course aims in Estonian
Aine eesmärk on arendada üliõpilaste ärialase inglise keele oskust nii kõnes kui ka kirjas, samuti lugemis- ja kuulamisoskust, harjutada ladusust eneseväljendamisel, parendada tulemuslikkust ingliskeelsete erialaste õppematerjalidega töötamisel ning erialase sõnavara ja terminoloogia valdamist. Seeläbi peaksid üliõpilased olema võimelised osalema ingliskeelsetel erialastel koolitustel, konverentsidel ja seminaridel ning tundma end kindlamalt ingliskeelses õpi- ja töökeskkonnas. Lisaks omandavad nad teadmisi õpitavast erialast.
course aims in English
The aim of this course is to enhance students' fluency in spoken business English and develop their reading, writing and listening skills, train communication skills, and improve the efficiency of working with learning materials and vocabulary and terminology in their field of studies. As a result of the course, students should be able to participate in professional training courses, conferences and seminars held in English and feel more confident in an English-speaking learning and working environment. In addition, they will have acquired some professional knowledge in their field of study.
learning outcomes in the course in Est.
Õppeaine läbinud üliõpilane:
1. kasutab kirjalikku ja suulist inglise ärikeelt;
2. esitab oma mõtteid selgelt ja arusaadavalt nii kõnes kui ka kirjas;
3. väljendab end suhtlussituatsioonides soravalt, esitab küsimusi ning vastab nendele ja argumenteerib;
4. valmistab ette ja teeb ettekande vabalt valitud ärialasel teemal;
5. teeb läbitöötatud materjalidest kirjalikke ja suulisi kokkuvõtteid;
6. eristab ametlikku keelt mitteametlikust ja kasutab neid asjakohaselt;
7. valdab ja kasutab üldist inglise ärikeele sõnavara ning terminoloogiat.
learning outcomes in the course in Eng.
After completing this course, the student:
1. uses written and oral business English;
2. expresses his/her thoughts clearly and understandably in speaking and writing;
3. presents his/her ideas fluently in communication situations, puts and answers questions and presents arguments;
4. prepares and delivers a presentation on a freely chosen business-related topic;
5. summarises information both in writing and orally;
6. differentiates between informal and formal styles of language and applies them appropriately;
7. knows and uses general business English vocabulary and terminology.
brief description of the course in Estonian
Kursus keskendub igapäevases töökeskkonnas ja ärielus kasutatavale keelele, millele lisanduvad rahvusvahelised aspektid. Erilist tähelepanu pööratakse kultuurilistele erinevustele, ärisuhtlusele ning esitlusoskusele ja üldisele silmaringi laiendamisele. Käsitletakse ärikeele ja tööalases suhtlemises kasutatava keele iseärasusi, arutletakse ärivaldkonda puudutavatel teemadel (ettevõtted, nende ülesehitus, juhtimisstiilid, värbamine, reklaam, turundus, jne.) ning õpitakse koostama ametikirju ja aruandeid.
brief description of the course in English
The course focuses on the language used in the workplace and business settings. In addition, international aspects are covered. Special emphasis is placed on cultural differences, business communication, correspondence and presentation skills, and widening students' outlook on the world. Peculiarities of the specific language used in business and the everyday work environment are covered. Business-related topics (companies, their organisation, management styles, recruitment, advertising, marketing etc.) are discussed; business letters and reports are written.
type of assessment in Estonian
eristav hindamine
type of assessment in English
graded assessment
independent study in Estonian
Iga käsitletava teema juurde kuuluvad sõnavara, lugemis- ja kuulamisülesanded, mida üliõpilastel tuleb teha iseseisvalt. Lisaks tuleb teha kirjalikke ülesandeid, sh esseed ja kokkuvõtted. Iga üliõpilane valmistab ette vabalt valitud eriala puudutava teema ning kannab selle kaasüliõpilastele ette, et nendega omandatud teadmisi jagada. Ettekande koostamiseks ja materjali kogumiseks peab üliõpilane tegema iseseisvalt uurimistööd.
independent study in English
Each topic provides a set of vocabulary, reading and listening tasks for students to do independently. In addition, there are different written assignments, including essays and reports. To educate fellow students, each student prepares and delivers a presentation on a freely chosen business-related topic that requires independent research.
study literature
Ian MacKenzie, English for Business Studies, Cambridge University Press
2. Graham Tullis, Michael Lannon, New Insights into Business, Longman
3. David Cotton, Sue Robbins, Business Class, Nelson
4. Martin Lisboa, Michael Handford, Business Advantage Advanced, Cambridge University Press
5. Jane Maier-Fairclough, Gerlinde Butzphal, Career Express, Garnet Education
6. Paul Dummett, Colin Benn, Success with Business, National Geographic Learning
7. Paul Emmerson, Business English Handbook, Macmillan
8. Mark Powell, Ron Martinez, Rosi Jillett, New Business Matters, Thomson Heinle
9. www.onestopenglish.com
10. linguahouse.com
11. Õppejõu koostatud ja valitud materjalid / Materials selected and compiled by the lecturer
12. Üliõpilase valitud materjalid / Materials selected by the students
study forms and load
daytime study: weekly hours
4.0
session-based study work load (in a semester):