Sotsiaalne ettevõtlus (MMJ5240)
PÕHIANDMED
õppeaine register
A - põhiregister
õppeaine kood
MMJ5240
õppeaine nimetus eesti k
Sotsiaalne ettevõtlus
õppeaine nimetus inglise k
Social Entrepreneurship
õppeaine maht AP
-
õppeaine maht EAP
6.00
deklareeritav
jah
õppeaine täies mahus läbitav e-õppes
ei
kontrollivorm
hindeline arvestus
õpetamise semester
kevad
õppekeel
eesti keel
inglise keel
Eeldusaine(d)
Eeldusaine 1
Ettevõtluse alused (TMJ0130)
Õppekavad, millesse aine kuulub
kavaversiooni kood
aine kohustuslik
HAAM02/25
ei
HAGM09/25
ei
IABM02/25
ei
MADM10/24
ei
MAJB24/25
ei
kuva rohkem
Ainet õpetavad struktuuriüksused
MM - ärikorralduse instituut
Ainekaardi link
Tunniplaani link
Vaata tunniplaani
Versioon:
VERSIOONIPÕHISED ANDMED
õppeaine eesmärgid eesti k
Kujundada arusaam sotsiaalse ettevõtluse olemusest ja protsessidest, sotsiaalse ettevõtja rollist ühiskonnas ning sotsiaalse ettevõtte planeerimise protsessist. Õppeaine annab oskused sotsiaalse ärimudeli kavandamiseks, sh sotsiaalse ettevõtte planeerimiseks vajaliku analüüsi ja arvutuste metoodikast.
õppeaine eesmärgid inglise k
To develop the students’ understanding about social entrepreneurship processes, the role of social entrepreneur in the society and the planning process of social enterprise. The course gives necessary skills to able to plan the business model for social enterprise, incl the methods for basic financial calculations.
õppeaine õpiväljundid eesti k.
1. Hindab sotsiaalse ettevõtte ärivõimalusi lähtuvalt lahendamist vajavatest probleemidest;
2. Analüüsib ettevõtlusprotsessi ja ettevõtluskeskkonna mõju kavandatavale sotsiaalsele ettevõttele;
3. Testib sotsiaalse äriidee sobivust valitud turule;
4. Kavandab sotsiaalse ettevõtte turundustegevused ja strateegiad;
5. Koostab jätkusuutliku sotsiaalse ettevõtte ärimudeli koos finantsplaaniga;
6. Presenteerib ja põhjendab sotsiaalse ettevõtte ärimudeli.

õppeaine õpiväljundid ingl k.
1. Evaluates the business opportunities in social entrepreneurship based on the challenges that need to be addressed;
2. Analyses the impact of the entrepreneurial process and the business environment for the proposed social enterprise;
3. Tests the fit between social business idea and the selected market;
4. Plans the social enterprise marketing activities and strategies;
5. Designs a business model for social enterprise and its financial plan;
6. Presents and defends the social enterprise business model
õppeaine sisu lühikirjeldus eesti k
Õppeprotsess järgib ettevõtlusprotsessi etappe (idee arendamine, äriidee märkamine, ärivõimaluste äratundmine, ärivõimaluste arendamine ja rakendamine). Sotsiaalse ettevõtluse olemus, põhimõtted ja rakendusvõimalused nii Eestis kui mujal maailmas. Sotsiaalse ettevõtluse roll ja mõju ühiskonnas, mõju hindamine, parimad praktikad Eestis ja mujal. Klientide probleemide määratlemine, turu- ja konkurentsianalüüs, ettevõtluskeskkonna ja tegevusvaldkonna mõjutegurid, turundusstrateegia ja turundusmeetmestik, ettevõtlusvormid ja ärimudelid, sotsiaalse ettevõtte jätkusuutlikkus, vastutustundlik ettevõtlus, innovatsioon sotsiaalses ettevõttes, erinevate funktsionaalsete valdkondade (turundus, finantsid jms) põhimõtted sotsiaalses ettevõttes, ettevõtluse tugisüsteem sotsiaalsele ettevõttele. Õppetöösse kaasatakse sotsiaalse ettevõtluse spetsialiste ja sotsiaalseid ettevõtjaid.
õppeaine sisu lühikirjeldus ingl k
The study process follows the logic of the entrepreneurial process, which consists mainly of developing the business idea, recognizing the business opportunities, developing and implementing the business opportunities influenced by individual (entrepreneurial qualities, motivation, skills), group (business ideas, contribution of the team), and society (economic policy, environment, technology).
The topics covered during the course are the following:
The nature of social entrepreneurship, principles and application possibilities in Estonia and abroad. The role and impact of social entrepreneurship in society, measuring impact and best practices about social entrepreneurship. Defining the customer’s problems, conducting the market and competitor analysis, factors affecting the business environment, marketing strategy, the forms of entrepreneurship and business models, the sustainability of social enterprise, responsible entrepreneurship, innovation in social enterprise, principles of different functional areas (marketing, finance etc) in social enterprise, the support system for social enterprise. Social entrepreneurs and specialists related to the topics of the course will be involved in the learning process.
hindamisviis eesti k
-
hindamisviis ingl k
-
iseseisev töö eesti k
-
iseseisev töö ingl k
-
õppekirjandus
• Abu-Saifan, S. (2012). Social entrepreneurship: definition and boundaries. Technology Innovation Management Review, 2(2).
• Martin, R. L., & Osberg, S. (2007). Social entrepreneurship: The case for definition. Stanford: Stanford social innovation review, 5(2), 28-39.
• Sotsiaalsed ettevõtted Eestis. Väärtus ühiskonnale. (2016) vastutav koostaja: J. Aps. https://sev.ee/wp-content/uploads/2017/06/sotsiaalsed-ettevotted-eestis.pdf

õppevormid ja mahud
päevaõpe: nädalatunnid
4.0
sessioonõppe töömahud (semestris):
loenguid
1.0
loenguid
-
praktikume
0.0
praktikume
-
harjutusi
3.0
harjutusi
-
vastutav õppejõud
-
ÕPPEJÕU AINEKAVA INFO
õppetöö semester
õpetav õppejõud / üksus
õppetöö keel
Laiendatud ainekava või link Moodle või kodulehele
2024/2025 kevad
Marianne Kallaste, MM - ärikorralduse instituut
inglise keel, eesti keel
    MMJ5240_2025.pdf 
    kuva rohkem
    2023/2024 kevad
    Marianne Kallaste, MM - ärikorralduse instituut
    inglise keel, eesti keel
      MMJ5240_2024.pdf 
      2022/2023 kevad
      Marianne Kallaste, MM - ärikorralduse instituut
      inglise keel, eesti keel
        MMJ5240 Extended Syllabus.pdf 
        2021/2022 kevad
        Marianne Kallaste, MM - ärikorralduse instituut
        inglise keel, eesti keel
          SotsiaalneEttevotlus2021.pdf 
          2020/2021 kevad
          Marianne Kallaste, MM - ärikorralduse instituut
          inglise keel, eesti keel
            SotsiaalneEttevotlus2021.pdf 
            2019/2020 kevad
            Marianne Kallaste, MM - ärikorralduse instituut
            eesti keel
              SotsiaalneEttevotlus2021.pdf 
              2018/2019 kevad
              Marianne Kallaste, MM - ärikorralduse instituut
              inglise keel
                SotsiaalneEttevotlus2021.pdf 
                Ainekaart eesti keeles
                Ainekaart inglise keeles