course aims in Estonian
Ainekursuse eesmärk on:
- tutvustada üliõpilastele teaduse ja tehnoloogia uuringute valdkonda;
- anda ülevaade peamistest teemadest, teooriatest ja meetoditest, mis on selles valdkonnas välja töötatud teaduse, tehnoloogia ning ühiskonna keerukate suhete mõistmiseks;
- uurida teaduse sotsiaalset struktuuri, tehnoloogia sotsiaalset kujundamist ja teaduse ning tehnoloogia ühiskondlikku kohta;
- käsitleda vastastikuseid seoseid, keskendudes probleemidele ja teemadele, eelkõige innovatsioonile, jätkusuutlikkusele ja digitaliseerimisele, mis on moodsa ühiskonna keskmes.
course aims in English
The general objective of the subject is to:
- introduce students to the field of Science and Technology studies;
- give an overview of the key topics, theories and methods that have been developed in this field to understand the intricate relations between science, technology and society.
- investigate the social structure of science, the social shaping of technology and the place of science and technology in society;
- address the interplays with a focus on recent issues and topics, notably innovation, sustainability and digitalization which are central in modern societies.
learning outcomes in the course in Est.
Õppeaine edukalt läbinud üliõpilane:
- tuvastab teaduse ja tehnoloogia uuringute valdkonna põhiteemad, autorid ja teooriad;
- rakendab interdistsiplinaarseid meetodeid teaduse, tehnoloogia ja ühiskonna vastastikuse seose uurimiseks;
- demonstreerib teaduse ja tehnoloogia sotsiaalsete mõõtmete tundmist;
- arutab teaduse ja tehnoloogia kohta avalikes debattides, eriti avaliku osalemise rolli osas sotsiaal-tehnilistes aruteludes;
- tuvastab ja kriitiliselt hindab innovatsiooni, kestliku arengu ja digitaliseerimisega seotud põhimõttelisi ja eetilisi küsimusi;
- demonstreerib meeskonnatöö ning kriitilisi ja argumenteerimisoskusi.
learning outcomes in the course in Eng.
After successfully passing the subject, the student:
- identifies the key topics, authors and theories in the field of science and technology studies;
- applies interdisciplinary methods to investigate the interplay between science, technology and society;
- demonstrates knowledge of the social dimensions of science and technology;
- discusses the place of science and technology in public debates, notably the role of public participation in socio-technical debates;
- identifies and critically assesses foundational and ethical issues pertaining to innovation, sustainability and digital transition;
- demonstrates teamwork as well as critical and argumentative skills.
brief description of the course in Estonian
Ainekursuse eesmärk on tutvustada teaduse ja tehnoloogia uuringute valdkonda, mis uurib teaduse, tehnoloogia ja ühiskonna koosmõju. See koosneb loengutest ja seminaridest. Loengutes antakse ülevaade põhimõistetest, teooriatest ja meetoditest. Seminarid koosnevad mitmetest tegevustest, lugemistest, aruteludest ja ettekannetest, mis võimaldavad sügavamalt uurida reaalse elu juhtumiuuringuid. Seminari teemade hulka kuuluvad: tehnoloogilised muutused, keskkonnaeetika, vastutustundlikud uuringud ja innovatsioon, kodanikuteadus jne. Arutelud ja ettekanded peaksid arendama õpilaste koostööoskusi ja nende praktikaid argumentide koostamisel ja haldamisel.
brief description of the course in English
The course aims to introduce the field of science and technology studies, which investigates the interplay between science, technology and society. It consists of lectures and seminars. Lectures provide an overview of the key concepts, theories and methods. Seminars consist of a series of activities, readings, discussions and presentations that allow a deeper exploration of real-life case studies. Seminar topics include: technological change, environmental ethics, Responsible Research and Innovation, citizen science, etc. Discussions and presentations are expected to enhance students’ collaborative skills and their practices in the construction and administration of arguments.
type of assessment in Estonian
Hinde aluseks on kodutöö (60%) ja klassiettekanne (40%).
type of assessment in English
The grade is based on a home assignment (60%) and a class presentation (40%).
independent study in Estonian
Iseseisev töö (rühma- või individuaaltöö) eeldab üliõpilaste kaasamist konkreetsete teemade või juhtumiuuringutesse.
independent study in English
Independent (group or individual) work is expected to engage students in specific topics or case studies.
study literature
- G. Gobo & V. Marcheselli (2022), Science, Technology and Society: An Introduction, Palgrave Macmillan.
- S. Sismondo (2010), An Introduction to Science and Technology Studies, 2nd ed., Blackwell
Other texts will be suggested and shared during the course.
study forms and load
daytime study: weekly hours
4.0
session-based study work load (in a semester):