course aims in Estonian
Õppeaine eesmärk on laiendada põhisõnavara ja suurendada toimetulekut igapäevastes suhtlussituatsioonides.
NB! Kursusele ei aktsepteerita üliõpilasi, kes on omandanud keskhariduse Eestis või kelle emakeel/teine keel on eesti keel.
course aims in English
The aim of the course is to expand student core vocabulary of Estonian and increase their capability to cope in everyday communication situations.
NB! Students who have acquired secondary education in Estonia or whose mother tongue/second language is Estonian will not be accepted to the course.
learning outcomes in the course in Est.
Üliõpilane:
- saab aru sageli kasutatavatest sõnadest ja lausetest;
- suudab end väljendada tuttavatel teemadel, nagu perekond, õpingud, ümbritsev keskkond, tulevikuplaanid jms;
- tuleb toime harjumuspärastes suhtlusolukordades;
- mõistab lühemaid tekste, kui on käsitletava valdkonnaga varasemast tuttav.
learning outcomes in the course in Eng.
Student:
- can understand frequently used words and sentences;
- can describe familiar topics, including family, studies, environment, plans etc.
- can cope with simple everyday communicative situations;
- can read short texts, if familiar with the topic.
brief description of the course in Estonian
Eesti keele grammatika põhialused. Igapäevaeluks vajalikud väljendid.
Grammatika:
- õpitud käänete kordamine (põhikäänded, kohakäänded, kaasaütlev, ilmaütlev, nimetava mitmus);
- saav ja olev kääne;
- omadussõnade võrdlusastmed;
- ajamäärsõnad;
- kohamäärsõnad;
- lihtminevik ja täisminevik;
- tingiv kõneviis
- järgarvsõnad.
Situatsioonid:
- olukordade ja inimeste kirjeldamine;
- õppimine ülikoolis;
- tööelu
- päevakava;
- huvitegevused;
- teenindusasutused;
- elukoht.
brief description of the course in English
The basics of Estonian grammar. Phrases for everyday communication.
Grammar
- Revision of learnt cases (nominative, genitive, partitive, locative cases, comitative, abessive, nominative plural)
- Translative and essive
- Comparison of adjectives
- Adverbs of time
- Adverbs of place
- Imperfect and perfect
- Conditional mood
- Ordinal numbers
Situations
- Describing situations and people
- Studying at the university
- Working life
- Daily schedule
- Hobbies
- Municipal and commercial services
- Living environment
type of assessment in Estonian
Arvestusele pääsemise eeltingimus on aktiivne osalemine vähemalt 75% kontakttundides ja kodutööde õigeaegne esitamine. Kirjalik arvestustöö sisaldab nii valikvastustega kui vabas vormis vastustega küsimusi kursuse jooksul läbitud teemade piires.
type of assessment in English
A prerequisite for successful completion of the course is active participation in at least 75% of classes and timely submission of home assignments. The Final Test is comprised of both multiple-choice and open questions.
independent study in Estonian
Suulised ja kirjalikud kodused ülesanded.
independent study in English
Oral and written home assignments.
study literature
Kohustuslik
Õppejõu koostatud materjalid.
Soovituslik
Rammo, S ja Teral, M. 2012. Keel selgeks! Estonian Grammar. Avita.
Pesti, M. ja Ahi, H. 2015. E nagu Eesti. Kiri-Mari kirjastus.
Mangus, I. ja Simmul, M. 2012. Tere!. Puškini Instituut.
Tuldava, J. 1994. Estonian Textbook. Indiana University, Research Institute for Inner Asian Studies.
Kitsnik, M. ja Kingisepp, L. 2008. Teach Yourself Estonian. McGraw-Hill.
www.keeleklikk.ee
study forms and load
daytime study: weekly hours
2.0
session-based study work load (in a semester):