course aims in Estonian
- arendada praktilist keeleoskust lähtudes tulevasest erialast
- erialakirjanduse lugemine ja interpreteerimine ning erialakeelele omaste grammatiliste struktuuride õppemine
course aims in English
- developing practical language skills based on the future profession
- reading and interpretation of professional literature, and studying grammatical structures in speciality-based language
learning outcomes in the course in Est.
Kursuse läbimisel õppija:
- oskab kasutada inglise keelt tööalastel eesmärkidel
- teab erialast terminoloogiat
- oskab kasutada sõnaraamatuid ja leksikone
- saab aru pikkadest eri valdkondade tekstidest
- suudab leida infot mitmesugustest tekstidest ja teha nende põhjal üldistusi
- oskab kirjutada selgeid, hea ülesehitusega tekste, selgitada ning põhjendada oma seisukohti
- suudab pidada ettevalmistatud ettekandeid, osaleda arutluses, vestelda ladusalt ja arusaadavalt inglise keeles
- valdab grammatikat küllaltki hästi, ei tee vääritimõistmist põhjustavaid vigu
learning outcomes in the course in Eng.
Upon completion of the course, the learner
- will be able to use the English language for business purposes
- will know the specific terminology
- will be able to use dictionaries
- will understand long texts in different areas
- will be able to find information from a variety of texts, and to make conclusions on their basis
- will be able to write clear, well-structured texts, explain and justify his/her opinion
- will be able to prepare reports on different topics, fluently speak on these topics and participate in discussions
- will know grammar fairly well and do not make mistakes that cause misunderstanding
brief description of the course in Estonian
1. - 4. nädal:
Raadiotelefoni tähestik; laeva põhiosad (vöör, ahter, miidel, vööriosa, ahtriosa, pakk, tekiehitis, jüüt, parem parras, vasak parras); laevast üldinformatsioon (laevanimi, laevatüübid, laevaomanik, laevatehas, klassifikatsiooniühendid, kohaletoimetamine)
5. - 8. nädal:
Laeva põhimõõtmed (maksimaalne pikkus, loodsirgete vaheline pikkus, arvestuslik laius, maksimaalne laius, parda kõrgus, vabaparda kõrgus, süvis, vööri süvis, ahtri süvis, laeva kõrgus, diferent, kreen)
9.-12- nädal:
Laeva konstruktsioonid (kiil, kaared, piimid, põhjastringer, pardastringer, tekistringer, vöörtääv, ahtertääv, põhjaplaadistus, parda plaadistus, tekikate, pikivahesein, põikvahesein, põrkevahesein, pillers, kooming)
13. - 16. nädal:
Laevaruumid (põhjatank, ballastitank, mageveetank, kütusetank, määrdeõlipaak, trimmimistank, settetank, kohverdam, pardatank, vöörpiigitank, ahterpiigitank, lastiruum/trümm, lastitank, masinaruum, kajut, kambüüs, kaptenisild)
brief description of the course in English
1 – 4 week:
Radiotelephone alphabet; Main Parts of Ship (bow, stern, midships, forebody, afterbody, forecastle, superstructure, poop, starboard side, portside); General information about a ship (ship's name, shipowner, types of ship, shipyard, classification societies, delivery)
5 – 8 week:
Principal Particulars of Ship (Length overall, Length Between Perpendiculars, moulded breadth/width/beam, Depth, Freeboard, Draught, Fore draught, Aft draught, Air Draught, Different, List)
9 – 12 week:
Ship Construction (Keel, Frames, Beams, Bottom Longitudinal/Stringer, Side Longitudinal/Stringer, Deck Longitudinal/Stringer, Stem, Sternpost, Bottom plating, Side plating, Deck plating, Bulkhead, Longitudinal Bulkhead, Cross/Transverse Bulkhead, Collision Bulkhead, Pillar, Coaming)
13 – 16 week:
Ship's Inner Spaces (Double-bottom tank, Fresh water tank, Fuel oil tank, Lube oil tank, Trimming tank, Cofferdam, Side tank, Slop tank, Forepeak tank, Afterpeak tank, Hold, Cargo tank, Engine room, Cabin, Galley, Captain's Bridge)
type of assessment in Estonian
Mitteeristav hindamine
type of assessment in English
Nongraded assesment
independent study in Estonian
1. Laevanduse ajalugu
2. Laeva ehitus
independent study in English
1. History of shipping
2. Ship construction
study literature
English based on ship reports. 1 year - Natalia Fetissova
Magazines „Motor ship“
study forms and load
daytime study: weekly hours
2.0
session-based study work load (in a semester):