course aims in Estonian
Õppeaine eesmärk on õppida tundma rahvusvahelise majanduse teooria põhiprintsiipe ning arendada vajalikke oskusi, et saada aru kontseptuaalsetest ja empiirilistest rahvusvahelise majanduse probleemidest.
course aims in English
The aim of this course is to learn the main principles of international economics, and develop necessary skills for understanding conceptual and empirical issues in international economics.
learning outcomes in the course in Est.
Õppeaine läbinud üliõpilane:
- tunneb rahvusvahelise majanduse baasmõisteid ja –seoseid;
- tunneb rahvusvahelise kaubavahetuse põhilisi mudeleid;
- tunneb väliskaubanduspoliitika põhilisi instrumente;
- tunneb avatud majanduse rahvamajanduse arvepidamise ja maksebilansi olemust;
- saab aru vahetuskursside olemusest ning valuuta- ning rahaturu toimimisest;
- oskab analüüsida monetaar- ja fiskaalpoliitika mõju majandusele erinevate vahetuskursirežiimide korral.
learning outcomes in the course in Eng.
After passing the course the student:
- knows the basic terms and relations of international economics;
- knows the main models of international trade;
- knows the main international trade policy instruments;
- knows the essence of national income accounting and the balance of payments of an open economy;
- understands the essence of exchange rates and the functioning of the foreign exchange market and money market;
- is able to analyse the effects of monetary and fiscal policy on the economy in case of different exchange rate regimes.
brief description of the course in Estonian
Suhtelise eelise teooria: Ricardo mudel; spetsiifiliste faktorite mudel; Heckscheri-Ohlini mudel; väline mastaabisääst; väliskaubanduspoliitika instrumendid; rahvamajanduse arvepidamine ja maksebilanss; vahetuskursid ja valuutaturg; rahaturg; intressipariteet; toodang ja vahetuskurss lühiperioodil; fikseeritud vahetuskursid ja valuutainterventsioon.
brief description of the course in English
The concept of comparative advantage: the Ricardian model; the specific factors model; Heckscher-Ohlin model; externam economies of scale; international trade policy instruments; national income accounting and the balance of payments; exchange rates and foreign exchange market; money market; interest parity; output and exchange rate in the short run; fixed exchange rates and foreign exchange intervention.
type of assessment in Estonian
Lõpphinne kujuneb järgnevalt: Moodle testid (10%), kontrolltöö (25%), eksam (65%). Õppeaine loetakse positiivselt sooritatuks, kui üliõpilane on tervikuna kogunud vähemalt 51 punkti. Eksamile mitte ilmumise korral üliõpilane lõpphindamisele ei pääse ning tulemuseks on „mitteilmunud“ („MI“).
type of assessment in English
The final grade is composed of the following: Moodle tests (10%), written test (25%), exam (65%). The student has passed the course if he/she has received at least 51 points. If the student does not show up for the exam, the final result of the course will be “not attended” (“MI”).
independent study in Estonian
Loengute ja harjutustundide materjali läbitöötamine; ülesannete lahendamine.
independent study in English
Studying material of lectures and seminars; solving exercises.
study literature
Paul R. Krugman, Maurice Obstfeld & Marc J. Melitz, (2012), International Economics: Theory & Policy. Pearson, 9th edition.
study forms and load
daytime study: weekly hours
3.0
session-based study work load (in a semester):