Samaaegne tootearendus (EMT8600)
PÕHIANDMED
õppeaine register
A - põhiregister
õppeaine kood
EMT8600
õppeaine nimetus eesti k
Samaaegne tootearendus
õppeaine nimetus inglise k
Concurrent Product Development
õppeaine maht AP
-
õppeaine maht EAP
6.00
deklareeritav
jah
õppeaine täies mahus läbitav e-õppes
ei
kontrollivorm
eksam
õpetamise semester
sügis
õppekeel
eesti keel
inglise keel
Õppekavad, millesse aine kuulub
kavaversiooni kood
aine kohustuslik
EALM02/25
jah
IADM18/25
ei
MADM10/24
jah
MARM06/25
jah
kuva rohkem
Ainet õpetavad struktuuriüksused
EM - mehaanika ja tööstustehnika instituut
Ainekaardi link
Tunniplaani link
Vaata tunniplaani
Versioon:
VERSIOONIPÕHISED ANDMED
õppeaine eesmärgid eesti k
Õppeaine eesmärk on anda üliõpilasele süstemaatiline nägemus kaasaegse tootearenduse põhimõtetest ja metoodikaist ning valmistada nad ette osalemiseks tootearendusmeeskondade töös. On vaja jõuda veendumuseni, et tootearenduse põhimõtete rakendamine on kiireim ja odavaim viis toodete loomiseks, millised oleksid maailmaturul konkurentsivõimelised.
õppeaine eesmärgid inglise k
The aim of the present topics is to give to students the systematic vision about principles and methodologies of modern product development and to prepare them for participation in product development team activities. It is necessary to reach for them to persuasion that following the principles of product development is the shortest and fastest way to realization of new products competitive on the world market.
õppeaine õpiväljundid eesti k.
Õppeaine läbinud üliõpilane:
- leiab turuvõimalusi uutele toodetele, sõnastab toote eesmärki ning defineerib turusegmenti;
- tuvastab kliendivajadusi ja tõlgendab neid tehnilisteks nõudmisteks;
- loob kontseptsioone, võrdleb neid objektiivselt, valib sobivaima lahenduse ja kogub selle kohta tagasisidet;
- hindab tööstusdisaini mõju, analüüsib toote robustsust ja kasutab prototüüpe tootearenduse protsessis;
- rakendab projektijuhtimise põhimõtteid ja meetodeid, arvutab toote omahinda ning hindab potentsiaalseid müüginumbreid.
õppeaine õpiväljundid ingl k.
After completing this course, the student:
- finds market opportunities for new products, formulates product’s purpose and defines market segment;
- identifies customer needs and translates them to product specifications;
- creates concepts, compares them objectively, selects the most suitable solution and gathers feedback on it;
- assesses the impact of industrial design, analyzes product’s robustness and uses prototypes throughout the product development process;
- applies project management principles and methods, calculates product’s manufacturing cost and estimates potential sales numbers.
õppeaine sisu lühikirjeldus eesti k
Tootearenduse vajalikus muutuvas ühiskonnas. Tootearenduse meeskond ja selle integreeritus. Kliendi vajaduste põhine tootearendus.
Erinevat tüüpi tooted, tootearenduse protsessid ja nende organiseerimine. Toote planeerimine, toote paiknemine turul, tehnoloogia teekaardid.
Kliendi vajaduste tuvastamise meetodid, vajaduste tõlgendamine tehnilisteks nõueteks. Nõuete põhine kontseptsioonide loomine uuele tootele, kontseptsioonide omavaheline võrdlus ja valik. Kontseptsiooni kohta tagasiside kogumine ja müüginumbrite hindamine.
Toote arhitektuur ja selle mõju tootele. Tööstusdisain ja selle kaasamine tootearenduse protsessi.
Toote omahinna arvutamine, tootmiskeskse projekteerimise põhimõtete rakendamine.
Prototüüpide kasutamine tootearenduse protsessis. Toote robustsuse analüüsimine.
Patendid ja intellektuaalne omand.
Tootearenduse protsessi majanduslik analüüs. Projektijuhtimine.
õppeaine sisu lühikirjeldus ingl k
Need for product development in the changing world. Product development team and the need for integration. Product development based on customer needs.
