course aims in Estonian
Anda õppijale süsteemsed teadmised ja oskused IKT vahendite, sh rakendustarkvara igapäevaseks ajasäästlikuks kasutamiseks õppe- ja erialatöös;
Suunata lahendama erialaseid probleeme standardse kontoritarkvaraga;
Arendada loogilist, analüütilist ja algoritmilist mõtlemist, harjutada üliõpilasi kasutama matemaatilist sümboolikat;
Anda alusteadmised matemaatilisest statistikast;
Anda oskused tabelarvutuse programmide kasutamiseks statistiliste probleemide modelleerimisel ja lahendamisel.
course aims in English
The course is aimed at developing the computer literacy of students and at furtherance of their ICT and application software skills required for everyday use in studies and professional work. To develop logical, analytical and algorithmic thinking; to train students to use mathematic symbols. To equip student with fundamentals of Mathematical Statistics and skills of spreadsheet-based data processing for statistical problem modelling and problem solving.
learning outcomes in the course in Est.
Üliõpilane:
- tunneb IKT töökeskkondi ja üldotstarbelise rakendustarkvara võimalusi ning oskab neid efektiivselt rakendada probleemide lahendamisel;
- oskab loogiliselt ja argumenteeritult põhjendada ülesannete lahendamiseks valitud IT vahendite ja meetodite otstarbekust;
- rakendab igapäevaselt infoühiskonnale omaseid küberturvalisuse ja -eetika põhimõtteid;
- rakendab ülesannete lahendamisel matemaatilisi kontseptsioone, algoritme ja esitusviise;
- teab lihtsamaid statistikarakendusi, kasutab arvjooniseid statistiliste probleemide lahendamisel;
- koostab ja lahendab statistikaülesandeid tabelarvutusprogrammi abil.
learning outcomes in the course in Eng.
On completion of the course, the student
- has an overview of the ICT environments and use of general-purpose application software; is able to apply them in problem solving;
- is able to rationally explain and justify the use of the ICT tools and methods chosen;
- follows the principles of cyber security and cyber ethics;
- applies mathematical concepts, algorithms and formats of presentation in problem solving;
- knows basic statistics applications; uses diagrams and charts in solving statistical problems;
- prepares and solves statistical problems by means of spreadsheets.
brief description of the course in Estonian
Tõenäosuse mõiste. Matemaatilise statistika alustõed. Kirjeldav ja järeldav statistika. Statistika vahendid tabelarvutuses.
IKT toimimise aluspõhimõtted, riistvara, andmeside, tarkvara, operatsioonisüsteem, otsinguvahendid, printimine, ohutusnõuded, ergonoomika jne; digitaalse info loomise, edastamise ja käitlemise võimalused ja eetilised aspektid ;
Rakendustarkvara paketid: võimalused ja kasutamine. Keerulisem töö tekstitöötluse-, tabelarvutuse ja esitluse loomise programmidega. Erinevate lisarakenduste kasutamine (valemiredaktor, skeemide koostamine jne).
Tabelarvutus: andmete tüübid, aadressid, valemid, tabelite vormindamine, diagrammid. Funktsioonide omavaheline kombineerimine, andmetabelid, risttabelid, andmete konsolideerimine, erinevate funktsioonide kasutamine.
Ärigraafika, esitluse loomine, skeemid vormindamine, esinemine. Erialakesksed harjutused.
brief description of the course in English
Concept of probability. Fundamentals of Mathematical Statistics. Descriptive and inferential statistics. Statistical functions in spreadsheets.
Principles of ICT; hardware, software, data communication, operation system; search tools; printing; safety requirements, ergonomics. Creation, processing and forwarding of digital information; ethics in ITC. Application software packages, their potential and use. Text processing, spreadsheets, presentation tools. Specific applications (formula editor, charts and graphs). Spreadsheets: types of data, addresses, formulae, tables. Combining of functions, consolidation of data, cross-tables. Graphic presentation of business information; creation of electronic presentations. Practical assignments.
type of assessment in Estonian
Tähtaegselt esitatud praktilised iseseisvad tööd; kõigi tööde soorituslävend (60%) on ületatud.
Iseseisvate tööde loetelu ja juhised nende tegemiseks on välja toodud Moodle-kursusel.
Arvestuse saamisel hinnatavateks teguriteks on: ülesande sisust arusaamine ja lahendamiseks sobivate valemite valimine ja seoste loomine ning arvutuste korrektne sooritamine ning vormistus.
type of assessment in English
Prerequisite for passing the course: all assignments are submitted and pass the required minimum score set for each task. Aspects assessed: understanding and interpretation of the task/problem, choice of suitable formulae, ability to connect concepts, correctness of calculations, structure and layout.
independent study in Estonian
Lahendatakse õppejõude poolt määratud ülesandeid kasutades rakendusprogramme.
independent study in English
Independent work lies in preparation and timely submission of homework assignments according to the instructions.
study literature
Vajalikud materjalid on kättesaadavad Moodle-kursusel.
Internetist leitavad õppe- ja abimaterjalid, mis on abiks arvutikasutusoskuse täiendamisel.
Roomets, S., Statistika algkursus. Tallinn, 2000
Niglas, K. Statistika põhikursus. Tallinn, 1997.
study forms and load
daytime study: weekly hours
4.0
session-based study work load (in a semester):
practices
3.0
practices
16.0
exercises
0.0
exercises
14.0