course aims in Estonian
Aine eesmärk on anda ülevaade TalTechis nõutud digivaldkonna pädevustest:
- sisu loomine,
- digitaalne andmete töötlemine,
- algoritmilise mõtlemise kasutamine,
- küberturbe rakendamine,
- tehisintellekti tundmine.
course aims in English
Course aims are to provide an overview of the digital competencies required at TalTech:
- content creation,
- digital data processing,
- use of algorithmic thinking,
- application of cybersecurity,
- understanding of artificial intelligence.
learning outcomes in the course in Est.
Õppeaine läbinud üliõpilane:
- teab dokumentide (tekstid, tabelid, esitlused) põhielemente;
- koostab ja vormindab dokumente (tekstid, tabelid, esitlused), kasutades optimaalseid töövõtteid;
- kasutab kontoritarkvara lihtsamaid mugavusteenuseid (stiilid, mallid, sisukorrad jm);
- eristab erinevaid andmetüüpe ja kasutab neid lihtsamates avaldistes;
- kasutab valemites arv-, teksti-, aja-, loogika-, statistika-, info- ja viitamisfunktsioone;
- kasutab tabelirakenduse võimalusi andmetest päringute ja kokkuvõtete tegemiseks;
- koostab andmete visualiseerimiseks diagramme ja graafikuid;
- teab algoritmilise mõtlemise põhialuseid ja kasutab neid probleemile parima lahenduse leidmisel;
- omab algteadmiseid tehisintellekti valdkonnast ja selle rakendatavuse piiridest, eeldustest ja kuludest;
- teab olulisemaid tehisintellekti tehnoloogiaid, algoritme ja rakendusi;
- arutleb tehisintellekti eetika ja mõju teemadel;
- teab küberohutuse põhikontseptsioone ja termineid;
- kasutab erinevaid koostöötarkvarasid ning on teadlik kaasnevatest küberohtudest;
- rakendab isikliku küberhügieeni põhimõtteid levinumate küberohtude vältimiseks;
- kasutab turvaliselt üldlevinud veebirakendusi ja sotsiaalmeediat ning teab turvalise internetisuhtluse põhitõdesid;
- tunneb lihtsamaid kaitsevõtteid isikliku arvuti, nutiseadmete ja võrguühenduse turvamiseks.
learning outcomes in the course in Eng.
After completing this course, the student:
- knows the basic elements of documents (texts, tables, presentations);
- creates and formats documents using optimal techniques;
- uses basic convenience features of office software (styles, templates, tables of contents, etc.);
- distinguishes between different data types and uses them in simple expressions;
- uses numeric, text, time, logical, statistical, informational, and reference functions in formulas;
- uses spreadsheet tools for queries and summaries;
- creates charts and graphs for data visualization;
- understands the basics of algorithmic thinking and applies them to find optimal solutions;
- has basic knowledge of AI, its applicability limits, prerequisites, and costs;
- knows key AI technologies, algorithms, and applications;
- discusses AI ethics and impact;
- understands core cybersecurity concepts and terminology;
- uses various collaboration tools and is aware of associated cyber risks;
- applies personal cyber hygiene principles to avoid common threats;
- uses common web applications and social media securely and knows the basics of safe online communication;
- recognizes basic protection methods for personal computers, smart devices, and network connections.
brief description of the course in Estonian
Õppeaine koosneb neljast moodulist:
- dokumenditöötlus,
- andmetöötlus ja algoritmiline mõtlemine,
- tehisintellekt,
- küberohutus.
brief description of the course in English
The course consists of four modules:
- document processing,
- data processing and algorithmic thinking,
- artificial intelligence,
- cybersecurity.
type of assessment in Estonian
Arvestuse tulemus fikseeritakse mitteeristuvas hindamissüsteemis (A/MA).
Arvestuse saamiseks tuleb sooritada kõik enesetestid ja lahendada kõik kodutööd. Õppejõud võib esitada lisaküsimusi kodutööde ja testiküsimustele vastamisel kasutatud vahendite ning meetodite kohta.
type of assessment in English
The assessment result is recorded based on a pass/fail system (A/MA).
To pass, students must complete all self-tests and homework assignments. The instructor may ask additional questions about the tools and methods used in assignments and tests.
independent study in Estonian
Üliõpilane peab lahendama individuaalseid kodutöid, mis koosnevad mitmest ülesandest. Iga kodutöö ülesande püstitus ja esitamise tähtaeg teatatakse kursuse õpikeskkonnas. Kodutöö sisu ja vormistus peavad vastama ülesande püstitusele ning töö tuleb esitada etteantud tähtajaks.
Kodutöid hinnatakse mitteeristuva hindamissüsteemi alusel (A/MA). Pärast töö läbivaatamist teatab õppejõud õpikeskkonnas, kas töö on aktsepteeritud või mitte, ning millised vead ja puudused vajavad parandamist. Õppejõud võib nõuda tööde kaitsmist.
Töö aktsepteeritakse, kui:
– kõik ülesanded on lahendatud;
– ükski lahendus ei sisalda olulisi vigu;
– vormistus on korrektne ja vastab nõuetele.
Mitteaktsepteeritud kodutöös esinenud vead ja puudused tuleb parandada ning töö uuesti esitada. Õppejõud võib töö kaitsmise ajal esitada lisaküsimusi tehtud ülesannete kohta. Hilinenult esitatud tööde teemade kohta võib töö kaitsmise ajal anda lisaülesandeid.
independent study in English
Students must complete individual homework assignments consisting of multiple tasks. Each task’s description and deadline are announced in the course learning environment. The content and formatting must meet the task requirements and be submitted by the deadline.
Homework is assessed using a non-differentiated grading system (pass/fail). After review, the instructor will inform in the learning environment whether the work is accepted and if any errors or deficiencies need correction. The instructor may require defense of the assignments.
Work is accepted if:
– all tasks are completed
– no solution contains major errors
– formatting is correct and meets requirements.
Unaccepted work must be corrected and resubmitted. During defense, the instructor may ask additional questions about the completed tasks. For late submissions, additional tasks may be assigned during defense.
study literature
Aine materjalid on kättesaadavad Moodle'i kaudu. Soovituslik on omada arvutit, kuhu on võimalik vajadusel installeerida tunnis kasutatavat tarkvara.
study forms and load
daytime study: weekly hours
4.0
session-based study work load (in a semester):