Suhtlemispsühholoogia (RAH1220)
PÕHIANDMED
õppeaine register
A - põhiregister
õppeaine kood
RAH1220
õppeaine nimetus eesti k
Suhtlemispsühholoogia
õppeaine nimetus inglise k
Psychology of Communication
õppeaine maht AP
4.00
õppeaine maht EAP
6.00
deklareeritav
jah
õppeaine täies mahus läbitav e-õppes
ei
kontrollivorm
arvestus
õpetamise semester
sügis-kevad
õppekeel
eesti keel
inglise keel
Õppekavad, millesse aine kuulub
kavaversiooni kood
aine kohustuslik
EDJR16/25
ei
EDKR16/25
ei
EDTR17/25
ei
MAJB24/25
ei
RDDR08/17
ei
kuva rohkem
Ainet õpetavad struktuuriüksused
ET - Tartu Kolledž
EV - Virumaa Kolledž
Ainekaardi link
Tunniplaani link
Vaata tunniplaani
Versioon:
VERSIOONIPÕHISED ANDMED
õppeaine eesmärgid eesti k
Anda teadmisi suhtlemispsühholoogiast; mõista iseenda kui suhtleja iseärasusi; seostada õpitu tulevase erialase tegevuse vajadustega; õppida tundma põhilisi suhtlemistehnikaid ja osata neid kasutada suhtlemissituatsioonides.
õppeaine eesmärgid inglise k
Give knowledge of communication psychology, understand peculiarities of himself/ herself as a communicator, combine the acquired knowledge with the needs of the future professional activity; get to know basic communication techniques and learn to use them in communication situation.
õppeaine õpiväljundid eesti k.
Õppeaine läbinud üliõpilane:
- kohandab oma käitumist ja suhtlemisviisi, lähtudes suhtluspartneri(te)st, rollidest, olukorrast jmt;
- tunneb ja oskab analüüsida oma keha töövahendi või instrumendina, valitseb oma keha ka keerulistes situatsioonides ja on teadlik selle funktsioneerimisest;
- on suheldes paindlik ja tuleb toime väga eripalgeliste isikuomaduste või rolliga inimestega;
- teeb eesmärgi saavutamiseks või ülesande lahendamiseks tõhusat koostööd, täites oma rolli meeskonnas ning käitudes usaldusväärselt ja koostööd soodustavalt.
õppeaine õpiväljundid ingl k.
After completing this course, the student:
- adapts their behavior and communication style based on communication partners, roles, situations, etc;
- is aware of and can analyze their body as a tool or instrument. Masters control over their body even in complex situations and is conscious of its functioning;
- in communication, the individual is flexible and able to interact with people possessing diverse personalities or roles;
- collaborates effectively to achieve goals or solve tasks, fulfilling one's role within the team, and behaving reliably and in a cooperative manner.
õppeaine sisu lühikirjeldus eesti k
Suhtlemise olemus. Suhtlemisvajadused ja -ülesanded. Suhtlemine ja isiksus. Suhtlemine ja tegevus. Suhtlemine ja sotsiaalsuhted. Suhtlemise struktuur. Suhtlemise subjekt ja objekt. Kommunikatsiooni liigid ja vahendid. Suhtlemise teisendid. Suhtlemistasandid. Suhtlemisbarjäär ja hirm. Suhtlemise mudelid ja stiilid. Situatsiooni mõju suhtlemisel. Suhtlemine olenevalt eesmärgist. Suhtlemistehnika. Inimese tundmine ja taju. Meeldivus. Mõjutamise olemus ja vahendid. Verbaalne suhtlemine. Telefonisuhtlus. Küsimuste käsitlemine. Läbirääkimised. Mitteverbaalne suhtlemine. Kuulamisoskus. Suhtlemistakistused. Konfliktid ja nende lahendamine. Grupikäitumine. Suhtlemissituatsioonide praktiline käsitlemine. Videotreeningud: rollimängud, testid, tutvustamine, esitlemine, intervjuu, etikett.
õppeaine sisu lühikirjeldus ingl k
The nature of communication. Communication needs and tasks. Types and means of communication. Communication models and styles. Communication techniques. Verbal communication. Telephone communication. Business etiquette. Negotiations. Non-verbal communication. Listening skills. Communication inhibitions. Conflicts and dealing with conflicts. A public presentation. The logic and etiquette of a speech. The preparation of a speech. The basics of a debate. The requirements for the written tasks. Video training: role plays, tests, introducing, presentation, interview, etiquette.
hindamisviis eesti k
mitteeristav hindamine
hindamisviis ingl k
pass or fail assessment
iseseisev töö eesti k
1) Essee - „Mina suhtlejana“ ,
2) Endale valitud rolli iseloomustus konkreetsele vabalt valitud
isiksuseteooriale toetudes,
3) Koostada suhtlemisakti (protsessi) kirjeldus / kava
4) Koostada arutlus (viidetega allikatele) konflikti kasutamisest
suhtlemisel.
iseseisev töö ingl k
1) Essay - „I as a communicator“
2) Description of the chosen role on the basis of concrete free-chosen personality theory
3) To compile communication act (process) description / program
4) To compile debate (with references to the sources) about conflict use in communication
.
õppekirjandus
Loengumaterjalid ja õppejõu poolt antud kirjandus iseseisvaks tööks
Cialdini, Robert B. (2005). Mõjustamise pühholoogia. Teooria ja praktika. Tln.: Kirjastus Pegasus
Cohen, Allan R., Bradford, David L. (2006). Mõjutamine võimuta. Kuidas juhtida inimesi, kes ei tööta sinu alluvuses. Tln.: OÜ Väike Vanker
Kidron, A., Suhtlemine. Mondo, 2004
Krips, Heiki. (2011). Konfliktidest ja suhtlemisoskusest õpetamisel ning juhtimisel. Tartu: AS Atlex
Lehtsaar, Tõnu. (2008). Suhtlemiskonflikti psühholoogia. Tartu: TÜ Kirjastus
õppevormid ja mahud
päevaõpe: nädalatunnid
4.0
sessioonõppe töömahud (semestris):
loenguid
1.0
loenguid
0.0
praktikume
0.0
praktikume
0.0
harjutusi
3.0
harjutusi
16.0
vastutav õppejõud
-
ÕPPEJÕU AINEKAVA INFO
õppetöö semester
õpetav õppejõud / üksus
õppetöö keel
Laiendatud ainekava või link Moodle või kodulehele
2024/2025 kevad
Ingrid Prees, EV - Virumaa Kolledž
eesti keel
    RAH1220_HK_EST.pdf 
    kuva rohkem
    2024/2025 sügis
    Ingrid Prees, EV - Virumaa Kolledž
    eesti keel
      2023/2024 kevad
      Ingrid Prees, EV - Virumaa Kolledž
      eesti keel
        Ainekaart eesti keeles
        Ainekaart inglise keeles