Probleem- ja projektõpe (UTT0120)
PÕHIANDMED
õppeaine register
A - põhiregister
õppeaine kood
UTT0120
õppeaine nimetus eesti k
Probleem- ja projektõpe
õppeaine nimetus inglise k
Problem- and Project Based Learning
õppeaine maht AP
-
õppeaine maht EAP
6.00
deklareeritav
jah
kontrollivorm
arvestus
õpetamise semester
sügis-kevad
õppekeel
eesti keel
inglise keel
Õppekavad, millesse aine kuulub
kavaversiooni kood
aine kohustuslik
EAEI02/25
ei
EAKB23/25
jah
EAKI02/25
ei
EAUI12/25
ei
EAXM15/25
ei
EDJR16/25
ei
EDKR16/25
ei
EDTR17/25
ei
MAJB24/25
jah
RATM24/25
ei
TVTB12/25
ei
kuva rohkem
Ainet õpetavad struktuuriüksused
EA - ehituse ja arhitektuuri instituut
EK - materjali- ja keskkonnatehnoloogia instituut
EM - mehaanika ja tööstustehnika instituut
EV - Virumaa Kolledž
IT - tarkvarateaduse instituut
MM - ärikorralduse instituut
kuva rohkem
Ainekaardi link
Tunniplaani link
Vaata tunniplaani
Versioon:
VERSIOONIPÕHISED ANDMED
õppeaine eesmärgid eesti k
Õppeaine eesmärk on:
- süsteemselt analüüsida ja lahendada reaalelulist probleemi, mis hõlmab erinevaid valdkondi;
- arendada läbi meeskondliku ja iseseisva töö ülekantavaid pädevusi (enesejuhtimis- ja koostööoskus, IKT ja uusmeedia kirjaoskus, loov mõtlemine jm), mis aitavad kinnistada erialateadmisi ja -oskusi ning neid eri kontekstides paindlikult ja eesmärgipäraselt rakendada.
õppeaine eesmärgid inglise k
The aim of this course is to:
- systematically analyse and solve a multidisciplinary real-life problem;
- develop transferable skills (self-management and cooperation skills, ICT and new media literacy skills, creative thinking, etc.) through team and independent work that help to consolidate professional knowledge and skills and to apply them flexibly and purposefully in different contexts.
õppeaine õpiväljundid eesti k.
Aine läbinud üliõpilane:
- kasutab oma õpitud teoreetilisi teadmisi ja praktilisi oskusi reaalelulise ning eri valdkondi siduva probleemi lahendamise / projekti situatsioonis;
- on võimeline töötama meeskonnas ühise eesmärgi nimel;
- juhib oma tegevust ise (nii üksi kui ka ühiselt), nii et see aitaks kaasa probleemi lahendamisele / projekti elluviimisele kokkulepitud formaadis/raamistikus;
- analüüsib probleemi lahendamise protsessi / projekti edenemist ja selle tulemuslikkust, hinnates oma tegevusi kriitiliselt ning kavandades parendusmeetmeid;
- esitleb probleemi lahendamise / projekti tulemusi;
- mõistab nii meeskondliku kui ka individuaalse töö tähtsust probleemi lahendamise / projekti kontekstis.
õppeaine õpiväljundid ingl k.
On completion of the course, the student:
- uses the acquired theoretical knowledge and practical skills in solving a multidisciplinary real-life problem / project situation;
- is able to work in a team toward a common goal;
- manages his/her activities (both individually and in a team) so that it contributes towards solving a problem / implementation of a project in the agreed format/framework;
- analyses the problem-solving process / progress in implementing the project and effectiveness of the project, carrying out critical analysis of his/her actions and planning measures for improvement;
- presents the results of the problem-solving process / project;
- understands the importance of both team and individual work in the context of problem solving/project implementation.
õppeaine sisu lühikirjeldus eesti k
Lähtuvalt konkreetse(te) õppekava(de) spetsiifikast, tööandja ja/või ühiskonna vajadustest lahendavad õppijad meeskonnatöö ja iseseisva töö tulemusena eri valdkondi siduvat reaalelulist probleemi. Õppejõu- ja/või tööandja-poolse mentori juhendamisel lepitakse kokku probleemi lahendamise / projekti elluviimise eesmärkides, ajaraamistikus ja tegevustes. Õppijaid juhendatakse oma tegevust planeerima ja juhtima nii, et see aitaks kaasa probleemi lahendamisele / projekti elluviimisele kokkulepitud formaadis. Õppijad esitlevad probleemi lahendamise / projekti tulemusi ja mõistavad meeskondliku ning individuaalse töö tähtsust probleemi lahendamise / projekti kontekstis.
