Ettevõtlus, innovatsioon ja riik (HHI0033)
PÕHIANDMED
õppeaine register
A - põhiregister
õppeaine kood
HHI0033
õppeaine nimetus eesti k
Ettevõtlus, innovatsioon ja riik
õppeaine nimetus inglise k
Entrepreneurship, Innovation and the State
õppeaine maht AP
4.00
õppeaine maht EAP
6.00
deklareeritav
jah
õppeaine täies mahus läbitav e-õppes
ei
kontrollivorm
eksam
õpetamise semester
sügis-kevad
õppekeel
eesti keel
inglise keel
Õppekavad, millesse aine kuulub
kavaversiooni kood
aine kohustuslik
HAAB02/25
jah
LAAB17/25
ei
LATB22/25
ei
Ainet õpetavad struktuuriüksused
MN - Ragnar Nurkse innovatsiooni ja valitsemise instituut
Ainekaardi link
Tunniplaani link
Vaata tunniplaani
Versioon:
VERSIOONIPÕHISED ANDMED
õppeaine eesmärgid eesti k
Aine eesmärk on käsitleda ettevõtluse ja innovatsiooni valdkonna strateegiliste protsesside lahtimõtestamist toetavate võtmekontseptsioone ja analüütilisi tööriistu, hõlmates 1) väärtusloomet ja innovatsioonistrateegiate lähtekohti ettevõtete tasandil (mikrotasand), 2) ettevõtluskeskkonda ja süsteemi erinevate osapoolte koostööd (mesotasand) ning 3) riigi rolli ettevõtluses läbi innovatsioonipoliitika kujundamise ja rakendamise (makrotasand).

PS! Kursusel osalejatelt ei eeldata ettevõtlusega seonduvaid eelteadmisi, praktilist kogemust ega eeldusainete läbimist. Soovitatav on inglise keelsete akadeemiliste allikatega töötamise oskus ja kogemus.
õppeaine eesmärgid inglise k
The aim of this course is the discussion of key concepts and analytical tools that support the interpretation of strategic processes in the field of entrepreneurship and innovation, encompassing: 1) the value creation and foundations of innovation strategies at the company level (micro level), 2) the business environment and collaboration between different stakeholders within the system (meso level), and 3) the state’s role in entrepreneurship through innovation policy design and implementation (macro level).

Note: Participants in the course are not expected to have prior knowledge or practical experience in entrepreneurship, nor are they required to have completed any prerequisite courses. However, familiarity with and experience in working with English-language academic sources is recommended.
õppeaine õpiväljundid eesti k.
Õppeaine läbinud üliõpilane:
1. Mõtestab lahti innovatsiooni ja ettevõtlusega seonduvad põhimõisted, väljakutsed ja arengutrendid.
2. Selgitab tuntumate ettevõtete kaasuste baasilt ettevõtte arenguks vajalike võtmeressursside, innovatsioonistrateegiate ja koostööpartnerite olulisust.
3. Rakendab ettevõtete innovatsiooniprotsesside ja -strateegiate mõistmiseks erinevaid võtmekontseptsioone ja analüütilisi tööriistu, võttes sealjuures arvesse nende rakendamise peamisi piiranguid.
4. Demonstreerib ettevõtlikku ja väärtust loovat mõtlemist toetavate printsiipide rakendamist oma äriidee arendamisega seonduvas meeskonnatöös.
5. Seostab ettevõtete toimimist, tehnoloogilist arengut ja ühiskondlikke muutuseid, sh rohemajandusele ülemineku näitel.
6. Analüüsib ettevõtete tegevuse sõltuvust asukohapõhisest majanduskeskkonnast, rõhuasetusega ettevõtlust toetavate poliitikate ja tugisüsteemi toimimisele.
õppeaine õpiväljundid ingl k.
After completing this course, the student:
1. Understands the key concepts, challenges, and development trends related to innovation and entrepreneurship.
2. Explains the importance of key resources, innovation strategies, and collaboration partners for business development based on the case studies of well-known companies.
3. Applies various key concepts and analytical tools to understand companies' innovation processes and strategies, while considering the main limitations of their implementation.
4. Demonstrates the application of principles that support entrepreneurial and value-creating thinking in teamwork related to the development of a business idea.
5. Explains the connections between business activities, technological development, and societal changes, including the transition to a green economy.
6. Analyzes the dependence of business activities on the location-based economic environment, with a focus on innovation policies and the functioning of entrepreneurship support system.
õppeaine sisu lühikirjeldus eesti k
Ettevõtlusõpe on mitmetahuline ja interdistsiplinaarne ala, mis on kaugenenud majandus- ja juhtimiskesksest lähenemisest, hõlmates üha laiemat spektrit erinevaid teadmisi ja oskusi, mis põhjendab ka kursuse kolmeks blokiks jaotatud lähenemist.

