õppeaine eesmärgid eesti k
Toetada üliõpilaste erialase spetsialiseerumise väljakujunemist, praktiliste oskuste omandamist teadusliku uurimistöö planeerimisel ja läbiviimisel ning aidata saavutada valmisolekut magistritöö koostamiseks ja kaitsmiseks
õppeaine eesmärgid inglise k
To support the development of professional specialization, gaining practical skills in scientific research conducting and planning, and aiding in being prepared for composing and defending a master’s thesis
õppeaine õpiväljundid eesti k.
Üliõpilane:
• Leiab iseseisvalt uurimistööks vajalikud teoreetilised allikad ja kujundab uurimisainest põhjendatud käsitluse;
• määratleb ja põhjendab uurimisprobleemi ning kasutab kaasaegseid meetodeid nende lahendamiseks;
• loob teadustöö loogikal põhineva uurimuskava;
• Esitab uurimuse teoreetilise aluse kontseptuaalse referaadina, mis vastab teadustööle esitatavatele nõuetele.
õppeaine õpiväljundid ingl k.
The student is able to: 1) independently find relevant sources for research and able to form his/her own approach based on the research; 2) determine and justify the research question and is able to use contemporary methods to solve them; 3) create a research plan based on scientific research logic; 4) present the research’s theoretical basis as a conceptual essay, which follows the norms of scientific research
õppeaine sisu lühikirjeldus eesti k
Magistritöö koostamise alused ja nõudmised. Uurimustöö senisest käigust ülevaade: teema-probleem-eesmärk-uurimisküsimused-meetodid. Uurimisteema täpsustamine. Uurimsmaterjali analüüs: erinevate teoreetiliste seisukohtade võrdlemine, üldistuste formuleerimine. Erialakirjanduse ning uurimismaterjali otsimine ja kasutamine. Uurimuse vormistuslikud nõuded: töö koostisosad, keel ja stiil, kujundus, viitamine jne. Uurimuse teoreetiliste seisukohtade esitamine. Uurimuse hindamiskriteeriumid.
Iseseisva töö sisu: teadusallikate analüüs, magistritöö teoreetilise raamistiku koostamine.
õppeaine sisu lühikirjeldus ingl k
The basis and requirements of creating a master’s thesis. An overview of research till that point: topic-issue-aim-research questions-methods. Specifying the research topic. Analysing the research materials: comparing different theoretic standpoints, formulating generalizations. Searching for and utilizing specialised literature. Requirements for research format: components of the thesis, language, style, design, referencing, etc. Presenting theoretic standpoints of the research. Assessment criteria of the research
hindamisviis eesti k
Arvestus. Uurimisprojekti vormistamine ja esitlus; magistritöö teoreetilise kontseptsiooni koostamine.
hindamisviis ingl k
Assessment. Formatting and presenting the research project; creating the theoretical concept of the master’s thesis
iseseisev töö eesti k
Teadusallikate analüüs, magistritöö teoreetilise raamistiku koostamine
iseseisev töö ingl k
Analysing scientific resources, creating the theoretical framework of the master’s thesis
õppekirjandus
Hirsjärvi, S., Remes, P. & Sajavaara, P. (2005). Uuri ja kirjuta. Tallinn: Medicina;
Creswell, J. W. 2003 Research design: qualitative, quantitative, and mixed method approaches;
Creswell, J. W. 2005 Educational research: planning, conducting and evaluating quantitative and qualitative research.;
Krathwohl, D. R. 2004 Methods of educational and social science research: an integrated approach;
Punch, K. F. 2005 Introduction to social research: quantitative and qualitative approaches.
Üliõpilastööde juhend (2010). TLÜ kastavusteaduste instituut. http://www.tlu.ee/?LangID=1&CatID=2233
Cohen, L., Manion,L. & Morrison, K.(2000). Research methods in education. Routledge Falmer.
Gall, M.D, Gall, J. P. & Borg, W.R. (2003). Educational research: an introduction.
Silverman, D. 2005 Doing qualitative research: a practical handbook; http://www.cs.tlu.ee/~katrin/sisu/kasl.php;
õppevormid ja mahud
päevaõpe: nädalatunnid
2.0
sessioonõppe töömahud (semestris):
praktikume
0.0
praktikume
0.0