course aims in Estonian
Aine eesmärk on:
- tutvustada tehnoloogia, valitsemise ja kestlikkusega seotud olulisi kontseptsioone: tehnoloogia valitsemine, sotsiaal-tehnilised süsteemid, muutused ja transformatsioonid jms;
- anda põhjalik ülevaade mainitud kontseptsioonide tähendusest, esile kerkimise põhjustest ning olulistest dilemmadest ja debattidest;
- analüüsida mainituid kontseptsioonide olemust ning mõju sotsiaalmajanduslikule korrale (mh ettevõtete ärimudelitele, riigi rollile ühiskonnas);
- mõtestada lahti ühiskonna eri gruppide roll (ettevõtted, riik, kogukonnad) nendes kontseptsioonides;
- tutvustada nende kontseptsioonidega seotud klassikalisi akadeemilisi ning hiljutisi päevakajalisi arutelusid ja debatte.
course aims in English
General objective of the subject is to:
- introduce important concepts related to the technology, governance and sustainability: technology governance, socio-technical systems, changes and transformations, etc.;
- give a comprehensive overview of the meaning of the mentioned concepts, the reasons for their emergence and important dilemmas and debates;
- analyze the nature of the mentioned concepts and their impact on the socio-economic order (including the business models of companies, the role of the state in society);
- explain the role of different groups in society (companies, state, communities) in these concepts;
- introduce classic academic and recent current discussions and debates related to these concepts.
learning outcomes in the course in Est.
Õppeaine edukalt läbinud üliõpilane:
- selgitab kontseptsioonide, nagu tehnoloogia valitsemine, sotsiaal-tehnilised süsteemid, muutused ja transformatsioonid tähendust ning esile kerkimise põhjuseid;
- kirjeldab nende kontseptsioonide arenguid ajalooliselt ja rahvusvahelises võrdluses;
- hindab nende kontseptsioonide olulisust ja mõju tänasele sotsiaal-majanduslikule korrale (mh ettevõtete ärimudelitele, riigi rollile ühiskonnas);
- asetab kontseptsioonidega seotud akadeemilised debatid ja päevakajalised küsimused laiemasse ajaloolisesse ning rahvusvahelisse perspektiivi;
- selgitab lahti ühiskonna eri gruppide (ettevõtted, riik, kogukonnad) võimalikud rollid nendes kontseptsioonides;
- suhestab igapäevaseid arenguid nt turgudel, riikides ning erinevates organisatsioonides mainitud kontseptsioonide kontekstiga;
- demonstreerib individuaalseid analüütilisi oskusi ning projekti-põhiste ülesannete lahendamiseks vajalikke algteadmisi ja oskuseid.
learning outcomes in the course in Eng.
After successfully passing the subject, the student:
- explains the meaning and reasons for emergence of concepts such as technology governance, socio-technical systems, changes and transformations;
- describes the development of these concepts historically and in international comparison;
- evaluates the importance of these concepts and their impact on today's socio-economic order (including the business models of companies, the role of the state in society);
- locates academic debates and current issues related to the concepts into a broader historical and international perspective;
- explains the possible roles of different groups of society (companies, state, communities) in these concepts;
- relates daily developments, e.g. on markets, in countries and various organizations, with the context of these concepts;
- demonstrates individual analytical skills as well as basic knowledge and skills needed to solve project-based tasks.
brief description of the course in Estonian
Kursuse eesmärk on anda sissejuhatav ülevaade tehnoloogia, valitsemise ja kestlikkuse valdkondade fookustest, peamistest kontseptsioonidest – tehnoloogia valitsemine, sotsiaal-tehnilised süsteemid, muutused ja transformatsioonid jms – ning tutvustada peamisi akadeemilisi (teoreetilisi ning kontseptuaalseid) lähenemisi, olulisemad debatte ning päevakajalisi küsimusi. Kursus annab kontseptuaalse ja praktilise ülevaate tehnoloogia ja kestlikkuse omavahelistest seostest (nii positiivsed kui ka negatiivsed vastasmõjud) ning tutvustab sotsiaal-tehniliste süsteemide ja muutuste/transformatsioonide kontseptsiooni kui võimalikku kestliku arengu saavutamise üldist lähenemist
brief description of the course in English
The aim of the course is to provide an introductory overview of the foci of the technology, governance and sustainability domains, the main concepts covered - technology governance, socio-technical systems, changes and transformations, etc. - and to introduce the main academic (theoretical and conceptual) approaches, important debates and current issues. The course provides a conceptual and practical overview of the interrelationship between technology and sustainability (both positive and negative interactions) and introduces the concept of socio-technical systems and changes/transformations as a possible general approach to achieving sustainable development.
type of assessment in Estonian
Hinne kujuneb kodutöö (raport või juhtumianalüüs) (60%) ja kirjaliku või suulise eksami (40%) põhjal. Üliõpilaste mõistmist loengutes käsitletu ja lugemismaterjali osas hinnatakse kodutööga.
type of assessment in English
The grade is based on the home assignment (report or case study) (60%) and an oral or written exam (40%). Students` understanding about the content of lectures and reading materials will be evaluated with the home assignment.
independent study in Estonian
Iseseisev töö on indiviudaalne või grupitöö, mille eesmärk on võimaldada üliõpilastel demonstreerida kriitilise mõtlemise, kontseptuaalse analüüsi ja argumenteerimise oskusi, allikate ja tõendite kasutamist, lugemuse haaret ja asjakohasust. Kodutöö teema on vaja kooskõlastada kursuse juhendajaga.
independent study in English
Independent work is individual or group work, the purpose of which is to enable students to demonstrate critical thinking, conceptual analysis and argumentation skills, use of sources and evidence, reading coverage and relevance. It is necessary to coordinate the homework topic with the course instructor.
study literature
Õppekirjandust uuendatakse pidevalt ning uuendatud nimekiri antakse tudengitele iga kursuse alguses.
The study literature is constantly updated, and the updated list is given to students at the beginning of each course.
study forms and load
daytime study: weekly hours
4.0
session-based study work load (in a semester):