course aims in Estonian
Kursuse eesmärgiks on anda teadmised erinevate materjali liikide (klaas, plast, metall, kile, tekstiil, tetra, paber, papp) ning jäätmetekke võimaluste kohta, samuti anda ülevaade erinevate materjalide taaskasutuse ja korduvkasutuse võimalustest ja tehnoloogiatest..
course aims in English
The aims of the course are to give knowledge of different types of material (paper, plastic, metals, etc) and waste materials, also to give overview of recycling possibilities and technologies.
learning outcomes in the course in Est.
Kursuse läbinud üliõpilane tunneb materjalide liike, jäätmete tekkimise võimalusi ja nende taas- ja korduvkasutuse tehnoloogiaid.
learning outcomes in the course in Eng.
The student knows different types of materials, producing of wastes and material's recycling technologies.
brief description of the course in Estonian
Tutvustatakse erinevaid materjali liike,ning võimalusi kuidas neid sorteerida ja taaskasutada.
brief description of the course in English
The detailed overview of the different types of materials, producing and sorting of waste materials, recycling of materials.
type of assessment in Estonian
Toimub mitteeristav hindamine, selleks on grupitööd, lisaks iseseisvad kodutööd ning eristav hindamine (eksamitöö). Eksamitööle pääsemiseks peab olema osaletud grupitöödel ning esitatud iseseisvad kodutööd tähtajaks. Eksamitööle pääsemise eelduseks on ka loengutes osalemine
type of assessment in English
Estimation by results of group works and of home works.The student has completed all of the written assignments and taken part of the lectures before allowed to take the final exam.
independent study in Estonian
kodutööd erialaga seotud teemadel
independent study in English
written work on a given topic related to materials recycling
study literature
Kriipsalu M.; Maastik A. ; Truu J. Jäätmekäitlus ja pinnase tervendamine. 2016.
-Water and Waste Water Calculations Manual by C.C. Lee, Shun Dar Lin. 2001. M.D.LaGrega et al. Hazardous waste management. McGraw-Hill.
study forms and load
daytime study: weekly hours
4.0
session-based study work load (in a semester):
practices
1.0
practices
10.0