course aims in Estonian
Õppeaine üldeesmärgid on:
- mõista tehnoloogia olemust;
- arutleda tehnoloogia keskkonnaalaste ja sotsiaalsete välismõjude üle;
- tutvustada olemasolevaid ja esilekerkivaid tehnoloogiaga seotud algatusi ja tavasid;
- selgitada, kuidas muuta majandus demokraatlikumaks ja jätkusuutlikumaks ühiskonnaks.
course aims in English
General objectives of the subject are:
- to understand the essence of technology;
- to discuss the environmental and social externalities of technology;
- to present existing and emerging technology-enabled initiatives and practices;
- to discuss how to transform the economy towards more democratic and sustainable societies.
learning outcomes in the course in Est.
Õppeaine edukalt läbinud üliõpilane:
- suudab analüüsida uue ja vana/traditsioonilise tehnoloogia keskkonna- ja sotsiaalseid välismõjusid;
- näitab oskusi tehnoloogiaga seotud kontekstipõhiste poliitikate kriitiliseks hindamiseks ja kujundamiseks;
- demonstreerib võimekust seostada ühisomandi teooriat võrguühiskonna teooriatega ja IKT-põhise tehnoloogilis-majandusliku paradigmaga;
- selgitab tehnoloogiaga toetatud algatustest ja praktikatest tulenevaid võimalusi ja ohte.
learning outcomes in the course in Eng.
After successfully passing the subject the student:
- is able to analyze the environmental and social externalities of new and old/traditional technologies;
- has acquired skills for critically evaluating and designing context-specific policies that involve technology;
- can relate the commons theory to network society theories and the ICT-driven techno-economic paradigm;
- explains the opportunities and threats deriving from the emerging technology-enabled initiatives and practices.
brief description of the course in Estonian
Kursus on nii teoreetiline kui ka praktiline uurimus tulevastest trajektooridest, mida võimaldavad uued tehnoloogiad. Üliõpilased puutuvad kokku multi-distsiplinaarse kirjandusega tehnoloogia keskkonnaalaste ja sotsiaalsete välismõjude, jagamismajanduse, ühisomandi, koostootmise ja kasvujärgse tuleviku kohta. Erialane kirjandus vaatleb erinevaid praktikaid ja ärimudeleid ning arutatakse koostöö stiimulite ja jätkusuutliku transformatsiooni potentsiaali üle. Praktiline töö korraldatakse tootmise infrastruktuuride ja jagatud koostööprojektide mehhanismide ümber. Kursuse eesmärk on kaasata üliõpilasi konstruktiivsesse ja loomingulisse diskussiooni IKT-toega koostööalgatuste ja tuleviku üle.
brief description of the course in English
This course is a theoretical as well as hands-on exploration of the future trajectories enabled by new technologies. Students will engage multi-disciplinary literature about the environmental and social externalities of technology; the sharing economy; the commons; peer production; and post-growth futures. Readings will explore various practices and business models as well as discuss incentives of cooperation, and potentialities for sustainable transitions. Practical work will be organized around themes of production infrastructures and mechanisms of distributed collaborative projects. The goal of the class is to engage students in a critically creative discussion of the ICT-enabled collaborative initiatives and futures.
type of assessment in Estonian
Arvestus kujuneb järgnevalt:
100% - kodutöö (lõppraport)
Osalemine on kohustuslik ja üliõpilane võib puududa ainult ühe tunni.
type of assessment in English
The grade forms as follows:
100% - Homework (final report)
Attendance is mandatory and the student may miss just one class.
independent study in Estonian
- Üliõpilased puutuvad kokku multi-distsiplinaarse kirjandusega tehnoloogia keskkonnaalaste ja sotsiaalsete välismõjude, jagamismajanduse, ühisomandi, koostootmise ja kasvujärgse tuleviku kohta. Erialane kirjandus vaatleb erinevaid praktikaid ja ärimudeleid ning arutatakse koostöö stiimulite ja jätkusuutliku transformatsiooni potentsiaali üle.
- Praktiline töö korraldatakse tootmise infrastruktuuride ja jagatud koostööprojektide mehhanismide ümber. Üliõpilastelt nõutakse sisu lisamist Vikipeediasse. Sisu peab olema seotud ühisomandi teooriate ja praktikatega, poliitilise ökoloogia, teaduse ja tehnoloogia uuringutega, digitaalse transformatsiooni, jagamismajanduse ja / või koostootmisega. Üliõpilased võivad olemasolevatele sissekannetele sisu lisada või teha uue sissekande (või uued). Raporti lõplik hinne põhineb aruande kvaliteedil (s.t teksti keelel ja järjepidevusel; Vikipeediasse tehtud sissekande kvaliteedil ja mahul ning argumendi selgusel).
independent study in English
- Students will engage multi-disciplinary literature about the environmental and social externalities of technology; the sharing economy; the commons; peer production; and post-growth futures. Readings will explore various practices and business models as well as discuss incentives of cooperation, and potentialities for sustainable transitions.
- Practical work will be organized around themes of production infrastructures and mechanisms of distributed collaborative projects. Students will be required to contribute content to Wikipedia. The content must be related with theories and practices of the commons, political ecology, science and technology studies, digital transformation, sharing economy, and/or peer production. Students may contribute content to existing entries or add a new one (or new ones). The final grade of the report will be based on the quality of the report (i.e., language and consistency of the text; quality and quantity of the contribution to Wikipedia; and the clarity of the argument).
study forms and load
daytime study: weekly hours
4.0
session-based study work load (in a semester):