õppeaine eesmärgid eesti k
Koolituse tulemusena oskab õppija leida usaldusväärset erialakirjandust, seda iseseisvalt refereerida, teiste autorite töid kriitiliselt analüüsida ja tulemusi sidusa tekstina korrektselt vormistada ning ette kanda.
õppeaine eesmärgid inglise k
Upon completion of the course, the student can find reliable specialized literature, independently refer to the specialized literature, critically analyze the work of other authors, correctly format a coherent text based on their findings and make presentations about them.
õppeaine õpiväljundid eesti k.
Õppeaine läbinud üliõpilane:
- hindab kriitiliselt ja tõlgendab eri allikate teavet, loob nende vahel seosed ning teeb kokkuvõtte;
- järgib kokkulepitud vormistusnõudeid (kirjatüüp ja suurus, reavahe, lõigu vormistus), vajaduse korral ka pealkirjade tasemeid, pildiallkirju, jooniste ja tabelite pealkirju, veeru laiust, viidete esitust, allikate loetelu, sisukorda, lehekülgede numeratsiooni;
- suudab ka keerukaid mõtteid, ideid ja kontseptsioone suuliselt esitades väljendada end selgelt, ladusalt, lühidalt, konkreetselt ja vastuvõtjaile arusaadavalt.
õppeaine õpiväljundid ingl k.
By the end of the course the student:
- critically evaluates and interprets information from various sources, establishes connections between them, and summarizes the findings;
- follows agreed formatting requirements (font type and size, line spacing, paragraph formatting), adjusting header levels, captioning for images, titles for figures and tables, column width, citation presentation, bibliography, table of contents, and page numbering as necessary;
- is able to articulate complex thoughts, ideas, and concepts verbally with clarity, fluency, brevity, precision, and in a manner understandable to the audience.
õppeaine sisu lühikirjeldus eesti k
Teadusteksti teema valimine, eesmärgi püstitamine ja põhisõnumi formuleerimine. Kava koostamine. Usaldusväärse allikmaterjali kogumine, analüüs, korrastamine ja autorile viitamine. Teadusteksti struktuur ja vormistamine. Ettekande koostamine. Esinemine ja küsimustele vastamine.
õppeaine sisu lühikirjeldus ingl k
Choosing the topic for the scientific text, setting a goal and formulating the main thesis. Writing an outline. Collecting, analysis, ordering of the source material and referring to the author. The structure and formatting of the scientific text. Preparing a presentation. Delivering the presentation and answering the questions.
õppekirjandus
1. Aava, K. Kõnekunst. AS BIT, 2003
2. Aava, K. Kõnekunst. Töövihik. AS BIT, 2007
3. Ehala, M. Kirjutamise kunst. Tekstiõpetuse õpik. Künnimees, 2000.
4. Hennoste, T. Teeme ise kokkuvõtte. Kokkuvõttevõistluse Tuum viie aasta kogemused näidetega Martin Ehala tekstist. Oma Keel 1/2017
5. Hirsjärvi, S., Remes, P., Sajavaara, P. Uuri ja kirjuta. Tallinn: Medicina, 2005.
6. Kushner, M. Avalik esinemine. Käsiraamat. Koge, 1999
7. McMillan, K.,Weyers, J. Õppimine kõrgkoolis. Tudengi käsiraamat. Sihtasutus Archimedes, programm Primus, 2011.
8. Reinsalu, R. Viitamine iseendale teadustekstides: töös käsitletakse, töös käsitlen, töö käsitleb … Oma Keel 2/2015
õppevormid ja mahud
päevaõpe: nädalatunnid
2.0
sessioonõppe töömahud (semestris):
praktikume
2.0
praktikume
8.0