials according to the student's specific characteristic.
õppeaine sisu lühikirjeldus eesti k
Õpi- ja käitumisraskuste põhjused ja avaldumine. Aktiivsus- ja tähelepanuhäire. Käitumishäire. Õpiraskuste liigid: düsleksia, düsgraafia, düskalkuulia, düspraksia. Õpi- ja käitumisraskustega toimetuleku põhimõtted. Õpi- ja käitumisraskustega arvestamine klassiruumis. Õppevara kohandamine vastavalt õpilase eripärale.
õppeaine sisu lühikirjeldus ingl k
Causes and symptoms of learning and behavioural problems. ADHD. Conduct disorder. Types of learning difficulties: dyslexia, dysgraphia, dyscalculia, and dyspraxia.
Principles of dealing with learning and behavioural problems. Taking into account learning and behavioural difficulties in the classroom. Adapting learning materials according to the student's specific characteristic.
hindamisviis eesti k
õpimapp
hindamisviis ingl k
portfolio
iseseisev töö eesti k
õpimapp
iseseisev töö ingl k
portfolio
õppekirjandus
Martinson, Marianne „Õpiraskused”
Keltikangas-Järvinen, Liisa „Sotsiaalsus ja sotsiaalsed oskused”
Laukkanen, Eila; Marttunen, Mauri; Miettinen, Seija; Pietikäinen, Matti „Kuidas aidata psüühikaprobleemdiega noorukit”
Leino, Mare „Haige laps klassis”
Mehilane, Lembit „Mis on koolilapsel muret?”
Nõmme, Ave „Iga laps tuleb oma õnnega”
Rogers, Bill „Käitumine klassiruumis”
Rogers, Bill „Taasleitud käitumine”
Roomeldi, Malle; Haldre, Lemme; Susi, Anu; Metsis, Lea; Kõrgesaar, Riina „Hüperaktiivne laps”
ldonline.org
understood.org
dyslexia.com
õppevormid ja mahud
päevaõpe: nädalatunnid
2.0
sessioonõppe töömahud (semestris):
loenguid
2.0
loenguid
22.0
praktikume
0.0
praktikume
0.0
harjutusi
0.0
harjutusi
0.0
vastutav õppejõud
-
ÕPPEJÕU AINEKAVA INFO
õppetöö semester
õpetav õppejõud / üksus
õppetöö keel
Laiendatud ainekava
Vastava versiooni aine-õppejõu paarid on puudu!
Ainekaart eesti keeles
Ainekaart inglise keeles