Esmalt käsitletakse ettevõtluse põhimõisteid, protsesse ja arengutendentse. Analüüsitakse erinevate ettevõtete väärtusloome protsesside olemust, ettevõtete strateegiaid (tehnoloogilise) innovatsiooni edendamisel ning teadus- ja arendustegevuse rolli innovatsioonis. Samuti käsitletakse ettevõtjale vajalikke isiksuseomadusi ning äriideede genereerimise, arendamise ja hindamise meetodeid. Ettevõtete konkurentsivõimet seostatakse erinevat tüüpi innovatsiooniga, sealhulgas toote-, protsessi-, organisatsiooni- ja turundusinnovatsiooniga.

Teises plokis seostatakse ettevõtlust ühiskondliku, majandusliku ja tehnoloogilise arenguga. Analüüsitakse ettevõtluskeskkonna mõju ettevõtete tegevusele ja arengule, sealhulgas tegevusvaldkonnast ja tegutsemisajast tulenevaid eripärasid strateegiliste otsuste kujundamisel. Erilist rõhku pannakse süsteemse lähenemise rakendamisele, keskendudes innovaatiliste lahenduste väljatöötamise ja leviku sõltuvusele kehtivast institutsionaalsest ja organisatoorsest keskkonnast, innovatsioonisüsteemi erinevate osapoolte koostöövõimele ning innovatsiooni rollile ja mõjule ühiskonna ja majanduse arengus.

Kolmandas plokis käsitletakse ettevõtlus- ja innovatsioonipoliitikaid (rõhuasetusega teadus- ja arendustegevuse võimekuse toetamisele) ning ettevõtluse tugisüsteemi, sh toetamaks rohepöördega seonduvat tehnoloogilist arengut. Analüüsitakse erinevate poliitikainstrumentide mõju erinevat tüüpi ettevõtete arendustegevuste toetamisele.
õppeaine sisu lühikirjeldus ingl k
Entrepreneurship is a multifaceted and interdisciplinary field that has moved away from an economics- and management-centered approach, encompassing an increasingly broad spectrum of knowledge and skills. This justifies the course’s three-block structured approach.

In the first block, the fundamental concepts, processes, and development trends of entrepreneurship are covered. The nature of value creation processes in different companies is analyzed, along with business strategies for promoting (technological) innovation and the role of research and development in innovation. Additionally, the essential personal attributes of entrepreneurs, along with methods for generating, developing, and evaluating business ideas, are discussed. The competitiveness of companies is linked to various types of innovation, including product, process, organizational, and marketing innovation.

The second block connects entrepreneurship with societal, economic, and technological development. The impact of the entrepreneurial environment on business activities and growth is analyzed, considering the strategic challenges arising from the company's field of activity and period of operation. Special emphasis is placed on applying a systemic approach, focusing on the dependence of the development and diffusion of innovative solutions on the existing institutional and organizational environment, the collaborative capacity of different stakeholders within the innovation system, and the role and impact of innovation on societal and economic development.

The third block focuses on entrepreneurship-related policies, particularly R&D and innovation policy, as well as the support system for entrepreneurship, including measures to foster technological advancements related to the green transition. The impact of policy instruments in supporting different types of companies and their development activities is analyzed.
hindamisviis eesti k
Hindamise eeldus on aktiivne osalemine loengutes/seminarides.
Hinne kujuneb: jooksvalt elektroonilise lugemispäeviku sissekannete esitamise eest (u 33%); grupitöö kirjaliku ja suulise esituse eest (u 33%) ja kirjalikust lõpueksamist (u 33%). Positiivse tulemuse saamine eeldab positiivset sooritust kõigi kolme hindamismeetodi osas.
hindamisviis ingl k
Assessment presumes active participation in lectures/seminars. The grade is formed: for the submission of entries in the electronic reading diary on an ongoing basis (approx. 33%); group work for written and oral presentation (approx. 33%) and written final exam (approx. 33%). Obtaining a positive result requires positive performance in all three assessment methods.
iseseisev töö eesti k
Kursuse raames tuleb tudengitel seminarideks läbi töötada eelnevalt kätte jaotatud lugemismaterjal ning koostöös oma meeskonnaga koguda ja töödelda materjali grupitööks valitud kaasuse (äriidee) osas.
iseseisev töö ingl k
As part of the course, students have to work through the previously distributed reading material for the seminars and, in cooperation with their team, collect and process the material for the case (business idea) selected for group work.
õppekirjandus
Üleval Moodle'is, sh olulise osa moodustavad Harvard Business School'i kaasusanalüüsid ettevõtluse ja innovatsiooni kohta.
õppevormid ja mahud
päevaõpe: nädalatunnid
4.0
sessioonõppe töömahud (semestris):
loenguid
2.5
loenguid
-
praktikume
0.0
praktikume
-
harjutusi
1.5
harjutusi
-
vastutav õppejõud
-
ÕPPEJÕU AINEKAVA INFO
õppetöö semester
õpetav õppejõud / üksus
õppetöö keel
Laiendatud ainekava või link Moodle või kodulehele
Vastava versiooni aine-õppejõu paarid on puudu!
Ainekaart eesti keeles
Ainekaart inglise keeles