course aims in Estonian
Tutvustada tähtsamate elementide ja anorgaaniliste ühendite omadusi ja rakendusalasid. Anda ülevaade kompleksühenditest.
course aims in English
Introduce the student to the properties and main areas of application of the more important elements and inorganic compounds. Present of overview of inorganic complexes.
learning outcomes in the course in Est.
Aine edukalt sooritanud üliõpilane:
- oskab anda anorgaanilistele ühenditele ja kompleksühenditele nimetusi IUPAC-i nomenklatuuri reeglitest lähtuvalt;
- oskab arvutada (kasutades aktiivsusi) ja eksperimentaalselt määrata lahuste pH-d;
- oskab hinnata redoksreaktsioonide suunda redokspotentsiaalide järgi;
- teab tähtsamate keemiliste elementide ja anorgaaniliste ühendite omadusi ja oskab neid seostada kasutusvaldkondadega;
- oskab läbi viia katioonide ja anioonide kvalitatiivset analüüsi;
- oskab vormistada eksperimentaalsete tööde tulemusi vastavalt etteantud nõuetele.
learning outcomes in the course in Eng.
The student who has successfully passed the course:
- is able to name inorganic and coordinative compounds according to the rules of IUPAC nomenclature;
- is able to calculate (via activities) and experimentally determine pH of solutions;
- is able to estimate the direction of redox reactions on the basis if redox potentials;
- knows the properties of most important chemical elements and is able to relate these to their areas of application;
- is able to perform qualitative analysis of cations and anions;
- is able to write up results of experiments according to given requirements.
brief description of the course in Estonian
Anorgaaniliste ühendite nomenklatuur.
Kompleksühendite struktuur ja teooria.
Elementide ja tähtsamate anorgaaniliste ühendite keemia.
Põhirühmade elemendid ja siirdeelemendid.
Anorgaaniliste ühendite olulisemad rakendusalad.
pH arvutused, lahustuvuskorrutis, hüdrolüüs.
Reaktsioonid elementide oksüdatsiooniastmete muutustega, nende reaktsioonide võimalikkus ja suund.
Tähtsamate keemiliste elementide ja ühendite omadused.
Ioonidevahelised reaktsioonid elektrolüütide lahustes.
Katioonide ja anioonide kvalitatiivne analüüs.
brief description of the course in English
Nomenclature of inorganic compounds.
Structure and theory of coordinative compounds.
Chemistry of the elements and representative inorganic compounds.
Main-group elements and transition elements.
Primary areas of application of inorganic compounds.
pH calculations, solubility products, hydrolysis.
Reactions with a change of oxidation states of elements, possibility and direction of such reactions.
Properties of representative chemical elements and their compounds.
Reactions between dissolved ions in solutions.
Qualitative analysis of cations and anions.
type of assessment in Estonian
Eksamile pääsemiseks peavad eksamile eelnevaks päevaks olema olemas eksamieeldused:
Praktikumidest: esitatud ja arvestatud protokollid ning sooritatud arvestustöö (saadud vähemalt 61 punkti 100-st)
Harjutustundidest: positiivselt sooritatud kontrolltööd (kahe kontrolltöö eest saadud vähemalt 24 punkti 60-st)
Eksam koosneb kahest osast:
Ülesanded (60%, semestri ajal)
Teooria (40%, eksamisessiooni ajal)
type of assessment in English
In order to be admitted to the exam, the following prerequisites must be met by the previous day before the exam:
Protocols from the lab have been presented and appoved; the final test of the lab must be done with a result of at least 61 out of 100.
From the excercises classes, the sum of points for two tests must be at least 24 out of 60.
Th exam grade consists of two parts:
Problems from the excercise classes: 60%
Theory (during exam session): 40%
independent study in Estonian
Harjutustundides käsitletavate ülesannete läbitöötamine.
Laboratoorsete tööde aruanded.
independent study in English
Self-study of the problem sets from exercise classes.
Laboratory reports.
study literature
P. Atkins, L. Jones. Keemia alused. Teekond teadmiste juurde. Tartu Ülikooli kirjastus 2012, 1053 lk.
H. Karik, K. Truus. Elementide keemia. Tallinn: Kirjastus Ilo, Tallinn, 2003, 605 lk
R. Ott, A. Piksarv, E. Talts. Keemia ülesannete kogu. Tallinn: Valgus, 1983, 359 lk
Loengukonspekt
study forms and load
daytime study: weekly hours
4.0
session-based study work load (in a semester):