course aims in Estonian
Üliõpilase poolt õppeaasta jooksul omandatud teoreetiliste teadmiste kinnistamine töökeskkonnas
course aims in English
Consolidation of academic knowledge acquired during the second year studies in work environment.
learning outcomes in the course in Est.
Üliõpilane:
- tunneb praktikaettevõtte spetsiifikat, struktuuri, osakondade funktsioone ja seoseid, personalipoliitikat;
- oskab analüüsida ettevõtte majandustegevust ja kohta sise- ning välisturul,
- tunneb tooteid ja teenuseid, oskab korraldada ja planeerida tootmist või oma töölõiku, koostada projekte;
- oskab vormistada ettevõtte tegevust reguleerivaid juhiseid.
- teab töö- ja keskkonnaohutuse, jäätmekäitluse põhinõudeid, energialiike ja säästuvõimalusi;
- on arendanud suhtlemis-, meeskonnatöö-, planeerimis-, arvepidamisoskusi, samuti tööks vajalikke isikuomadusi;
- oskab hinnata oma toimetulekut probleemsituatsioonides;
- oskab reaalselt hinnata personaalseid arenguvajadusi ja valmidust töötada juhina.
learning outcomes in the course in Eng.
A student:
- knows the profile, organigram, functions of and links between departments, as well as the human resources policy of the firm/organisation where practical industrial training takes place;
- is familiar with the products and services, is able to plan and organise production, write projects:
- can formalise guidelines governing the functioning of the enterprise;
- is familiar with the basic requirements of occupational and environmental safety and waste
handling, knows types of energy and ways of saving energy;
- has developed their interpersonal, teamwork, planning, reporting skills, as well as personal characteristics required for work;
- can assess his/her ability to cope with problematic situations;
- can realistically assess their need of personal development and readiness to work as a leader/manager.
brief description of the course in Estonian
Õpitakse tundma praktikakoha tegevust, kasutada ja kinnistada õpingutes omandatud teoreetilisi teadmisi ning omandada ja arendada praktilisi oskusi.
brief description of the course in English
Learning about the operation and functioning of a training-partner organisation; use and revision of academic knowledge obtained; acquisition and developing of practical professional skills.
type of assessment in Estonian
Projektitöö arvestamise aluseks on:
- Kirjalik aruanne, mis vastab lähteülesandele nii sisult kui vormilt.
- Aruande avalik kaitsmine. Hinnatakse esitluse kompaktsust, informatiivsust ja üliõpilase analüüsivõimet ning oskus küsimustele vastata.
- Ettevõtte juhendaja poolt täidetud hindamisankeet ja tõend.
type of assessment in English
For positive assessment a student has to present/undergo:
- a written training report that corresponds to the initial task both in its content and format;
- public defence of the training report; aspects to be assessed: conciseness and thoroughness of presentation, depth of analysis and ability to answer questions on the report/training;
- grading questionnaire completed by the practical training supervisor and a certificate issued by the placement organisation/firm.
independent study in Estonian
Üliõpilane:
- töötab praktikaettevõttes juhindudes kehtivast töökorraldusest, sisekorraeeskirjadest ning volitatud isikute seaduspärastest korraldustest;
- täidab praktikal tehtud tööde ja tegevuste tabelit, mille alusel koostab praktikaaruande.
independent study in English
A student:
- works at a partner organisation, considering that their work is regulated by valid work arrangement, internal procedure rules and by the lawful orders of authorised persons;
- completes a timesheet on all duties and tasks and writes a practical training report.
study literature
Praktikajuhendid
study forms and load
daytime study: weekly hours
0.0
session-based study work load (in a semester):