course aims in Estonian
Anda teadmised säästva arengu (ingl. k. sustainable development) kui kaasaja põhilise globaalse arenguparadigma ökonoomikast. Õpetada hindama säästva arengu meetmete majanduslikku tõhusust. Anda oskused iseseisvaks tööks erialase kirjandusega. Anda süsteemsed teadmised keskkonna ja loodusressursside ökonoomikast. Õpetada lahendama keskkonna majandamise ja loodusressursside kasutamisega seotud praktilisi probleeme.
course aims in English
provide knowledge in sustainable development economics as the main contemporary global development paradigm. Teach the valuation of economic efficiency of sustainable development measures. Provide skills for independent work with professional literature. Provide systematic knowledge in environmental and natural resource economics. Teach how to solve practical problems of environment management and utilisation of natural resources.
learning outcomes in the course in Est.
1)omab süsteemseid teadmisi keskkonna- ja säästva arengu ökonoomikast; 2)orienteerub majandussüsteemi ja keskkonnasüsteemi vahelistes suhetes ning mõistab keskkonnast lähtuvaid piiranguid majandusele; 3) on võimeline analüüsima ja lahendama ettevõtte ees seisvaid keskkonnaökonoomika valdkonda kuuluvaid probleeme; 4) tunneb säästva arengu paradigmat ja selle majanduslikke aspekte; 5)tunneb põhilisi jätkusuutlikku kasvu teooriaid ja nende rakendamise majanduslikke võimalusi; 6)teab põhilisi säästva arenguga seotud keskkonnaregulatsioone ja rahvusvahelisi kokkuleppeid; 7)oskab iseseisvalt töötada erialase kirjandusega, on võimeline ise teadmisi täiendama ning iseseisvalt esilekerkivatele probleemidele lahendusi otsima.
learning outcomes in the course in Eng.
Upon completion of the course, the students: 1) have systematic knowledge in the environmental and sustainable development economics; 2) are familiar with the relationships between the economic system and the environmental system and understand the limitations arising from the environment on economy; 3) are able to analyse and solve environmental economics problems faced by enterprises; 4) recognise the sustainable development paradigm and its economic aspects; 5) know the main sustainable growth theories and economic possibilities of using them; 6) know the main sustainable development related environmental regulations and international agreements; 7) are able to independently work with professional literature; are able to upgrade their knowledge and independently seek solutions to the problems that might arise.
brief description of the course in Estonian
Keskkond kui süsteem. Keskkonna piiritlemine ja põhilised seaduspärasused: termodünaamika seadused, ökosüsteemid, aineringe, troofiline püramiid. Inimene ja keskkond: bioloogiline ja kultuuriline evolutsioon, majanduslikud formatsioonid. Inimmõju ulatus keskkonnas. Kapitali liigid, looduskapital. Kasvu piirid, keskkonnategur tulevikustsenaariumides. Loodus- ja keskkonnaressursside jagunemine. Taastumatud ja taastuvad ressursid, varud ja vood. Keskkonna hindamine ja hindamismeetodid. Keskkonnakahju, selle majanduslik ja juriidiline aspekt. Turutõrge. Välismõjud ja nende sisestamine. Piirkasulikkuse teooria. Tootmise piirkulu- ja sotsiaalne piirkulu. Saaste vähendamise piirkulu ja saaste kahjustuste piirkulu. Efektiivne saaste. Saaste reguleerimise viisid ja praktika EL-s. Saastemaks. Keskkonnakaupade klassifikatsioon ja tarbimine. Turutõrge. Finantsiline- ja sotsiaalne tasuvusanalüüs. Ettevõte ja keskkond. Ökoloogia ja ökoloogiline majandamine. Globaalsed keskkonnaprobleemid. Vee- ja õhupuhastusprotsessid. Jäätmemajandus. Energiamajandus. Taastuvate loodusressursside ökonoomika kalapopulatsiooni näitel. Säästva arengu majanduspoliitikad: majandussüsteemi kasvu mõju jätkusuutlikkusele, säästva arengu definitsioon ja mõõtmine, kohalikud ja rahvusvahelised säästva arengu poliitikad. Jätkusuutlikkus ja majanduskasv: demograafilised ja ökoloogilised aspektid ning vastavad strateegiad. Keskkonnakaitse seos jätkusuutlikkusega, valitsuste roll selles. Jätkusuutlik kasv ja roheline kuldreegel: keskkonnaga arvestav kasvumudel. Poliitikate rahvusvaheline koordineerimine: kasvuhoonegaaside emissiooni vähendamine ja energeetika efektiivsus. Rahvusvahelised kliimakokkulepped. Rahvusvaheline kvoodikaubandus, süsinikumaksud. Tööstuse konkurentsivõime ja keskkonnaregulatsioonid. Keskkonna reguleerimise rahvusvaheline koordineerimine. Tugev ja nõrk jätkusuutlik areng. Eetika, religioon ja säästev areng.
