course aims in Estonian
Õppeaine eesmärk on:
- edendada ehitusjuhtide pädevust BIM ja Lean põhimõtete rakendamisel: anda teadmised ja oskused BIM-i ja Lean-meetodite kasutamiseks ehitusprotsesside tõhusamaks ettevalmistamiseks, juhtimiseks ja haldamiseks;
- arendada andmekeskseid protsesse ehituse elukaare jooksul: julgustada üleminekut materjalikesksetelt protsessidelt andmekesksetele, keskendudes ehitusteabe haldamisele ja kvaliteedi tõstmisele;
- toetada ehitatavuse analüüsi ning ehituskorralduse ja -tehnoloogia kavade loomist: arendada oskusi ehitustehnoloogia modelleerimisel, ehitusplatsi plaanimisel ning ehitamise töötehnoloogia visualiseerimisel;
- soodustada BIM-i ja Lean-põhimõtete sünergia tekkimist: näidata, kuidas BIM-tehnoloogiad toetavad Lean-meetodite rakendamist, suurendades protsesside tõhusust ja vähendades raiskamist;
- arendada kriitilist mõtlemist ja praktilisi oskusi: õpetada tudengitele, kuidas hinnata ja analüüsida ehitusprojektide kvaliteeti, terviklikkust ning vastavust nõuetele, lahendades praktilisi probleeme.
course aims in English
The aim of this course is to:
- enhance the competences of construction managers in applying BIM and Lean principles: provide knowledge and skills for using BIM and Lean methods to prepare, manage, and control construction processes more effectively;
- develop data-driven processes throughout the construction lifecycle: encourage the transition from material-centered to data-centered processes, focusing on construction information management and quality improvement;
- support constructability analysis and the development of construction management and technology plans: build skills in construction technology modeling, site planning, and visualization of construction work methods;
- foster the synergy between BIM and Lean principles: demonstrate how BIM technologies support the implementation of Lean methods, increasing process efficiency and reducing waste;
- develop critical thinking and practical skills: teach students how to evaluate and analyze the quality, integrity, and compliance of construction projects while solving practical problems.
learning outcomes in the course in Est.
Õppeaine läbinud üliõpilane:
- selgitab BIM-i ja Lean-põhimõtete rolli ehitusprojekti elukaare protsessides, nende mõju tõhususele ja keskkonnamõju vähendamisele ning ehitussektori üleminekule materjalikesksetelt protsessidelt andmekesksetele;
- rakendab teabehalduse ja ehitatavuse analüüsi põhimõtteid ning meetodeid ehitamise ettevalmistamisel ja juhtimisel BIM-projektides ja -protsessides;
- rakendab ehitustehnoloogia modelleerimise põhimõtteid ja meetodeid BIM-keskkonnas;
- rakendab 4D ja 5D planeerimise põhimõtteid ja meetodeid ehitusprotsesside kavandamisel BIM-keskkonnas ning analüüsib, hindab ja kommunikeerib tulemusi visuaalselt;
- rakendab protsessi ja ehitise seire põhimõtteid BIM-keskkonnas ning kasutab BIM-tööriistu ehitustegevuse ja ehitise dokumenteerimiseks.
learning outcomes in the course in Eng.
After completing this course the student:
- explains the role of BIM and Lean principles in construction project lifecycle processes, their impact on efficiency and reducing environmental impact, as well as the sector’s transition from material-centered to data-centered processes;
- applies principles and methods of information management and constructability analysis in the preparation and management of construction within BIM projects and processes;
- applies principles and methods of construction technology modeling in a BIM environment;
- applies principles and methods of 4D and 5D planning in designing construction processes within a BIM environment, and analyzes, evaluates, and communicates the results visually;
- applies principles of process and building monitoring in a BIM environment and use BIM tools for documenting construction activities and the built asset.
