course aims in Estonian
- tutvustada e-turunduse ja e-kaubanduse põhimõisteid, teooriaid ja trende;
- aidata üliõpilastel mõista e-turunduse ja e-kaubanduse võimalusi kaasaegse infotehnoloogilise muutuva ühiskonna kontekstis;
- anda üliõpilastele praktilised juhised e-turunduse planeerimiseks.
course aims in English
- introduce e-marketing and e-commerce theories, terminology and trends;
- to help students navigate in the modern infotechnological society in terms of e-marketing and e-commerce;
- to provide students with practical guidelines to plan e-marketing activities.
learning outcomes in the course in Est.
Õppeaine läbinud üliõpilane:
- tunneb e-turunduse ja e-kaubanduse terminoloogiat;
- kirjeldab ja eristab e-turunduse ning e-kaubanduse mudeleid ja võimalusi;
- mõistab, kuidas planeerida ja rakendada e-turunduse põhimõtteid praktilises töös.
learning outcomes in the course in Eng.
After completing this course, the student:
- knows the terminology of e-marketing and e-commerce;
- is able to define and differentiate between e-commerce and e-marketing models and opportunities;
- understands how to plan and implement principles of e-marketing.
brief description of the course in Estonian
E-turunduse ja e-kaubanduse põhimõisted. E-kampaaniate analüüsimine. E-turunduse tööriistad. E-kaubanduse mudelid ja praktilised vahendid. Digitaalsed platvormid. Analüüsimise ja planeerimise tööriistad. Mõjuisikud ja sotsiaalmeedia. Kodulehe UX/UI. SEO ja SERP. Plokiahela tehnoloogia ja DAO. AI ja tulevikutrendid.
brief description of the course in English
E-marketing and e-commerce theories. E-campaign analysis. E-marketing tools. E-marketing models and practical tools. Digital platforms. Planning and analysis tools. Influencers and social media. Homepage UX/UI. SEO and SERP. Blockchain technology and DAO. AI and future trends.
type of assessment in Estonian
seminarides osalemine (0,3), kodutöö (0,1), ettekanne (0,2), kirjalik eksam (0,4)
type of assessment in English
participating in seminars (0.3), report (0.1), presentation (0.2), written examination (0.4)
independent study in Estonian
enese- ja grupianalüüs
independent study in English
individual and collective analysis
study literature
Academical and practical study materials that contain keywords:
“E-marketing”, ”Internet marketing”, “Online marketing“, „Social media marketing“
study forms and load
daytime study: weekly hours
2.5
session-based study work load (in a semester):