course aims in Estonian
Omandada erialane inglise keel tasemel, mis võimaldab suhelda eriala puudutavatel teemadel nii suuliselt kui ka kirjalikult.
course aims in English
To acquire English for Specific Purpose at the level that enables the communication on speciality-related topics as orally as in writing.
learning outcomes in the course in Est.
Ainekursuse läbinud üliõpilane saab aru erialase suunitlusega tekstidest ning oskab teha loetust ja kuuldust kokkuvõtet; teab erialaterminoloogia selgitamise erinevaid võtteid ja on omandanud vähemalt 150 erialaterminit; oskab luua ja esitada ettekandeid kaasaegsete tehniliste vahenditega; suudab aktiivselt osaleda arutelus, oskab esitada, põhjendada ja kaitsta oma arvamust.
learning outcomes in the course in Eng.
By the completion of the course a student is able to understand speciality-related texts and summarize texts as orally as in writing; knows different strategies for explaining terminology and has acquired minimum 150 terms; is able to create and make presentations with the help of contemporary presentation tools; can participate actively in a discussion or a debate, contribute, account for and sustain his / her opinion.
brief description of the course in Estonian
Erialase suunitlusega kirjanduse läbitöötamine ja refereerimine. Töö erialasõnastikega. Erialase sõnavara omandamise võtted. Erialases suhtlemises kasutatav keel. Arutelud ja diskussioonid. Ettekannete (sh rühmaettekannete) koostamine ja esitamine.
brief description of the course in English
Reading and paraphrasing speciality-related texts. Dictionary work with speciality dictionaries. Strategies for explaining terminology and concepts. The language used for professional communication. Discussions and debates. Preparation and making oral presentations (including group presentations).
type of assessment in Estonian
mitteeristv hindamine
type of assessment in English
pass or fail assessment
independent study in Estonian
Erialase suunitlusega artiklite / tekstide lugemine; kokkuvõtte kirjutamine; ettekande koostamine; ülesannete täitmine Moodle`is (kuulamis-, lugemis-, kirjutamis- ja vaatamisülesanded, osalemine Foorumi aruteludes; erialase sõnastiku koostamine).
independent study in English
Reading articles / texts in the field of speciality; writing a summary; preparing an oral presentation; fulfilling tasks in Moodle (listening, reading, writing and watching tasks, Forum discussions; uploading terms in Moodle glossary).
study literature
Fitzgerald, P., McCullagh, M., Tabor, C. 2012. English for ICT Studies in Higher Educaton Studies. Garnet Education.; õppejõu poolt koostatud materjalid Moodle`is; populaarteaduslikud ja erialased ajakirjad, Internetipõhised materjalid (sõnastikud, käsiraamatud, videoloengud, audioülesanded).
study forms and load
daytime study: weekly hours
2.0
session-based study work load (in a semester):
practices
2.0
practices
16.0