Public Innovation
BASIC DATA
course listing
Y - courses in joint study programmes
course code
S0H07B
course title in Estonian
Avalik innovatsioon
course title in English
Public Innovation
course volume CP
-
ECTS credits
8.00
to be declared
yes
assessment form
Examination
teaching semester
autumn
language of instruction
Estonian
English
Study programmes that contain the course
code of the study programme version
course compulsory
MVGM16/25
yes
Structural units teaching the course
MN - Ragnar Nurkse Department of Innovation and Governance
Course description link
Timetable link
View the timetable
Version:
VERSION SPECIFIC DATA
course aims in Estonian
Õppeaine üldeesmärk on anda teadmised avaliku innovatsiooni seisukohalt olulistest uurimisküsimustest.
course aims in English
General objective of the subject is to provide insights into research issues relevant for public innovation.
learning outcomes in the course in Est.
Õppeaine edukalt läbinud üliõpilane:
- kirjeldab avaliku sektori innovatsiooni ja innovatsiooniprotsesside aluseid;
- oskab võrrelda avaliku innovatsiooni valdkonna juhtumeid ja teooriaid;
- teab, kuidas riigiasutused tegelevad avaliku innovatsiooniga;
- rakendab omandatud (teoreetilisi) teadmisi ja teadmisi juhtumitest reaalses elus;
- kirjeldab ja rakendab avaliku innovatsiooni peamisi kontseptsioone ja teooriaid;
- iseseisvalt leiab, valib, hindab kriitiliselt ja kasutab õigeid ressursse avaliku innovatsiooni uuringute mõistmiseks ja analüüsimiseks;
- arvestab kodutöös õppetundidega koduriigi avaliku halduse organisatsioonide jaoks;
- edastab avaliku innovatsiooni võtmekontseptsioonid ja juhtumid selgelt ja ühemõtteliselt nii akadeemilisele kui ka praktikutest auditooriumile;
- näitab kriitilist suhtumist avalikesse innovatsioonimudelitesse, teooriatesse ja tegelikesse juhtumitesse.
learning outcomes in the course in Eng.
After successfully passing the subject the student:
- describes the basics regarding public sector innovation and processes of innovation;
- can compare cases and theories in the field of public innovation;
- knows how public administrations deal with public innovation;
- applies the acquired (theoretical) knowledge and insights on real-life cases;
- describes and applies the main concepts and theories regarding public innovation;
- independently finds, selects, critically assesses and uses the correct resources to understand and analyse research on public innovation;
- considers, in reflection papers, the lessons learned for public administration organisations in their home country;
- clearly and unambiguously communicates key concepts and cases in public innovation to an academic as well as a practitioner audience;
- shows a critical attitude towards public innovation models, theories and real-life cases.
brief description of the course in Estonian
Kursus koosneb loengusarjast, kus tutvustatakse avaliku sektori innovatsiooni kontekstis peamisi mõisteid, teooriaid ja suundumusi
avaliku halduse vaatenurgast, mis tähendab, et õpilased peavad tunni ajal aktiivselt mõtlema ja töötama. Kirjandus saadaval Toledo kaudu) toetab loengutunde.

Avaliku innovatsiooni ja digitaliseerimisega seotud kohalike, piirkondlike ja rahvusvaheliste/riiklike avalike organisatsioonide praktikud peavad rea loenguid.

Kursus koosneb ka külaskäikudest avalikesse või poolavalikesse organisatsioonidesse, mis mängivad olulist rolli avaliku innovatsiooni ja eriti digitaliseerimise valdkonnas. Välivisiitide käigus tutvustatakse üliõpilastele organisatsiooni ja selle põhimõtteid ja/või neile antakse külalisloeng konkreetse uuenduse kohta.
brief description of the course in English
The course consists of interactive lectures introducing key concepts, theories and trends in the context of public innovation
from a public administration perspective, meaning that students must think and work actively during class. The literature
(available via Toledo) supports the classes.

A number of lectures are delivered by practitioners from local, regional and (inter)national public organizations involved in
public innovation and digitalization.

The course also consists of a series of field visits to public or semi-public organisations that play role in public innovation, and
in particular digitalisation. During the field visits, students will be introduced to the organization and its policies, and/or will
receive a guest lecture on a particular innovation.
type of assessment in Estonian
Kursuse hindamine koosneb kolmest osalisest hindamisest:

Teadustöö (40%)
Oskuste test (40%)
Peegeldusaruanded (20%)

Kursuse hinne antakse vastavalt üksikute hinnatavate tööde kvaliteedile. Teadustöös kontrollitakse õpilaste võimet iseseisvalt leida, valida, kriitiliselt hinnata ja kasutada õigeid ressursse avaliku innovatsiooni uurimistöö mõistmiseks ja analüüsimiseks. Peegeldusaruannetega kontrollitakse õpilaste võimet omandatud teadmisi rakendada ja sõnastada saadud õppetunde riigi avaliku sektori jaoks. Oskuste test koosneb veebiseminaride või teadmusklipi koostamisest, et testida õpilaste võimet avaliku innovatsiooni võtmemõisteid ja juhtumeid selgelt ja ühemõtteliselt edastada nii akadeemilisele kui ka praktikutest publikule.

Kodutööde esitamise tähtaeg ja muud tähtajad otsustab õppejõud ja info edastatakse Toledo vahendusel. Lõpptulemus arvutatakse ja väljendatakse ümardatuna 20-st.
type of assessment in English
The evaluation of this course consists of three partial evaluations:

Scientific paper (40%)
Skills test (40%)
Reflection reports (20%)

The grades for this course are given according to the quality of the individual documents. The scientific paper tests students´ ability to independently find, select, critically assess and use the correct resources to understand and analyse research on public innovation. The reflection reports test students’ ability to apply acquired knowledge and formulate lessons learned for the public sector of a country. The skills test consists of the production of a webinars or knowledge clip to test students´ ability to clearly and unambiguously communicate key concepts and cases in public innovation to an academic as well as a practitioner audience.

The submission deadline and other deadlines are decided by the lecturer(s) and communicated via Toledo. The final result is calculated and expressed as a round number out of 20.
independent study in Estonian
Semestri jooksul on üliõpilastele ette nähtud mitmed kodutööd, mis tuleb esitada. Lisaks peavad õpilased olema tutvunud lugemikuga ja teadma selle sisu.
independent study in English
During the semester, students have to undertake and submit take home assignments. In addition, students need to be acquainted with the reader.
study literature
Slides and additional readings (scientific papers) are made available through Toledo.
study forms and load
daytime study: weekly hours
5.5
session-based study work load (in a semester):
lectures
3.0
lectures
-
practices
0.0
practices
-
exercises
2.5
exercises
-
lecturer in charge
-
LECTURER SYLLABUS INFO
semester of studies
teaching lecturer / unit
language of instruction
Extended syllabus
Course-teacher pairs of the corresponding version are missing!
Course description in Estonian
Course description in English