Different types of products, product development processes and organizing them. Product planning, product’s position on the market, technology roadmaps.
Identifying customer needs methods, translating the needs to product specifications. Specification based concept creation for new products, comparison of concepts and selection. Gathering feedback on the concept and evaluating sales numbers.
Product architecture and its impact on product. Industrial design and its inclusion in product development process.
Calculating product manufacturing cost, applying the principles of design for manufacturing approach.
Using prototypes throughout the product development process. Analyzing product’s robustness.
Patents and intellectual property.
Product development economical analysis. Project management.
hindamisviis eesti k
Projekt - Projekti hinne põhineb sellel, kuidas tudengid on loengutes käsitletud meetodeid rakendanud toote arenduse protsessi. Lisaks meetodite korrektsele kasutamisele hinnatakse ka põhjalikkust ja projekti lõpptulemust. Hinne on grupile ühine. Projekt annab 70% lõpphindest.
Eksam - Kirjalikul eksamil on küsimused loengus käsitletud materjalide kohta. Küsimused on kogu teoreetilise osa kohta, alustades ideede genereerimisest, kontseptsioonide loomest kuni valmistamise ja prototüüpideni välja. Eksami läbimiseks on vaja tulemuseks saada vähemalt 51%. Eksami hinne on individuaalne. Eksam annab 30% lõpphindest.
Lõpphinne kujuneb projekti (70%) ja eksami (30%) tulemuste summast. Projekti hinnet võidakse arvestada lõpphinde välja panekul.
Hinded vastavalt protsentidele: “1” – vähemalt 51% , “2” – vähemalt 61%, “3” – vähemalt 71%, “4” – vähemalt 81 %, “5” – vähemalt 91 %.
hindamisviis ingl k
Project – The project grade is based on how the students have applied different methods discussed in the lectures to developing a product. In addition to following the methods, the thoroughness and results of project are also taken into account when grading. Project grade is communal to the whole group. The project gives 70% of the final grade.
Exam - The written exam questions are about the material discussed in the lectures. The questions will be about all the chapters starting from idea generation, concepts to prototypes and final products. To pass the exam student must answer correctly to at least 51% of the questions. Exam result is individual. Exam gives 30% of the final grade.
The final grade is based on the results of the project (70%) and exam (30%). The project results might be used to determine final grade if results are between grades.
Grades according to the sum of project and exam percentages received. “1” – at least 51%, “2” – at least 61%, “3” – at least 71%, “4” – at least 81%, “5” – at least 91%.
iseseisev töö eesti k
-
iseseisev töö ingl k
-
õppekirjandus
1. Ulrich, Karl T., Eppinger, Steve D., and Yang, Maria C., Product Design and Development. 7th ed., McGraw-Hill Education, 2020. (Sobivad ka varasemad trükid).
õppevormid ja mahud
päevaõpe: nädalatunnid
4.0
sessioonõppe töömahud (semestris):
loenguid
2.0
loenguid
17.0
praktikume
0.0
praktikume
0.0
harjutusi
2.0
harjutusi
9.0
vastutav õppejõud
-
ÕPPEJÕU AINEKAVA INFO
õppetöö semester
õpetav õppejõud / üksus
õppetöö keel
Laiendatud ainekava või link Moodle või kodulehele
2025/2026 sügis
Kaimo Sonk, EM - mehaanika ja tööstustehnika instituut
inglise keel, eesti keel
    EMT8600 EST.pdf 
    kuva rohkem
    2024/2025 sügis
    Kaimo Sonk, EM - mehaanika ja tööstustehnika instituut
    inglise keel, eesti keel
      Laiendatud ainekava EMT8600 Samaaegne tootearendus sügis 2024.pdf 
      2023/2024 kevad
      Kaimo Sonk, EM - mehaanika ja tööstustehnika instituut
      inglise keel, eesti keel
        2023/2024 sügis
        Kaimo Sonk, EM - mehaanika ja tööstustehnika instituut
        inglise keel, eesti keel
          Laiendatud ainekava EMT8600 Samaaegne tootearendus sügis 2023.pdf 
          2022/2023 sügis
          Kaimo Sonk, EM - mehaanika ja tööstustehnika instituut
          inglise keel, eesti keel
            Ainekaart eesti keeles
            Ainekaart inglise keeles