brief description of the course in English
Environment as a system. Definition of the environment and main regularities: laws of thermodynamics, ecological systems, substance turnover, trophic pyramid. Man and the environment: biological and cultural evolution, economic formations. Human impact on the environment. Types of capital, nature capital. Growth limits, environmental factor in future scenarios. Classification of natural and environmental resources. Renewable and non-renewable resources, reserves and flows. Environmental evaluation and evaluation methods. Environmental damage, its economic and legal aspects. Market failure. Externalities and their introduction. Theory of marginal utility. Marginal production costs and marginal social costs. Marginal cost of pollution abatement and marginal cost of damage caused by pollution. Effective pollution. Methods for regulating pollution and practices in EU. Pollution tax. Classification and consumption of environmental goods. Financial and social cost-benefit analysis. Enterprise and the environment. Ecology and ecological management. Global environmental problems. Water and air purification processes. Waste handling. Energy. Economics of renewable natural resources at the example of fish population. Economic policies of sustainable development: effect of economic system growth on sustainability, definition and measurement of sustainable development; local and international sustainable development policies. Sustainability and economic growth: demographic and ecological aspects and the respective strategies. The relationship between environment protection and sustainability, government role. Sustainability growth and the Green Golden Rule: a growth model with environmental assets. International coordination of policies: reduction of greenhouse gas emissions and energy efficiency. International climate agreements. International quota trading, carbon taxes. Industrial competitiveness and environmental regulations.
type of assessment in Estonian
Õppeaine lõppeb kirjaliku eksamiga, mis koosneb lahtistest küsimustest. Eksam määrab 60% lõpphindest. 40% annavad seminaris tehtav töö ja kodutööd.
type of assessment in English
The course ends with a written examination comprising open-ended questions. The examination contributes 60% of the final grade. 40% of the final grade is received from the work in seminars and homework.
independent study in Estonian
Valmistumine seminarideks vastavalt õppejõu poolt antud ülesannetele. Üliõpilased peavad iseseisvalt läbi töötama õppejõu poolt määratud materjalid ning teadusartiklid.
independent study in English
Preparation for seminars based on the assignments given by lecturer. Students need to go independently through the materials and research papers named or provided by the lecturer.
study literature
Põhiõpik: ". Juurikas, K., Purju, A., Pädam, S., Rõbakova, J. Keskkonnaökonoomika. Tallinn: TTÜ Kirjastus. 2004. "The Economics of Sustainable Development" (eds. I. Goldin and L. Alan Winters). Lisaõpikud: "Handbook of Sustainable Development" (eds. G. Atkinson, S. Dietz and E. Neumayer) 2007; V. Martinet "Economic Theory and Sustainable Development; Titenberg, T. Environmental and Natural Resource Economics. Addison Wesley publ.
study forms and load
daytime study: weekly hours
4.0
session-based study work load (in a semester):