brief description of the course in Estonian
Kursus Lean ja BIM ehitusjuhtimises käsitleb ehitussektori üleminekut materjalikesksetelt protsessidelt andmekesksetele ning keskendub ehitustööde ettevalmistamise, teostamise ja seire kavandamisele digitaalses keskkonnas. Kursuse eesmärk on arendada ehitusinseneride pädevusi digitaalse ehitusjuhtimise vallas, et tõsta ehitusprotsesside tõhusust, vähendada raiskamist ja toetada jätkusuutlikke lahendusi. Kursusel õpitakse rakendama BIM-tehnoloogiat ja Lean-põhimõtteid ehituse elukaare eri etappides, pöörates tähelepanu ehitatavuse analüüsile, andmehaldusele, ehitustehnoloogia modelleerimisele, 4D ja 5D planeerimisele ning ehitusprotsessi ja kvaliteedi seirele. Õppetöö põhineb probleemipõhisel ja projektipõhisel lähenemisel, kus tudengid arendavad praktilisi oskusi nii individuaalselt kui ka meeskondades.
brief description of the course in English
The course Lean and BIM in Construction Management addresses the construction sector’s transition from material-centered to data-centered processes and focuses on the preparation, execution, and monitoring of construction activities in a digital environment. The aim of the course is to develop construction engineers’ competencies in digital construction management in order to increase process efficiency, reduce waste, and support sustainable solutions. Students will learn to apply BIM technologies and Lean principles across different stages of the construction lifecycle, with particular emphasis on constructability analysis, information management, construction technology modeling, 4D and 5D planning, as well as process and quality monitoring. Teaching is based on problem-based and project-based learning approaches, enabling students to develop practical skills both individually and in teams.
type of assessment in Estonian
- Õpipäevik ja -raport (individuaalne): Iga tudeng peab kursuse jooksul isiklikku õpipäevikut, dokumenteerides olulisemad õppetunnid, ajakulu õppemeetodite kaupa, projektitöö tähelepanekud ja tagasiside kursusele. Kursuse lõpus esitatakse raport, mis võtab kokku õppija peamised õppetunnid ja isikliku arengu.
- Testid (individuaalne): Testid hindavad tudengite teoreetiliste ja praktiliste teadmiste omandamist. Need aitavad kinnistada õpitut ja annavad õppejõule tagasisidet õppe tõhususe kohta.
- Kodutööd (kahe tudengi koostöös): Kodutööd hõlmavad andmehaldust, BIM-tehnoloogia modelleerimist, mahtude hindamist, 4D ja 5D planeerimist ning kvaliteedikontrolli. Kodutööd esitatakse jooksvalt klassis ettekande vormis ja iga meeskonna esitab vähemalt kahel korral kursuse tööd.
- Kursuseprojekt ja vastastikhindamine (kahe tudengi koostöös): Tudengid töötavad kursuseprojektiga paarides. Projektiks võib kasutada teistes ehitusjuhtimise ainetes käsitletud projekti või valida oma ehitusobjekt. Töötavate tudengite puhul on soovitatav kasutada ettevõttes hiljuti alustatud või peatselt alustatavat projekti. Projekti töö hõlmab vastastikhindamist. Tudengid esitavad projekti vahe- ja lõpptulemusi vastavalt kursuse ajakavale.
type of assessment in English
- Learning diary and report (individual): Each student keeps a personal learning diary throughout the course, documenting key lessons, time spent on different learning methods, project work observations, and feedback on the course. At the end of the course, a report is submitted summarizing the student’s main lessons learned and personal development.
- Tests (individual): Tests assess students’ acquisition of theoretical and practical knowledge. They help reinforce learning and provide feedback to the instructor on the effectiveness of teaching.
- Assignments (in pairs): Assignments cover information management, BIM technology modeling, quantity estimation, 4D and 5D planning, and quality control. Assignments are presented continuously during class in the form of presentations, and each team submits course work at least twice.
- Course project and peer assessment (in pairs): Students work on the course project in pairs. The project may be based on a case covered in other construction management courses or on a chosen construction project. For working students, it is recommended to use a recently started or soon-to-start project from their company. The project work also includes peer assessment. Students present interim and final results according to the course schedule.
independent study in Estonian
7,8 tundi nädalas
independent study in English
7,8 hours per week
study literature
Õppematerjalid Moodles
study forms and load
daytime study: weekly hours
4.0
session-based study work load (in a semester):
lecturer in charge
Ergo Pikas, abiprofessor tenuuris (EA - ehituse ja arhitektuuri instituut)