course aims in Estonian
Kursuse käsitleb ühte olulisemat tänapäeva ühiskonna arengut mõjutavat fenomeni - IKT mõju. Keskendudes ühiskonna, majanduse ja valitsemise arengutele käsitleb kursus mitmeid kriitilisi küsimusi tehnoloogia rollist ja mõjudest, mis lähevad kaugemale tänasest peavoolu debatist. Kursus sobib kõikidesse sotsiaalteaduste, IKT ja eriti inseneeria õppekavadesse, kuid erinevalt tavalistest tehnoloogia ja ühiskonna kursustest on antud kursuse eesmärgiks pakkuda ka alternatiivseid praktilise käsitlusi tehnoloogia-juhitud ühiskonnakorraldusele, ennekõike keskendudes jagamisel/koostööl põhinevale majandusmudelile ning IKT-lahenduste võimendatud ühisomandil põhinevate projektide ja organisatsioonide lahtimõtestamisele. Täpsemalt on kursuse eesmärgiks:
- tutvustada tehnoloogia kasutuselevõtu taga olevaid motiive ja selle mõju ühiskonnale;
- selgitada tehnoloogiatest tulenevaid võimalikke ohtusid, tehnoloogia kui sellise varjupoolt;
- kajastada erinevate tehnoloogia suhtes kriitiliselt meelestatud koolkondade põhiseisukohti ning mõtestada lahti nende esitatud väidete taga olev argumentatsioon ajaloolises perspektiivis;
- analüüsida tehnoloogiate avalikus sektoris ja valitsemise rakendamise võimalusi ja ohtusid (e-valitsemise kriitika);
- selgitada jagamismajanduse või koostööl põhineva majanduse olemust fookusega ühisomandil põhinevatel projektidel ja organisatsioonidel;
- anda ülevaade uute tehnoloogiliste lahenduste - 3d printimine, blockchain jne – võimalustest panustada koostööpõhisesse ühiskonnakorraldusse.
course aims in English
This class addresses perhaps the one most important variable of the change life in the 21st century, and that is the impact of technology, especially of Information and Communication Technology (ICT). With an emphasis on society, economy, and governance, this class asks the questions both beyond and within the hype – and where to do this better than at the hub of it all, e-Estonia? Fundamental for about any curriculum in the social sciences, ICT, and most of engineering, this class however goes beyond the usual Technology & Society class by offering concrete and hands-on alternatives to a possibly technology-driven society today, by focusing on the sharing/collaborative economy and in particular, commons-oriented projects and organizations. More specifically, the course aims:
- to introduce the motives behind the creation and implementation of technologies and their impact on society;
- to explain possible hazards stemming from technologies, the dark side of technology as such;
- to reflect standpoints of critically-minded schools of thought towards technology and to understand the argumentation behind their positions in historical perspective;
- to survey opportunities and weaknesses deriving from the application of technologies in public administration and overall governance - the critique of e-solutions;
- to shape the understanding about the essence of sharing/collaborative economy and in particular, commons-oriented projects and organizations;
- to give an overview about the collaborative potentialities of new technological capabilities, such as 3d printing, blockchain technologies and others.
learning outcomes in the course in Est.
Õppeaine edukalt läbinud üliõpilane:
- selgitab tehnoloogiat kui nähtust inimese elus;
- hindab tehnoloogiaid, eelkõige IKT-d, lähtudes eetilistest ja sotsiaalsetest kriteeriumidest;
- hindab kriitiliselt konkureerivaid arusaamu innovatsioonist ning tehnoloogilise arengu olemusest ja mõjust ühiskonnale;
- võrdleb ja vastandab erinevaid lahendusi avalikus halduses ning laiemas valitsemisraamistikus;
- tõlgendab ja asetab konteksti tehnoloogia kriitika ning alternatiivid;
- demonstreerib kriitilise mõtlemise, kontseptuaalse analüüsi ja argumenteerimise oskusi.
learning outcomes in the course in Eng.
After successfully passing the subject the student:
- explains technology as a phenomenon in human life;
- evaluates technologies, especially ICT, based on ethical and social criteria;
- evaluates critically competing understandings about innovation and the essence and impact of technological development on society;
- compares and contrasts different solutions in public administration and broader governance framework;
- interprets and locates critiques and alternatives of technology into context;
- demonstrates the skills of critical thinking, conceptual analysis and argumentation.
brief description of the course in Estonian
Kursuse esimene osa on klassikaline interaktiivne loeng tehnoloogia & ühiskonna teemadel. Käsitlusele tulevad nii tehno-determinismi erinevad vormid kui klassikalised tehnoloogia kriitika lähenemised. Neid teemasid arutletakse läbi IKT-põhiste näidete, sh e-valitsemine, IKT-põhine hariduse ja informatsiooni/meedia korraldus, ning tehnoloogia, innovatsiooni ja avalike poliitikate põimitud areng. Arutelud mitte-tehnoloogiliste utoopiate - kui alternatiivsed tehnoloogia kriitika käsitlused - üle on sissejuhatuseks kursuse teisele poolele.
