course aims in Estonian
Aine eesmärk on tutvustada üliõpilastele jätkusuutliku arengu aluseid, erinevate majandussektorite rohetehnoloogiaid, toote ja tootmisprotsessi elutsükli analüüsi põhimõtteid; anda ülevaade rohetehnoloogiate rahastamisest; kujundada keskkonnasäästlikku mõtteviisi.
course aims in English
The aim of this course is to introduce students to the fundamentals of sustainable development, various green technologies in different economic sectors, the principles of the life cycle analysis of products and production; provide an overview of financing green technologies and foster an environmentally sustainable mindset.
learning outcomes in the course in Est.
Õppeaine läbinud üliõpilane:
(1) seletab säästva arengu, ringmajanduse ja rohetehnoloogiate põhimõisteid ning poliitikat;
(2) kirjeldab toote elutsükli etappe ja selle analüüsi põhimõtteid, mõistab rohepesu kui ökoeksitatavat turundusmeetodit;
(3) mõistab, kuidas hinnata tootmise/tehnoloogia mõju keskkonnale ja teostada kulude ning tulude analüüsi;
(4) väärtustab ressursside tõhusat kasutamist ja teeb ettepanekuid erinevate jäätmete kasutuselevõtu kohta;
(5) analüüsib toote elutsükli ja/või tootmisprotsessi/tehnoloogiat ringmajanduse ning keskkonnasõbralikkuse vaatevinklist;
(6) leiab viise, kuidas kaaluda keskkonnaaspekte tulevaste projektide planeerimisel, mis võivad omada olulisi sotsiaalseid ja ökoloogilisi tagajärgi.
learning outcomes in the course in Eng.
A student who has completed the subject:
(1) explains the principles and policies of sustainable development, circular economy, and green technologies;
(2) describes the stages of the product life cycle and its analysis principles, understands greenwashing as an eco-deceptive marketing method;
(3) understands how to assess the environmental impact of production/technology and conduct cost-benefit analysis;
(4) values the efficient use of resources and makes suggestions for the adoption of various wastes;
(5) analyzes the product life cycle and/or production process/technology from the perspective of circular economy and environmental friendliness;
(6) finds ways to consider environmental aspects in the planning of future projects that may have significant social and ecological consequences.
brief description of the course in Estonian
Säästva arengu mõiste. Ringmajandus ja lineaarne majandusmudel. Rohetehnoloogiate mõiste. Euroopa roheline kokkulepe. Toote elutsükkel. Elutsükli analüüs (LCA). Produktidele orienteeritud LCA. Protsessidele orienteeritud LCA. Ökomärgised ja ökoeksitamine/rohepesu. Süsiniku jalajälg. Kliimamuutused ja süsiniku krediidid. Madala süsinikusisaldusega tehnoloogiad. Maa-, loodusvarad, tööstusjäätmed ja nende jätkusuutlik kasutamine. Rohetehnoloogiate rakendamine erinevates majandussektorites (näiteks, roheline energia; rohetehnoloogiad veemajanduses; jätkusuutlikud materjalid; rohetransport; roheline keemia ja säästlikud keemiatehnoloogiad; ringmajanduse ja rohetehnoloogiate rakendamine elektroonika- ja IKT-sektoris jt). Rohemajandus ja jätkusuutlik finantseerimine.
Interdistsiplinaarne ainetöö. Ühe tehnoloogia/tootmisprotsessi analüüs selle keskkonnasõbralikkuse ja jätkusuutlikkuse vaatevinklist või ühe toote elutsükli analüüs. Koostatakse meeskonnas. Esitatakse seminaril.
brief description of the course in English
Concept of sustainable development. Circular economy and linear economic model. Definition of green technologies. European Green Deal. Product life cycle. Life Cycle Analysis (LCA). Product-oriented LCA. Process-oriented LCA. Eco-labels and greenwashing/eco-deception. Carbon footprint. Climate change and carbon credits. Low-carbon technologies. Land, natural resources, industrial waste, and their sustainable use. Implementation of green technologies in various economic sectors (e.g., green energy; green technologies in water management; sustainable materials; green transport; green chemistry and sustainable chemical technologies; application of circular economy and green technologies in the electronics and ICT sectors, etc.). Green economy and sustainable financing. Interdisciplinary project work. Analysis of one technology/production process from the perspective of its environmental friendliness and sustainability, or analysis of the life cycle of one product. Prepared in teams. Presented in a seminar.
type of assessment in Estonian
Loengutest-seminaridest osavõtt - 20% lõpphindest
Kontrolltööd - 30% lõpphindest
Ainetöö - 50% lõpphindest
type of assessment in English
Participation in lectures and seminars - 20% of the final grade
Tests - 30% of the final grade
Examination - 50% of the final grade
independent study in Estonian
Loengumaterjalide ja nendes viidatud lisamaterjalide läbitöötamine seminarideks/harjutusteks ja kontrolltöödeks valmistumisel; meeskonnas ainetöö koostamine ja valmistumine selle esitamiseks.
independent study in English
Processing lecture materials and the referenced supplementary materials for seminars/exercises and preparing for exams; collaborating in teams to create coursework and preparing for its presentation.
study literature
1. Dustin Mulvaney, Paul Robbins. Green Technology: An A-to-Z Guide. SAGE Publications, 2011
2. Matthew N. O. Sadiku. Emerging green Technologies Boca Raton, FL: CRC Press, 2022
3. Pierfrancesco Morganti, Maria-Beatrice Coltelli. An introduction to the circular economy. New York: Nova Science Publishers, 2021
4. Tiina Landau, Hanna Silvola. Jätkusuutlik investeerimine. Äripäev, 2023
5. Õppejõu poolt koostatud materjalid e-õppekeskkonnas Moodle.
study forms and load
daytime study: weekly hours
4.0
session-based study work load (in a semester):
exercises
2.0
exercises
12.0