course aims in Estonian
Anda õppijale võimalus omandada teadmised orgaanilise keemia põhimõistetest, orgaaniliste ühendite aineklassidest ja nende tähtsamatest reaktsioonidest, samuti praktilised laboratoorse töö oskused orgaaniliste ainete sünteesiks ja analüüsiks, mis kindlustab erialaainete eduka omandamise.
course aims in English
To give a student possibility to acquaire knowledge of the main concepts in Organic Chemistry, organic compounds classes of substances and their the most important reactions, as well as practical skills in laboratory works for synthesis and analysis of organic substances, which make certain speciality successful acquisition.
learning outcomes in the course in Est.
Aine sooritanud üliõpilane: (1) tunneb orgaanilise keemia terminoloogiat, põhimõisteid, ühendite süstemaatikat, nomenklatuuri (IUPAC); (2) oskab eristada orgaaniliste ühendite põhiklasse ja anda orgaanilistele ühenditele nimetusi IUPACi järgi; (3) tunneb orgaaniliste reaktsioonide põhitüüpe ja mehhanisme; (4) tunneb orgaaniliste ühendite tunnusreaktsioone, ohtlikke omadusi ning kasutusalasid; (5) oskab ennustada orgaaniliste ainete olulisemaid füüsikalisi omadusi ja keemilist käitumist ning koostada vastavaid võrrandeid õpitud reaktsioonitüüpide raamides; (6) oskab koostada võrrandeid orgaaniliste ainete sünteesi kohta, kasutades aineklasside geneetilist seost; (7) oskab lahendada arvutusülesandeid reaktsioonivõrrandite alusel (lähteainete koguste ja saagise arvutamine); (8) oskab kokku panna orgaaniliste ainete sünteesiks ja puhastamiseks vajalikud seadmed, teostada orgaanilise ühendi sünteesi ning analüüsi, töötada keemialaboris ohutult; (9) on suuteline leida informatsiooni orgaaniliste ainete omaduste, saamise ja kasutusalade kohta, kasutades erinevaid allikaid.
learning outcomes in the course in Eng.
After passing the course a student: (1) knows terminology of Organic Chemistry, the main concepts, compounds systematics, nomenclature (IUPAC); (2) can distinguish the main classes of organic compounds and give them designation by IUPAC; (3) knows the main types and mechanisms of organic reactions; (4) knows characteristic reactions of organic compounds, hazardous properties and fields of application; (5) can predict the basic physical properties and chemical behaviour of organic substances and compile relevant equations in the frames of the studied types of reactions; (6) can compile equations on the synthesis of organic substances, using genetic bond of substances classes; (7) is able to solve calculation tasks on the basis of the reactions' equations (initial substance quantities and yield calculation); (8) can assemble the equipment necessary for synthesis and cleaning of organic substances, carry out synthesis and analysis of organic compounds, can work safely in a chemical laboratory; (9) is able to find information about the properties of organic substances, production and fields of application, using different sources.
brief description of the course in Estonian
Orgaanilise keemia aine, orgaaniliste ühendite funktsionaalsed rühmad, nende struktuur ja keemiliste ühendite nomenklatuur. Keemiline side, keemilise sideme polaarsus ja polariseeritavus. C, O, N-aatomite elektronstruktuur, hübridisatsioon, sidemete tüübid ja geomeetria. Happed ja alused (Brönstedi ja Lewise järgi). Vesinikside. Alkaanide, tsükloalkaanide, alkeenide, alküünide ja alkadieenide struktuur ja reaktsioonid. Mittepolaarne ja polaarne konjugatsioon. Aromaatsuse kontseptsioon. Elektrofiilne asendusreaktsioon aromaatses tuumas. Teised areenide keemilised reaktsioonid. Alküülhalogeniidid, nende SN2, SN1, E2 ja E1 reaktsioonid. Alkoholid, eetrid, aldehüüdid, ketoonid, karboksüülhapped, nende derivaadid ja põhilised keemilised reaktsioonid. Ülevaade valkudest, rasvadest ja süsivesikutest. Aine osaks on orgaanilise sünteesi ja analüüsi praktikumid.
brief description of the course in English
Organic Chemistry subject, functional groups of organic compounds, their structure and nomenclature of chemical compounds. Chemical bond, chemical bond polarity and polarizability. C, O, N-atoms electron structure, hybridization, types of bonds and geometry. Acids and bases (by Brönsted and Lewis). Hydrogen bond. Alkanes, cycloalkanes, alkenes, alkynes and alkadienes structure and reactions. Nonpolar and polar conjugation. Aromaticity conception. Electrophilic replacement reaction in aromatic nucleous. Other arenes chemical reactions. Alkyl halides, their SN2, SN1, E2 and E1 reactions. Alcohols, ethers, aldehydes, ketones, carboxylic acids, their derivatives and basic chemical reactions. Overview of proteins, fats and carbohydrates. A part of the subject is laboratory courses on organic synthesis and analysis.
type of assessment in Estonian
vt fail
type of assessment in English
see attachment
independent study in Estonian
Iseseisva töö orienteeruvaks mahuks eeldatakse 138 tundi. Sellest 30-34 tundi (ca 2 tundi nädalas) on mõeldud loengumaterjalide iseseisvaks läbitöötamiseks ja täiendamiseks soovitatud kirjandusele tuginedes, 40 tundi (ca 3 tundi nädalas) õppejõu poolt antud ülesannete iseseisvaks lahendamiseks, 33-35 tundi (ca 2 tundi nädalas) praktikumi teemade läbitöötamiseks, laboritööde tulemuste töötlemiseks ja tööde vormistamiseks, 20 tundi kontrolltöödeks ja 10 tundi eksamiks ettevalmistamiseks. Semestri jooksul tuleb sooritada kontrolltööd ja laboritööd. Labori- ja kontrolltööde arvu ja eksami läbiviimise vormi määrab õppejõud semestri alguses.
independent study in English
Approximate volume of self-dependent work is 138 hours. Herein 30-34 hours (ca 2 hours per a week) are intended for lectures materials self-dependent elaborating and completing on the basis of the recommended literature, 40 hours (ca 3 hours per a week) for self-dependent solving of the tasks given by the teacher, 33-35 hours (ca 2 hours per a week) laboratory course topics elaborating, for laboratory data processing and works forming, 20 hours for the tests and 10 hours for exam preparation. Tests and laboratory works should be executed during semester. The number of laboratory works and tests as well as the form of exam are decided by the teacher at the beginning of the semester.
study literature
1) Francis A. Carey, Robert M. Giuliano. Orgaaniline keemia. TTÜ kirjastus. 2014. 1328 lk.
2) Solomons, T.W.Graham. Fundamentals of organic chemistry. New York: Wiley, 1994.
3) Петров А., Бальян Х., Трощенко А. Органическая химия. Москва: Высшая школа, 1982.
4) Артеменко A. Органическая химия. Теоретические основы, углубленный курс. Москва: Просвещение, 1997.
5) Беккер и др. Органикум. Пер. с немецкого, в 2-х томах. М.: Мир, 2008.
6) Ахлебинин А.К., Нифантьев Э.Е., Анфилов К.Л, Органическая химия. Решение качественных задач. М.:Айрис-Пресс, 2006.
study forms and load
daytime study: weekly hours
6.0
session-based study work load (in a semester):
practices
2.0
practices
24.0