course aims in Estonian
Turunduse põhimõistete ja alusteooriate mõistmine. Praktiliste oskuste arendamine turundusmudelite ja -uuringute meetodite rakendamisel organisatsiooni tasandil.
course aims in English
Understanding marketing terms and theories. Enhancing skills in implementing marketing models and research methods.
learning outcomes in the course in Est.
Õppeaine läbinud üliõpilane:
- LO 1 määratleb kaasaegseid turundustermineid;
- LO 2 kirjeldab turunduskontseptsioone ja turundusotsuseid mõjutavaid tegureid;
- LO 3 selgitab teoreetilisi turundusmudeleid;
- LO 4 rakendab erinevaid turundusuuringute meetodeid;
- LO 5 rakendab teadmisi meeskonnatöö kohta;
- LO 6 määratleb organisatsiooni turundustegevused.
learning outcomes in the course in Eng.
After completing this course, the student:
- LO 1 defines contemporary marketing terms;
- LO 2 describes marketing concepts and factors that influence marketing decisions;
- LO 3 explains theoretical marketing models;
- LO 4 implements various marketing research methods;
- LO 5 applies the knowledge about the teamwork;
- LO 6 identifies an organisation`s marketing activities.
brief description of the course in Estonian
Kursus tutvustab turunduse põhimõisteid. Alustame küsimusega: Mis on turundus? Lihtsustatult öeldes on turundus klientide kaasamine ja kasumlike kliendisuhete haldamine. Turunduse eesmärk on luua klientidele väärtust, et saada klientidelt vastutasuks väärtust. Arutame turundusprotsessi - alates klientide vajaduste mõistmisest kuni kliendiväärtusest lähtuvate turundusstrateegiate ja integreeritud turundusprogrammide väljatöötamiseni, kliendisuhete loomise ja ettevõtte jaoks väärtuse leidmiseni. Uurime sotsiaalseid, majanduslikke, tehnoloogilisi, õiguslikke, eetilisi ja muid keskkonnategureid ning nende mõju turundustegevusele. Arutame peamisi turundust mõjutavaid suundumusi ja tegureid digitaalmeedia ajastul. Üliõpilased omandavad põhiteadmised ja -oskused, mis on vajalikud toodete, teenuste ja ideede turustamiseks ülemaailmsel turul. Põhimõistete tundmine ja oma ideede kujundamine nende tegeliku tähenduse põhjal annab kindla aluse.
brief description of the course in English
This course introduces you to the basic concepts of marketing. We start with the question: What is marketing? Simply put, marketing is engaging customers and managing profitable customer relationships. The aim of marketing is to create value for customers in order to capture value from customers in return. We discuss the marketing process—from understanding customer needs to designing customer value–driven marketing strategies and integrated marketing programs to building customer relationships and capturing value for the firm. We examine social, economic, technological, legal, ethical, and other environmental factors and their impact on marketing practices. We discuss the major trends and forces affecting marketing in this age of digital media. Students will gain the basic knowledge and skills needed to market products, services, and ideas in a global marketplace. Understanding these basic concepts and forming your own ideas about what they really mean to you will provide a solid foundation.
type of assessment in Estonian
Lõpphinde saamiseks peab üliõpilane osalema vähemalt 75% loengutest ja seminaridest, sooritama 75% individuaalsetest/grupiharjutustest ja sooritama testid positiivsele hindele.
type of assessment in English
In order to receive a final grade, the student must attend at least 75% of the lectures and seminars, complete 75% of the individual/group exercises and pass the tests with a passing grade.
independent study in Estonian
turundusjuhtumid
independent study in English
solving marketing cases
study literature
Principles of Marketing 19th Edition, Global Edition by Philip Kotler, Gary Armstrong, and Sridhar Balasubramanian published by Pearson
Kotler, Philip. Principles of Marketing. Pearson. 2019 (e-book)
study forms and load
daytime study: weekly hours
4.0
session-based study work load (in a semester):
exercises
2.0
exercises
12.0
lecturer in charge
Agnes Makk, lektor (MM - ärikorralduse instituut)