course aims in Estonian
Aine eesmärk on:
- tutvustada peamiseid teooriaid, mis seletavad valitsemisega seotud nähtuseid digi- ja rohepöörde ajastu kontekstis, ning tänase mõtlemise tähtsamaid arengusuundi;
- anda ülevaade valitsemise ja avaliku halduse arengutest digiajstul ning nende seostest jätkusuutliku ühiskonna tagamisel Eestis ja mujal;
- selgitada digitaalse valitsemise kontseptsiooni ja rolli avaliku halduse süsteemis ning avaliku halduse reformimisel;
- selgitada rohepöördest tulenevaid väljakutseid avaliku halduse korraldamisel ning reformimisel;
- selgitada avaliku sektori rolli ja ülesandeid rohe- ning digipöörde (nn kaksikpöörde) koordineerimisel ja valitsemises;
- tutvustada olulisi ja aktuaalseid digi- ning rohepöörde ajastu valitsemise küsimusi andmete teisenenud rollist kuni haldusreformide ja riigi ning kodanike suhete ümbermõtestamiseni;
- avada peamised probleemid tänapäeva valitsemises, mis tõukuvad digitehnoloogiate kasutuselevõtu praktikatest.
course aims in English
General objective of the course is to:
- introduce the main theories that explain governance-related phenomena in the context of the digital and green transition era, and the key developments in contemporary thinking;
- provide an overview of the developments in governance and public administration in the digital age and their connections to ensuring a sustainable society in Estonia and elsewhere;
- explain the concept of digital governance and its role in the public administration system and public administration reform;
- clarify the challenges arising from the green transition in organizing and reforming public administration;
- explain the role and tasks of the public sector in coordinating and governing the green and digital transitions (the so-called twin transition);
- introduce key governance issues in the digital and green transition era, from the transformed role of data to administrative reforms and the rethinking of state-citizen relationships;
- highlight the main problems in contemporary governance that stem from the practices of adopting digital technologies.
learning outcomes in the course in Est.
Õppeaine edukalt läbinud üliõpilane:
- demonstreerib baasteadmisi digiajastu valitsemise kujunemise tausta, peamiste teooriate ning arengute osas ja arusaama hetkeseisu kohta;
- määratleb avaliku halduse väljakutseid jätkusuutliku ühiskonna valitsemises;
- arutab avaliku halduse toimimist ja analüüsib digitehnoloogiatest tulenevaid võimalusi ning ohte selle toimimispõhimõtete muutmiseks ja jätkusuutliku ühiskonna tagamiseks;
- sõnastab peamised digi- ja rohepöörde ajastu valitsemise sõlmküsimused;
- toob välja peamised Eesti ja muu maailma suundumused kaksikpöörde valitsemises;
- kriitiliselt hindab digi- ja jätkusuutlikkuse ajastu mõju avaliku sektori toimimisele.
learning outcomes in the course in Eng.
After successfully passing the subject, the student:
- demonstrates basic knowledge about the main theories explaining governing in the digital era and its historical evolution and the current state of affairs;
- identifies the key public administration challenges in the context of sustainability transition;
- discusses the logic of public administration and the opportunities and risks related to digitally enabled public sector reform attempts and how digital governance can serve the aims of sustainability transition;
- demonstrates basic insights into the key issues of governing in the digital and sustainability era;
- outlines the main twin transition governance trends in Estonia and beyond;
- critically assesses the impact of digital and sustainability era on public sector governance and reform.
brief description of the course in Estonian
See kursus keskendub digitaalse valitsemise ajaloolistele ja kaasaegsetele arengutele ning uurib, kuidas digitaalne valitsemine saab lahendada tänapäevaseid ühiskondlikke väljakutseid nagu jätkusuutlikus. Kursus uurib digitaalse valitsemise visioone ja väljakutseid ning analüüsib selle seost avaliku halduse ja juhtimise üldiste paradigmadega. Eelkõige uuritakse, kuidas suurenev digitaliseerimine võimaldab, kujundab ja tugevdab hierarhilisi, turupõhiseid ja võrgustumise suundumusi avalikus halduses ja juhtimises ning kuidas need arengud kas soodustavad või takistavad jätkusuutlikkuse eesmärkide saavutamist. Kombineerides avaliku halduse, kaksikülemineku, kriitilisi, ajaloolisi ja tulevikku suunatud arutelusid, käsitleb see kursus valitsemist digitaalse ja jätkusuutlikkuse sõlmpunktides. Kursus pakub ülevaateid praegustest aruteludest Eesti, Euroopa ja globaalsel tasandil.
brief description of the course in English
This course focuses on the historical and contemporary developments in digital governance and explores how digital governance can address contemporary societal challenges, such as sustainability transitions. The course explores the promises and challenges of digital governance; how digitalization enables, shapes, and reinforces hierarchical, marketization, and collaborative tendencies in public management and governance; and how these developments either facilitate or hinder the achievement of sustainability transition goals. Combining public administration, twin transition, and critical, historical, and future-oriented debates, this course delves into governing in the digital and sustainability transition era. It provides insights into current discussions at the Estonian, European, and global levels
type of assessment in Estonian
Hinne kujuneb kirjaliku eksami (50%) ja kodutöö (50%) põhjal.
Üliõpilaste mõistmist loengutes käsitletu ja lugemismaterjali osas hinnatakse kirjaliku eksami ja kodutööga.
type of assessment in English
The grade is based on the written exam (50%) and the home assignment (50%). Students`understanding about the content of lectures and reading materials will be evaluated with the exam and home assignment.
independent study in Estonian
Iseseisev töö on individuaalne või grupitöö, mille eesmärgiks on võimaldada üliõpilastel demonstreerida kriitilise mõtlemise, kontseptuaalse analüüsi ja argumenteerimise oskusi, allikate ja tõendite kasutamist, lugemuse haaret ja asjakohasust.
independent study in English
The goal of the coursework is to allow students to demonstrate their critical thinking and conceptual analysis skills, cohesion of arguments, use of sources and evidence, and the breadth and relevance of reading.
study literature
Vt kursuse Moodle'i lehelt
study forms and load
daytime study: weekly hours
3.0
session-based study work load (in a semester):