course aims in Estonian
Õppeaine üldeesmärgid on:
- anda Ettevõtte Arhitektuuri Juhtimise määratlus ja anda ülevaade Ettevõtte Arhitektuuri Juhtimise mõistetest, mudelitest, meetoditest ja vahenditest ning samuti tutvustada seonduvaid parimaid praktikaid, mida kõige sagedamini rakendatakse;
- tutvustada üliõpilastele arhitektuuriliste artefaktide loomist ja arhitektuuri raamistikku, mida arutatakse praeguse aja uurimistöödes ja praktikas;
- selgitada väljakutseid, millega tänapäeva ettevõtted silmitsi seisavad ja vastuseid, mida Ettevõtte Arhitektuuri Juhtimine annab selles kontekstis.
course aims in English
General objectives of the subject are:
- to learn the definition and to provide insights into the concepts, models, tools and methods of Enterprise Architecture Management as well as enrich students with insights from the associated best practices commonly applied;
- to introduce the creation of architectural artifacts and study architecture framework currently discussed in research and practice;
- to explain the challenges today’s enterprises are facing and the answers Enterprise Architecture Management provides in this context.
learning outcomes in the course in Est.
Õppeaine edukalt läbinud üliõpilane:
- Teab mitte ainult peamiseid Ettevõtte Arhitektuuri Juhtimise kontseptsioone, mudeleid ja meetodeid, vaid on ka võimeline arendama ja juhtima Ettevõtte Arhitektuure;
- Saab aru praegustest arengutest ja raamistikest ettevõtte arhitektuuri rakendamise vallas;
- On varustatud meetoditega planeerimaks, loomaks ja valitsemaks selliseid arhitektuure;
- On omandanud praktilised oskused arhitektuuri arendamiseks juhtumiuuringute läbitöötamise kaudu ja tulemuste esitlemisega;
- Näitab võimekust teha koostööd meeskonnas ja juhtida aega efektiivselt;
- On omandada esitlus- ja argumenteerimisoskused auditooriumi ees;
- demonstreerib analüütilisi ja loogikaoskusi, kasutades süntaktiliselt ja semantiliselt määratletud modelleerimise keelt.
learning outcomes in the course in Eng.
After successfully passing the subject the student:
- knows not only the main concepts, tools, models and methods of Enterprise Architecture Management, but also is able to develop and manage Enterprise Architectures;
- understands current developments and frameworks in the domain of architecture implementation;
- is equipped with methods for planning, creating and governing such architectures;
- has acquired practical skills in architecture development through work with case studies and presentation of results;
- demonstrates ability to cooperate in teams and manage time efficiently;
- has acquired presentation and discussion skills in front of the complete audience;
- demonstrates analytical and logic skills by using a syntactically and semantically defined modeling language.
brief description of the course in Estonian
Vajadus arhitektuuride järele keerulistes organisatsioonides ümberkujundamise vahendina on ajendatud väljakutsetest, millega ettevõtted seisavad silmitsi tänapäeva äris. Arhitektuurid toetavad tõhusat planeerimist ja ettevõtluse valitsemist tervikuna, mis koosneb ärist ja IT-st. Järjekindlalt ellu viiduna, nad hõlbustada majandusüksuste omavaheliste suhete mõistmist, asetavad nad strateegilised eesmärkide vaatesse ja aitavad määratleda soovitud positsiooni ja tegevuskava selle realiseerimiseks. Kursus rõhutab infohalduse aspekti kui inseneeria eriala ja mitte ainuüksi juhtimise distsipliini valdkonda. Ettevõtte Arhitektuuri Juhtimine propageerib terviklikku lähenemist, mis peaasjalikult sihib äri ja IT valdkondade lähendamist ühe või mitme ettevõtte üleselt ning muutmisprotsesside hõlbustamist ja valitsemist. Infojuht omab seeläbi ettevõtte informatsioonilise infrastruktuuri arhitekti rolli.
brief description of the course in English
The need for architectures in complex organizations as an instrument for transformation is motivated by the challenges enterprises face in today’s business. Architectures support the effective planning and governance of enterprises as a whole consisting of business and IT. Consistently implemented, they facilitate the understanding of business entities’ interrelationships, set them in relation to strategic goals and help define the desired to-be state and the roadmap for its realization. This course stresses the aspect of information management as an engineering discipline, in contrast to being a management discipline only. Enterprise Architecture Management propagates a holistic approach that primarily aims at aligning the spheres of business and IT within one or across several companies and at facilitating and governing transformation processes. The Information Manager thereby has the role of an architect of the corporate information infrastructure.
type of assessment in Estonian
Arvestus kujuneb järgnevalt:
60% - Kirjalik eksam (120 minutit)
40% - Juhtumianalüüs koos EAM-tarkvara, esitlus (ca 40 lehekülge, ca 40 minutit esitlus)
type of assessment in English
The grade forms as follows:
60% - Final Written Exam (120 minutes)
40% - Case Study with EAM-Software, Presentation (ca. 40 pages, ca. 40 minutes presentation)
independent study in Estonian
Üliõpilasi julgustatakse valmistada ette kursuse ja harjutuste sisu ning võtta ette järeltöö meeskonnas. Seda toetab Learnwek foorum, mida kureerib õppetool. Juhtumiuuring on korraldatud grupitööna ja soodustab seega üliõpilaste oskust teha koostööd meeskondades ja juhtida oma aega efektiivselt. Vahetulemused esitatakse regulaarselt rühmade poolt auditooriumi ees. See parendab üliõpilaste esitlus- ja argumenteerimisoskusi. Leiab aset arhitektuurimudelite loomine, kasutades süntaktiliselt ja semantiliselt määratletud modelleerimiskeelt, mis teritab analüütilisi ja loogika oskusi.
independent study in English
Students are encouraged to prepare the contents of the lecture and exercises and to perform follow-up work in teams. This is supported by a Learnwek discussion forum that is guided by the chair. The case study is organized as group work and thus promotes the students’ ability to cooperate in teams and to manage their time efficiently. The intermediary results are presented regularly by the groups in front of the complete audience. This enhances the students’ presentation and discussion skills. The creation of architectural models by using a syntactically and semantically defined modeling language sharpens analytical and logic skills.
study forms and load
daytime study: weekly hours
4.0
session-based study work load (in a semester):