course aims in Estonian
Anda ülevaade ülikoolis toimetulemiseks ning õppekava läbimiseks vajalikest õpioskustest, selgitada kõrgkoolis õppimise reeglistikku, tutvustada akadeemilist stiili ja eetikat.
Luua võimalus akadeemilise kirjutamise, erialase kirjanduse leidmise ja funktsionaalse lugemisoskuse alaste oskuste kujunemiseks. Harjutada eesti keeles erinevate funktsionaalstiilide korrektset kasutamist ning üliõpilastööde vormistamist.
course aims in English
The aim of the course is to give an overview of learning skills necessary to do well in the university.
learning outcomes in the course in Est.
Aine läbinud üliõpilane:
- teab kõrgkooliõpingute korralduse põhimõtteid (TTÜs) ja õppevorme; on tutvunud üliõpilaste mobiilsus- ja toetusvõimalustega;
- tunneb oma õppekava ja oskab teadlikult ja otstarbekalt planeerida selle läbimist;
- oskab luua korrektselt vormistatud ja viidetega varustatud akadeemilist eestikeelset teksti sobilikke infoallikaid kasutades;
- oskab kasutada kriitilise mõtlemise, funktsionaalse lugemise, kirjutamise meetodeid ja strateegiaid, esitada oma seisukohti nii suuliselt kui kirjalikult;
- valdab õppetöös kasutatavaid õpikeskkondi;
- oskab kasutada õppetegevust ja/või kutsetegevust toetavaid enamlevinud programme ning osaleda veebipõhisel kursusel.
learning outcomes in the course in Eng.
Student knows:
- the principles which university studies based on and forms of learning;
- types of student papers and general requirements of the preparation and formulation for these papers.
brief description of the course in Estonian
Kõrgkooliõpingute korraldus, õppevormid ja õppemeetodid: olulised regulatsioonid (nt õppekorralduseeskiri), reeglid ja õppetegevuses kasutavad e-keskkonnad (Moodle, ÕIS); arvutiressursid, andmebaasid.
Õpioskused: õpistiilid ja –strateegiad, õppimise planeerimine (sh VÕTA), ajajuhtimine, enesejuhtimine, töö ja õpingute ühitamine, erialaste praktika- ja karjäärivõimaluste lühitutvustus.
Üliõpilastööde liigid ning nende koostamise ja vormistamise alused. Teadus- ja erialainformatsiooni allikad, nende kasutamine. Teadusteksti struktuurielemendid, teadusteksti eristamine argitekstidest; allikate kvaliteedi kriitiline hindamine.
Akadeemiliste tekstide liigid (essee, referaat, uurimistöö), nende koostamise ning vormistamise baasreeglid. Viitamise põhimõtted ja viitekirjete vormistamine, plagiaadi mõiste ja teadustöö eetika.
Eesti keel – õigekiri, oskuskeel, hea akadeemiline stiil.
brief description of the course in English
Organisation of university-level studies, study forms and methods. Types of student papers, basics of their preparation and formal requirements. Sources of scientific and professional information and their use.
type of assessment in Estonian
Praktilised iseseisvad tööd/ülesanded Moodle keskkonnas on esitatud tähtajaliselt ning kõigi tööde soorituslävend (60%) on ületatud: õppekorralduse test; informaalsed õpingud tasemeõppe kontekstis, infohanked, refereerimine.
Sisu, nõuded ja hindamiskriteeriumid on välja toodud Moodle e-kursusel.
type of assessment in English
All tasks corrected and updated following the feedback received in practical courses.
independent study in Estonian
Iseseisvate tööde loetelu ja juhised nende tegemiseks on välja toodud Moodle-kursusel
independent study in English
Practical tasks, content and guidelines on e-course.
study literature
Tallinna Tehnikaülikool, www.taltech.ee.ee
McMillan, K., Weyers. J. 2012. Õppimine kõrgkoolis. Tudengi käsiraamat. SA Archimedes
Kasik, R., Erelt, M., Erelt, T. (2011). Eesti keele väljendusõpetus kõrgkoolidele. Tallinn: Emakeele Selts
study forms and load
daytime study: weekly hours
2.0
session-based study work load (in a semester):