course aims in Estonian
- Selgitada elus ja eluta looduse toimimise põhilisi seaduspärasusi, tutvustada kaasaja keskkonnakaitse aluseid ja põhimõisteid, looduse ja ühiskonna vahelisi seoseid; teadvustada globaalprobleeme ja anda teadmisi nende lahendamise teedest
- Selgitada säästva arengu kohase käitumise võimalusi indiviidi, organisatsiooni ja ühiskonna tasemel
course aims in English
- To give students knowledge of the fundamentals and basic terms of environmental protection, to analyse relations between nature and society, to discuss global problems and the ways for their solution
- To introduce ways of sustainable development oriented behaviour and action at an individual, organisational and society level
learning outcomes in the course in Est.
Üliõpilane:
- saab aru elusa ja eluta looduse vahelistest suhetest ning inimtegevuse mõjust loodusele;
- mõistab tänapäeva keskkonnaprobleeme;
- tunneb keskkonnakaitse ja säästva arengu põhimõtteid ning oskab teha keskkonnasõbralikke valikuid oma isiklikus ja tööelus;
- mõistab inimese vastutust looduskeskkonna kasutamisel ja muutmisel ning oskab leida lahendusvõimalusi inimtegevuse negatiivse mõju vähendamiseks oma erialal;
- on võimeline selgitama keskkonnakaitse, majanduse ja ühiskonna vahelisi seoseid, vastuolusid ja nende lahendamise teid säästva arengu kontekstis.
learning outcomes in the course in Eng.
A student:
- is aware of and understands the existing environmental problems;
- knows principles of the environmental protection and is able to make environment-friendly choices in their personal life and at work;
- perceives man’s responsibility for making use of and changing the natural environment and is able to find solutions for minimization of the negative human impact caused in their field of activity;
- is able to analyse relations and conflicts between environmental protection, economy and society and to suggest solutions in the context of sustainable development.
brief description of the course in Estonian
Keskkonnakaitse ajalugu. Inimtegevuse mõju keskkonnale ja ühiskonna areng. Keskkonnaökoloogia, ökoloogia alused, füüsikaline ja keemiline keskkond, keskkonnamuutuste tagajärjed. Taastuvad ja taastumatud loodusvarad. Keskkonnamürgid. Keskkonnakaitse põhiprintsiibid. Vähejäätmeline ja jäätmevaba tehnoloogia. Veekaitse, atmosfäärikaitse, jäätmemajandus. Keskkonnakaitse tööstuses, tooraine- ja energiabilansid. Keskkonnakaitsealane seadusandlus, standardimine ja kontroll. Keskkonnakaitse majandusalused. Läänemere regiooni keskkonnakaitse korraldamine.
brief description of the course in English
History of environmental protection. Human impact on the environment and development of the society. Environmental ecology, fundamentals of ecology, physical and chemical environments, results of environmental changes. Renewable and non-renewable natural resources. Ecotoxic substances. Principles of environmental protection. Waste-free technologies and technologies with a reduced waste-level. Water protection, air protection, waste management. Measures of environmental protection in industry, raw material and energy balances. Environmental protection legislation, standardization and inspection. Economic basis of environmental protection. Organization of the environmental protection in the Baltic Sea region.
type of assessment in Estonian
- Aktiivne osalemine loengutes ja seminarides - 20%
- Valitud teemal referaadi koostamine ja selle ettekandmine - 50%
- Kursuse vältel sooritatavad kirjalikud tööd - 30%
type of assessment in English
- Active participation in lectures and seminars - 20 %
- Writing of a paper on a chosen topic and its presentation in the class - 50 %
- Tests and written assignments during the course - 30 %
independent study in Estonian
- Referaat valitud teemal ja selle ettekanne kaaslastele
- Foorumiarutelud
- Ökoloogilise jalajälje mõõtmine
- Loengutel esitatud materjalide läbitöötamine ja omandamine
independent study in English
- Writing of a paper on a chosen topic; an oral presentation to other students
- Measuring of the ecological footprint
- Independent learning of topics covered in lectures
study literature
E. Petrone. Roheliseks kasvamine. Petrone Print, 2011, 224 lk.
H. Karik, K.K. Kuiv. Keskkond ja keemia. Ohud ja hüved. Koolibri, 2007, 104 lk.
V. Keppart. Keskkonnakaitse. Looduskaitse. Kirjastus Ilo, 2006, 264 lk
Maailm aastal 1999. Brown, L. et Al SEI Tallinn, 2000
Maailm aastal 2000 Brown,L et. Al SEI Tallinn 2002
study forms and load
daytime study: weekly hours
2.0
session-based study work load (in a semester):