õppeaine sisu lühikirjeldus ingl k
The students carry out team work and individual work to solve a multidisciplinary real-life problem depending on the specifics of (a) concrete study programme(s), the needs of the employer and/or society. Under the supervision of a lecturer and/or mentor, the objectives, time frame and activities to be carried out for solving a problem/implementation of a project are agreed. Students are supervised how to plan and manage their activities in a way that contributes to problem solving / project implementation in an agreed format. Students present the results of the problem-solving process / project and understand the importance of both team and individual work in the context of problem solving/project implementation.
hindamisviis eesti k
Lähtuvad konkreetsete probleemi lahendamise / projekti hindamisviisi(de)st ja nende kombineerimisest (nt projektitöö, prototüüp, presentatsioon, eneseanalüüs, õpimapp jm) ning nendele seatud miinimumlävendist.
hindamisviis ingl k
Based on the assessment methods of the concrete problem-solving task /project and their combination (e.g. a project work, prototype, presentation, self-analysis, portfolio, etc.) and the minimum threshold set for them.
iseseisev töö eesti k
-
iseseisev töö ingl k
-
õppekirjandus
Õppematerjale tutvustab õppejõud esimesel kohtumisel.
Study literature will be introduced during the first meeting.
õppevormid ja mahud
päevaõpe: nädalatunnid
4.0
sessioonõppe töömahud (semestris):
loenguid
0.0
loenguid
-
praktikume
4.0
praktikume
-
harjutusi
0.0
harjutusi
-
vastutav õppejõud
-
ÕPPEJÕU AINEKAVA INFO
õppetöö semester
õpetav õppejõud / üksus
õppetöö keel
Laiendatud ainekava või link Moodle või kodulehele
2024/2025 kevad
Simo Ilomets, EA - ehituse ja arhitektuuri instituut
eesti keel
    Marianne Kallaste, MM - ärikorralduse instituut
    inglise keel
      Katrin Arvola, MM - ärikorralduse instituut
      eesti keel
        Oleg Shvets, EV - Virumaa Kolledž
        eesti keel
          Maarja Grossberg-Kuusk, EK - materjali- ja keskkonnatehnoloogia instituut
          eesti keel
            kuva rohkem
            2024/2025 sügis
            Artu Ellmann, EA - ehituse ja arhitektuuri instituut
            inglise keel
              Maarja Grossberg-Kuusk, EK - materjali- ja keskkonnatehnoloogia instituut
              eesti keel
                2023/2024 kevad
                Oleg Shvets, EV - Virumaa Kolledž
                eesti keel
                  Ulrika Hurt, MM - ärikorralduse instituut
                  inglise keel, eesti keel
                    Merle Küttim, MM - ärikorralduse instituut
                    inglise keel
                      Katrin Arvola, MM - ärikorralduse instituut
                      eesti keel
                        Tarvo Niine, MM - ärikorralduse instituut
                        eesti keel
                          Simo Ilomets, EA - ehituse ja arhitektuuri instituut
                          eesti keel
                            2023/2024 sügis
                            Maarja Grossberg-Kuusk, EK - materjali- ja keskkonnatehnoloogia instituut
                            eesti keel
                              Tarvo Niine, MM - ärikorralduse instituut
                              eesti keel
                                Katrin Arvola, MM - ärikorralduse instituut
                                eesti keel
                                  2022/2023 kevad
                                  Merle Küttim, MM - ärikorralduse instituut
                                  inglise keel
                                    Arvo Mere, EK - materjali- ja keskkonnatehnoloogia instituut
                                    eesti keel
                                      Simo Ilomets, EA - ehituse ja arhitektuuri instituut
                                      eesti keel
                                        2022/2023 sügis
                                        Arvo Mere, EK - materjali- ja keskkonnatehnoloogia instituut
                                        inglise keel
                                          Arvo Mere, EK - materjali- ja keskkonnatehnoloogia instituut
                                          inglise keel, eesti keel
                                            Veroonika Shirokova, EV - Virumaa Kolledž
                                            eesti keel
                                              Katrin Arvola, MM - ärikorralduse instituut
                                              eesti keel
                                                2021/2022 kevad
                                                Raivo Sell, EM - mehaanika ja tööstustehnika instituut
                                                eesti keel
                                                  UTT0120_probleem-_ja_projektope_est.pdf 
                                                  Ago Luberg, IT - tarkvarateaduse instituut
                                                  eesti keel
                                                    UTT0120_probleem-_ja_projektope_est.pdf 
                                                    Ainekaart eesti keeles
                                                    Ainekaart inglise keeles