Õppekava nimetus e.k.
Disaini ja tehnoloogia tulevik
Õppekava nimetus i.k.
Design and Technology Futures
TalTechi õppekava kood
MADM10
Õppekavaversiooni kood
MADM10/24
Teaduskond / kolledž
E - inseneriteaduskond
Õppekava juht/programmijuht
Kätlin Kangur
Nominaalne õppeaeg
4 semestrit
Õppekavagrupp
tehnika, tootmine ja tehnoloogia
Õppevaldkond
tehnika, tootmine ja ehitus
Õppe läbiviimise õiguse andmine õppekavagrupis
õppe läbiviimise õigus
Õppe läbiviimise õiguse andmise kehtivuskuupäev
tähtajatu
Õppe läbiviimise õiguse andmise otsuse nr
112
Juurdepääsu tingimused
Bakalaureusekraad tehnikateadustes, disainis või mõnel muul innovatsioonile suunatud erialal. Vastavalt TalTechi vastuvõtueeskirjale.
Kuva rohkem...
Sisseastujate töökogemus on soovitatav. Töökogemuse arvestamine võib luua erandeid sisseastuja tausta suhtes (näiteks omab bakalaureusekraadi mõnel teisel erialal, kuid on praktiseerinud disaini, tootearenduse või muul innovatsioonile suunatud tööl).
Õppekava eesmärgid
Õppekava eesmärgiks on:
- ette valmistada transdistsiplinaarse taustaga innovatsiooni, Kuva rohkem...
disaini ja inseneeria professionaale, kes on võimelised algatama, juhtima ja ellu viima tulevikku suunatud sotsiaalset ja majanduslikku kasu loovaid uute toote- või teenusekontseptsioonide arendusprotsesse;
- luua võimalused omandada laiapõhjalised teoreetilised ja praktilised teadmised disainist, tehnoloogiast ja majandusest ning nende omavahelisest põimumisest;
- töötada välja oskuste pagas rakendada disainmõtlemist keerukate probleemide süsteemsel käsitlemisel, arvestades arengut mõjutavaid trende ning mõistes kasutajate, tehnoloogia ja ettevõtluse võimalusi, huve ja piiranguid majanduse, ühiskonna ja kultuuri kontekstis;
- luua arusaam kestliku arengu esitatavatest nõudmistest nii sotsiaalses, looduskeskses kui majanduslikus mõttes;
- arendada diskussiooni disaini rollist tehnoloogia, kultuuri, keskkonna, ühiskonna ja majanduse arengute teemal;
- tagada oskused ja hoiakud, mis võimaldavad loovalt ja tõhusalt töötada interdistsiplinaarses meeskonnas komplekssete ja defineerimata probleemide lahendamisel;
- luua arusaam ettevõtte strateegilisest toimimisest, tehnoloogiliste tootmisprotsesside, äri planeerimise, turunduse ja disainijuhtimise tasandil;
- julgustada ja toetada vastutust võtma ja aktiivselt parema maailma loomisel kaasa lööma.
Õppekavale on oodatud erineva taustaga tudengid, kelle ambitsiooniks on innovatiivsetes arendusprotsessides osalemine ning kes demonstreerivad selleks sobilikku erialast taset, avatust, huvi ja loovust.
Lõpetajate tegevusvaldkond sõltub eelnevast algharidusest, kuid ulatub üle kogu innovatsioonivälja, sisaldades teadureid uurimisasutustes, disainereid-konsultante disainibüroodes, arendusinsenere ja arendus- või disainijuhte ettevõtluses ja vabakutselisi loojaid ja ettevõtjaid.
Õppekava läbimine valmistab tudengid ette doktoriõppeks.
Õppekava õpiväljundid
Õppekava läbinud tudeng:
- on võimeline süsteemselt välja töötama innovatiivseid, Kuva rohkem...
tuleviku võimalusi läbi mängivaid arenduskontseptsioone ühiskonnale ja inimestele olulistel teemadel;
- on omandanud võime ja oskused probleeme süsteemselt käsitleda, olles võimeline neid lahti harutama, märkama osade omavahelisi seoseid ja võimalusi situatsiooni muutmiseks;
- mõistab areneva tehnoloogia poolt loodavaid võimalusi, suudab neid loovalt ja kriitiliselt hinnata ja komponeerida uusi võimalikke lahenduste kontseptsioone, võttes arvesse nii kultuurilist, sotsiaalset kui majanduslikku konteksti;
- on võimeline arendatavaid kontseptsioone kontekstualiseerima ning mõistma ja arvesse võtma loodava mõju tähenduslike ja soovitavate tulevikustsenaariumite kujundamisel;
- on suuteline planeerima, juhtima ja korraldama disainist juhitud transdistsiplinaarset uurimus- ja arendusprotsessi;
- omab teadmisi ja oskusi inimkeskse uurimus- ja arendusprotsessi läbiviimiseks, oskab iseseisvalt sooritada kasutajate-, disaini- ja tehnoloogiauuringuid ning tunneb koosloome tehnikaid kasutajate kaasahaaramiseks arendusprotsessi;
- tunneb disaini ja tootearenduse protsesse ja omab oskusi disaini, tehnoloogia ja majanduse integreerimiseks arendustegevuses;
- on omandanud ettevõtluse, brändijuhtimise ja turunduse alased teadmised ning mõistab äri strateegilise tasandi suhet arendusprotsessi ja uute ideede kommertsialiseerimisega;
- on omandanud teadmised kaasaegsetest tootmisprotsessidest ja tarneahelast ning mõistab nende suhet arendusprotsessiga;
- omab teadmisi ja oskusi uute toote- ja teenusesüsteemide kontseptsioonide ideede väljatöötamiseks, iteratiivseks edasiarendamiseks, prototüüpimiseks ja testimiseks;
- oskab oma töö protsessi ja selle tulemusi atraktiivselt ja selgelt esitleda tuues välja disaini ambitsiooni, kasutajatele ja/või ühiskonnale saadava kasu ja kommertsialiseerimise võimaluse.
Õppekava lõpetamistingimused
Õppekava täitmine nõutud mahus ja lõputöö kaitsmine TalTechi Kuva rohkem...
senati kehtestatud korras; cum laude diplomi saamiseks peab olema lõputöö kaitstud hindele "5" ja kaalutud keskhinne vähemalt 4,60, kusjuures arvestatakse kõiki akadeemilisele õiendile kantavaid hindeid.
Antavad kraadid
tehnikateaduse magister
Õppekava versiooni struktuur: