course aims in Estonian
Õppeaine üldeesmärk on:
- tutvustada tehnoloogilis-majandusliku paradigma, tehnoloogiliste süsteemide ja muutuste ning innovatsioonisüsteemi kontseptsiooni;
- anda põhjalik ülevaade valitsevast tehnoloogilis-majanduslikust paradigmast ning selgitada tehnoloogia ja innovatsiooni tähendust koos selle mõjuga üksikisikutele ning ettevõtetele;
- analüüsida tehnoloogiliste revolutsioonide, radikaalsete ja inkrementaalsete innovatsioonide olemust ja mõju sotsiaal-majanduslikule korrale;
- selgitada tootmiskapitali (tehnoloogia) ja finantskapitali omavahelist seost, klasterdumise olemust ning tehnoloogiliselt kõrgelt arenenud riikide ja mahajäänud riikide poolt rakendatud poliitikaid;
- mõtestada lahti ‘rohelise majanduse’ võimalusi IKT arengute taustal;
- tutvustada muutusi turgudes ning organisatsioonides globaliseerumise taustal.
course aims in English
General objective of the subject is to:
- introduce the concepts of techno-economic paradigms, technology systems and changes, and innovation systems;
- give a comprehensive overview of a current techno-economic paradigm and to explain the meaning of technology and innovation with their implications on an individual and enterprise level;
- analyze the essence and influence of technological revolutions, radical and incremental innovations on socio-economic order;
- explain the relation between productive (technology) and financial capital, the essence of clustering, and policies implemented by both technologically advanced and lagging countries;
- outline the opportunities provided by the ‘green economy’ in light of ICT developments;
- introduce changes in markets and organization, affected by the globalization.
learning outcomes in the course in Est.
Õppeaine edukalt läbinud üliõpilane:
- selgitab teaduse, tehnoloogia ja majanduse vastastikku seost ajaloolises perspektiivis;
- demonstreerib peamisi tehnoloogia- ja majandusalaseid arenguid alates esimestest teadus- ja tööstusrevolutsioonidest kuni tänapäevani;
- hindab innovatsiooniprotsessi ning tehnoloogilise ja sotsiaal-majandusliku muutuse mõjusid üksikisikule ja ettevõtetele;
- asetab käimasolevad debatid ja päevakajalised küsimused tehnoloogia ja majanduse suhestatuse kohta laiemasse ajaloolisesse perspektiivi;
- selgitab innovatsioonisüsteemi raamistiku ja klasterdumise tähendust ning näitab nende rakendamist poliitikate kujundamisel;
- asetab arengud turgudel ning organisatsioonides tehnoloogiliste süsteemide ja muutuste konteksti;
- demonstreerib projekti-põhiste ülesannete lahendamiseks vajalikke algteadmisi ja oskuseid.
learning outcomes in the course in Eng.
After successfully passing the subject the student:
- is able to survey the relationships between science, technology and economic development from a historical perspective;
- demonstrates the main technological and economic developments from the first scientific and industrial revolutions to the present;
- evaluates the impacts of innovation processes and technological as well as socio-economic changes on individuals and enterprises;
- places current issues and debates about technology-economy relationships into a broader historical perspective;
- outlines the meaning of innovation systems’ framework and clustering, and indicates their applicability in policy-design;
- puts the developments in markets and organizations into the context of technology systems and changes;
- demonstrates basic knowledge and skills in solving project-based assignments.
brief description of the course in Estonian
Kuigi majandusarengus ei eksisteeri lineaarset determinismi, võib välja tuua laiaulatuslikud mustrid majanduse, tööstuse ja tehnoloogia dünaamikates. Schumpeteri poolt välja pakutuna seonduvad need mustrid üksteisele järgnevate tehnoloogiliste revolutsioonidega. Antud kursus annab vahendeid, millega on võimalik selgitada ja analüüsida tehnoloogilist arengut alates väikestest, tihtipeale inkrementaalsetest innovatsioonidest inkorporeerituna toodetesse ja teenustesse kuni põhjalike muutuste esilekerkimiseni, mis muudavad kogu majanduse tehnoloogilis-majandusliku paradigma. Kursus vaatleb tehnoloogilis-majanduslike paradigmade olemust, teket, erinevaid etappe, mõjusid sotsiaal-majanduslikele institutsioonidele ning võimalustele arenguks.
brief description of the course in English
While there is no linear determinism in economic development, large-scale patterns have been identified in economic, industrial and technological dynamics. As suggested by Schumpeter, these patterns are associated with the occurrence of successive technological revolutions. This course provides a set of tools for understanding and analyzing technical change, from the minor and frequent incremental innovations constantly incorporated into products and services, to the major surges of transformation that change the techno-economic paradigm for the whole economy. The course discusses the nature, genesis and different stages of diffusion of techno-economic paradigms, their impact on socio-economic institutions and on the changing windows of opportunity for development.
type of assessment in Estonian
Hinne kujuneb kodutöö (raport, juhtumianalüüs, teema või projekt) (60%) ja klassiesitluse (40%) põhjal. Osalemine loengutes ja seminarides on kohustuslik.
Üliõpilaste mõistmist loengutes käsitletu ja lugemismaterjali osas hinnatakse kodutööga.
type of assessment in English
The grade is based on the home assignment (report, case study, topic or project) (60%) and a class presentation (40%). Participation in the lectures and seminar is mandatory.
Students` understanding about the content of lectures and reading materials will be evaluated with the home assignment.
independent study in Estonian
Iseseisev töö on grupitöö, mille eesmärgiks on võimaldada üliõpilastel demonstreerida kriitilise mõtlemise, kontseptuaalse analüüsi ja argumenteerimise oskusi, allikate ja tõendite kasutamist, lugemuse haaret ja asjakohasust. Kodutöö teema on vaja kooskõlastada kursuse juhendajaga.
independent study in English
The goal of the coursework is to allow students to demonstrate their critical thinking and conceptual analysis skills, cohesion of arguments, use of sources and evidence, and the breadth and relevance of reading. Topic for a home assignment needs to be coordinated with the main course instructor.
study literature
Perez, C. (2002) Technological Revolutions and Financial Capital, The Dynamics of Bubbles and Golden Ages. Edward Elgar.
study forms and load
daytime study: weekly hours
3.0
session-based study work load (in a semester):