course aims in Estonian
Aine toimub interdistsiplinaarse õppena alates 2017/18, ja alates 2018/19 õppeaastast täiendavalt interdistsiplinaarse projekti vormis koostöös insenerivaldkonna üliõpilastega, detailid täpsustamisel. Arendada süvendatult üliõpilaste võimekust näha ärivõimalusi enese ümber, tundma õppida ettevõtluskeskkonda ning juhendada, kuidas arendada ja testida äriideid ning suunata üliõpilasi otsima ja leidma neile sobivaid ja toimivaid ärimudeleid. Loodud meeskondadel aidatakse jõuda ideest idufirma etappi, neid julgustatakse alustama ettevõtlusega ja vajadusel aru saama, et ka läbikukkumisest saab õppida, et uuesti alustada.
course aims in English
The course will be taught as an interdisciplinary course starting from the academic year 2017/18, and from the academic year 2018/19, additionally in the form of interdisciplinary project in cooperation with engineering students; details will be announced later. The main aim of the course is to support in depth the learning how to rapidly develop and test ideas, and search for the actual business model based on information collected from customers and market. Students will learn searching the unmet needs of customers and working actively together with entrepreneurs/ mentors to develop their ideas and a business model. The course ends with pitching students’ ideas to the investors.
learning outcomes in the course in Est.
Õppeaine õpiväljunditena üliõpilane ja meeskond:
- tunneb ära ettevõtte (sh start-up) loomiseks potentsiaali omavad ideed;
- leiab ettevõtte (sh start-up) tegevuse alustamiseks vajalikud inimesed ja ressursid;
- oskab kiiresti testida ja arendada äriideed (toodet/teenust) lähtuvalt kliendi vajadustest;
- valib optimaalse esialgse turu ja turusegmendi ning laienemiseks ja skaleerimiseks kasutada parimat aega;
- omab meeskonnatöö kogemust äriidee arendamisel ja selle rakendamise võimaluste väljaselgitamisel;
- koostab äriidee kokkuvõtete (One Pager) ja esitleb äriideed investoritele.
learning outcomes in the course in Eng.
As a result of the subject course, the student and the team can:
- recognize business ideas that have potential for starting a company, including a start-up;
- find necessary people and resources for founding a company, including a start-up company;
- test and develop the business idea (product/service) fast, based on customer needs;
- choose an optimal market and market segment for the beginning and for future growth;
- communicate professionally with potential investors;
- make a one-pager and a pitch and go through with them.
brief description of the course in Estonian
Aine õppeprotsess järgib ettevõtlusprotsessi loogikat vastavalt selle etappidele. Sealhulgas vaadeldakse põhjalikumalt start-up ettevõtte idee arendamist vastavalt start-up elukaare etappidele. Aine toetab üliõpilast omandatud oskusteabe ellurakendamisel enda asutatud ettevõttes. Töötoad on kavandatud järgmistel teemadel: miks luua start-up ettevõtet?; meeskondade loomine; idee leidmine (rõhuasetus tehnoloogia valdkonna ideedel); toode ja tootearendus; vajalikud oskused meeskonnas ja töötajate palkamine; klient ja kliendisuhtlus; turg ja turusegmendid; eesmärkide püstitamine ja saavutamine, mõõdikud ja motivatsioon; inkubaatorid ja kiirendid; ärimudeli koostamine; äriinglid: raha kaasamise protsess; kasvuetapp: mis on riskikapital, kuidas see toimib; ärikõnede treening. Igat teemat toetavad teoreetilist tausta sisaldavad videoloengud (lingid välisülikoolide sh Stanford, MIT, Harvard) veebilehtedele, samuti aine jaoks spetsiaalselt ette valmistatud videoloengud, tundides esinevad praktikud ja viiakse läbi meeskonnatöödena praktilisi harjutusi õpiväljundite saavutamiseks.
brief description of the course in English
The study process follows the entrepreneurial process logic through its stages. It includes a thorough overview of developing a start-up idea based on the life span of a start-up company. The course helps the student use the knowledge in daily life in his/her own start-up company. The workshops are designed in the following topics: why to create a start-up company? forming teams; finding a business idea (with focus on technology start-up ideas); product and product development; necessary skills in the team and hiring and assessing employees; customer and customer communications; market and market segments; setting goals and reaching them; measures and motivations; incubators and accelerators; creating a business model; business angels: fundraising process; growth stage: what is risk-venture capital, how does it work; sales pitch training. Each of the topics is supported by video lectures (including lectures from Stanford, MIT, Harvard etc.), special video lectures for the course. The workshops are conducted by practicing experts and they include team exercises to achieve the learning outcomes.
type of assessment in Estonian
Eristav hindamine
type of assessment in English
Grading
independent study in Estonian
-
independent study in English
-
study literature
Ries, E. The lean startup. Crown Publishing Group, New York, 2011.
Osterwalder, A., Pigneur, Y. Business Model Generation. Hoboken, New Jersey, 2010;
Hisrich, P., Peters, P., Sheperd, D. Entrepreneurship. 10th Edition. McGraw‐Hill, 2016.
Oakey, R. High-technology Entrepreneurship. Routledge, London 2012
Hisrich, P., Kearney, C. Managing Innovation and Entrepreneurship. 1st Edition. SAGE Publications, 2013.
study forms and load
daytime study: weekly hours
4.0
session-based study work load (in a semester):