Kursuse teine pool keskendub läbi loengute ja praktiliste harjutuste IKT-võimendatud online ja offline koostöö- ja jagamismudelite teoreetilistele ja praktilistele küsimustele. Eesmärgiks on arutleda kriitiliselt ja loominguliselt, kasutades nii formaalseid kui mitteformaalseid õppemeetodeid (sh rollimängud, improviseeritud ettekanded), IKT-võimaldatud koostööpõhiste initsiatiivide üle tänapäeva ühiskonna ja majanduse arengus. Analüüsitakse multi-distsiplinaarset kirjandust (digitaalse) ühisomandi käsitlustest ning kuidas IKT mõjutab erinevaid koostöövorme ühiskonnas. Lugemismaterjalid käsitlevad ka erinevaid ärimudeleid, sh sotsiaalmeedia platvormid koostööl põhinevad organisatsioonid (sh nende teket soosivad tegurid) ning nende võimet tuua kaasa ülemineku jätkusuutlikule ühiskonnakorraldusele.
brief description of the course in English
The course consists of two inter-related parts.
The first part of the course is a classical, highly interactive but frontal talk about Technology & Society. Following a discussion of techno-determinism in its various forms, we will then use classical technology critique to see the might of techno-development. We will address ICT as a form of technology within that debate, and we will focus especially on areas such as e-Governance, the interplay of technology, innovation, and policy, and the fields of education and information. Another level of technology critique and a reading of key non-techno utopias will open the gates to the second part of the course.
That second part is a theoretical as well as hands-on exploration of the theory and practice of online and offline collaboration and sharing. The goal is to engage in a critically creative discussion of the ICT-enabled collaborative initiatives. We will engage multi-disciplinary literature about what commons/digital commons is; how ICT has changed collaboration etc. Readings will explore various business models, including mainstream social media platforms and commons-oriented organizations, as well as discuss incentives of cooperation, and potentialities for sustainable transitions. This course will employ techniques from non-formal education for a hands-on exploration of the sharing economy. Through role-playing games and improvised group presentations, you will build on and interplay with the ideas discussed with the aim to face practical problems.
type of assessment in Estonian
Hinne kujuneb vaheeksami (50%) ja lõpueksami (50%) baasil. Vaheeksamil ja lõpueksamil, mis mõlemad on üldjuhul kirjalikud, on tudengitel võimalik valida 3 teema vahel. Sõltuvalt kursuse suurusest võib lõpueksam olla asendatud kirjaliku kodutööga (ca 4000-6000 sõna pikk essee; mis võib olla ka grupitöö), mille puhul on võimalik valida 3 teema vahel.
type of assessment in English
The grade is based on Mid-term Exam (50%) and Final Exam (50%).
Midterm and Final are in-class exams in which the student has to choose one out of three topics. The Final may, depending on the concrete course iteration and size, be replaced by the instructors by a take-home essay that likewise have to be chosen among three topics to be announced during the last class, of 4,000-6,000 words and that may or may not be offered as group work.
independent study in Estonian
Iseseisev töö on individuaalne kursusetöö, mille eesmärgiks on võimaldada üliõpilastel demonstreerida kriitilise mõtlemise, kontseptuaalse analüüsi ja argumenteerimise oskusi, allikate ja tõendite kasutamist, lugemuse haaret ja asjakohasust. Töö sisaldab vähemalt 10 viidet, 4000 -6000 sõna. Kursusetöö teema on vaja kooskõlastada kursuse juhendajaga.
independent study in English
The goal of the coursework is to allow students to demonstrate their critical thinking and conceptual analysis skills, cohesion of arguments, use of sources and evidence, and the breadth and relevance of reading. At least 10 references and of 4,000-6,000 word. Topics for the coursework are to be coordinated with the main course instructor.
study literature
Valik raamatud, artikleid, populaarmeedia allikaid (ajakirjad, blogid, vlogid, viedod) – uuendatakse iga-aastaselt Moodles.
Selection of books, articles, popular media (journals, blogs, vlogs, video clips etc) – annually uploaded and updated on Moodle.
study forms and load
daytime study: weekly hours
4.0
session-based study work load (in a semester):